M A N A F U *

MANAFU*

Digital Marketing Forum

O călătorie Nespresso spre originile cafelei

Jerry Seinfeld a spus cândva: Ne dorim să realizăm multe lucruri, dar nu suntem în cea mai bună formă. Poate nu am dormit prea bine, poate suntem un pic supărați. Cafeaua rezolvă toate aceste probleme, cu doar o singură ceașcă.

Intrați pe Pinterest sau chiar pe Google, și veți găsi o grămadă de citate sau butade. De la Napoleon până la Sandra Bullock. De la David Letterman până la Ice Cube. Există multe articole, cărți și documentare despre cafea. Există și o filosofie a cafelei, se pare. Există și studii care vorbesc despre beneficiile ei; că ne face mai deștepți sau ne ajută să trăim mai mult. Bach a scris Cantata Cafelei. Și exemplele pot continua.

Fiecare băutor de cafea are o relație personală cu licoarea neagră. Poate fi o relație normală. Cafeaua e pentru ei un obicei zilnic. O consumă rapid, acasă, la birou sau la colțul străzii și știu mereu când e au nevoie de ea și când e timpul cel mai bun pentru o nouă ceașcă. Poate fi o relație specială. Cafeaua creează momente de descoperire a noi arome, un ritual anume în prepararea și servirea ei. Este un hobby luat foarte în serios.

Există de altfel o cafea pentru fiecare gust. Cu lapte sau fără, amară sau cu zahăr, scurtă sau lungă. Când mă gândesc la țările pe care le vizitez, îmi aduc aminte de toate soiurile și ritualurile întânite. De la cea mai scumpă cafea din lume, servită în Bali, la vizita într-un concept store Nespresso din Tokyo, în urmă cu o lună.

Mă consider a fi un consumator, nu un specialist. La un moment dat, poate, voi căuta să mă perfecționez. Să fac un curs de barista sau să învăț măcar mai multe despre cafea. Până atunci însă descopăr noi sortimente alături de Nespresso. De anul trecut, am început să colaborăm atât pentru a arăta inovațiile brand-ului, cât și pentru a comunica noutățile care îl fac atât de popular în lume.

Două sortimente noi Nespresso, din Etiopia și Uganda

La acest început de an, Nespresso a lansat și pe piața locală două sortimente în ediție limitată, care ne duc într-o călătorie de descoperire a originilor cafelei, în Africa. Ambele au o poveste foarte frumoasă și ambalaje deosebite, create de Mariana Rodrigues, un grafician din Londra, cu experiență în media și advertising.

Noile capsule se inspiră din miturile captivante ale originilor cafelei, oferind un sortiment din Etiopia, locul de naștere al cafelei Arabica, și unul din Uganda, locul de proveniență al cafelei Robusta.

Dacă preferați un gust aromat, Nespresso propune Arabica Ethiopia Harrar, ce vă va surprinde prin notele bogate de fructe coapte, flori proaspete, cereale și malț. Are un gust „mătăsos” și o intensitate medie (5, în sistemul Nespresso). Se consumă în varianta espresso (40 ml) sau lungo (110 ml).

Miturile despre originea cafelei Arabica
Soiurile de cafea Arabica cresc la altitudini mari. În ținuturile muntoase din Etiopia se povestește despre tânărul păstor de capre Kaldi. Acesta, așezat la umbră într-o după-amiază, în timp ce își păzea caprele, a ațipit, caprele îndepărtându-se de el. Caprele au descoperit câteva tufișuri cu cireșe roșii și le-au mâncat. Atunci când tânărul Kaldi s-a trezit, caprele sale dispăruseră, iar el a plecat în grabă să le caute. Le-a găsit sărind și dansând în jurul tufișurilor misterioase. Kaldi a gustat si el cireșele și s-a simțit dintr-odată plin de energie. Un călugăr aflat în trecere a privit momentul cu multă suspiciune și s-a hotărât să ardă aceste cireșe misterioase. Imediat după ce le-a aruncat în flăcări acestea au ars, eliberând arome delicioase. Călugărul a scos atunci boabele din foc, le-a zdrobit și le-a amestecat cu apă, preparând „strămoșul” băuturii captivante pe care o cunoaștem și o savurăm cu toții în ziua de azi.

Dacă alegeți un gust puternic, Nespresso propune Robusta Uganda, o cafea surprinzător de fină și dulce, bogată în note aromatice de pudră de cacao. Este un sortiment intens (10) care se consumă ca espresso (40 ml) sau ristretto (25 ml).

Miturile despre originea cafelei Robusta
Cafeaua Robusta crește în zonele de dealuri și câmpie. Credem că locul de baștină al cafelei Robusta se află în Uganda. Aici, legenda spune, că boabele de cafea Robusta făceau parte dintr-un ritual sacru care unea două familii. O cireașă de cafea era desfăcută și câte un membru din fiecare familie mânca câte una dintre cele două boabe de cafea din interiorul fructului. Din acel moment, cele doua boabe de cafea legau cele două familii și pe descendenții lor, într-un pact de prietenie și loialitate.

Cele două serii de capsule în ediție limitată – Arabica Ethiopia Harrar și Robusta Uganda – sunt disponibile până pe 3 martie în Nespresso Boutique, în punctele de vânzare din Băneasa Shopping City și Afi Palace Cotroceni, unde puteți cere să o încercați, precum și online pe www.nespresso.com.

***

Blogul Manafu.ro implicat în campania de comunicare a Nespresso România

2 comentarii

  1. Gabriela says:

    Foarte interesant articolul, multumesc pentru postare.

  2. Cris says:

    Iubesc cafeaua! Cunosc marca Nespresso foarte bine. Unul dintre foștii mei șefi cheltuia 300 de euro numai pe capsule de cafea. Robusta Uganda sună super bine. Am s-o încerc.