MANAFU*

Abonamente Evensys

5 alternative pentru Uber în București

Sunt unul dintre cei mai mari fani Uber din țara asta. Lăsând modestia la o parte, chiar nu cunosc pe nimeni care să fi promovat serviciul de ride-sharing mai mult ca mine, încă de la lansare. La un moment dat, chiar m-am gândit serios să renunț la mașina personală în favoarea Uber. Cu toate acestea, l-am folosit mai puțin în ultimele luni, de când calitatea serviciului a scăzut.

Mulți cunoscuți s-au plâns pe Facebook de numărul mare de curse anulate fără motiv sau prin practici mai puțin ortodoxe. Am primit și eu anulări consecutive la plasarea comenzii. Trei în această dimineață! Am fost nevoit să anulez cursa și am plătit pentru asta, când șoferul întârzia să apară, alegând rute ocolitoare. Am văzut șoferi mimând sosirea la punctul de întâlnire, pentru ca apoi să închidă cursa pe motiv de neprezentare. Din nou, am plătit pentru asta.

Mai am și alte exemple, dar sunt cazuri izolate, de conjunctură. Pentru cei mai mulți, anularea cursei după preluarea comenzii pare a fi un virus răspândit peste noapte printre utilizatori.

Care este problema Uber?

Umblă vorba că ar fi infiltrați 1000 – 2000 de taximetriști în Uber-ul bucureștean, ce încearcă să ne convingă să nu mai folosim aplicația. Eu nu cred p astfel de teorie, dar dacă e adevărat, e trist!

Cine și-ar lăsa job-ul zilnic și implicit câștigurile pentru a face așa ceva? Cine ar organiza un număr atât de mare de oameni pentru a destabiliza un business? Cine ar putea ține secretă o „acțiune” de o asemenea amploare? Chiar atât de mare e miza în taximetrie?

Am spus de câteva ori, în ultimele săptămâni, că situația tristă a anulării comenzilor este cauzată de o opțiune din aplicația șoferului, care îi permite să vadă detaliile următoarei curse (suma și destinația). Mi-a confirmat asta un șofer. Înțeleg că e o opțiunie valabila la nivel global, însă după atâtea săptămâni de feedback negativ, Uber ar trebui să gândească un pic local. Să înțeleagă și cultura locală de a strica lucrurile bune.

Ce alternative avem?

Deși numărul anulărilor a scăzut în ultima vreme, încă există temerea că o cursă urgentă poate fi respinsă din senin. Am întârziat odată la o întâlnire importantă, după 4 anulări și 20 de minute de stat în stradă.

În ultimele luni, am mers mai mult cu metroul, dar am căutat și câteva alternative pentru Uber. Iată-le!

1. Taxify
Pe segmentul de ride-sharing, Taxify concurează acum cot la cot cu Uber la noi. Au timpi de preluare mai buni parcă, reduceri frecvente (acum reduc cu 25% prețul cursei, după ce săptămâna trecută au oferit 50%) și, în mare, aceiași șoferi cu aceleași mașini de pe Uber. Despre Taxify am scris la lansare aici.

2. BlackCab
Cunoscut ca un serviciu premium de închiriat mașină cu șofer pentru diverse ocazii, BlackCab oferă de ceva timp în aplicația și serviciul de ride-sharing pe stilul Uber și Taxify. O cursă cu o mașină nouă sau din gama premium are un tarif minim de 17 lei.

3. Pony
A pornit ca un proiect pilot la Cluj, după care a ajuns și în București. Pony este o platformă de car-sharing, care îți închiriază mașini din flota sa prin intermediul unei aplicații mobile. O oră de utilizare costă minim 36 de lei.

4. Blacklane
Există câteva servicii de închiriere de limuzine cu șofer la noi, pentru ocazii speciale. Între acestea este și Blacklane, o platformă online internațională, care acoperă peste 250 de orașe din lume, inclusiv Bucureștiul. Funcționează pe bază de aplicație mobilă.

5. Ape Rider
Pentru cei care nu caută neapărat o mașină și vor să se deplaseze cât de cât rapid și sănătos prin Capitală, Ape Rider, serviciul de bike sharing fără stații de parcare, poate fi o soluție bună. Folosești bicicleta și o lași unde dorești. Despre Ape Rider am scris la lansare aici.

Am încetat să mai dau rating șoferilor. Poate că și Uber ar trebui să renunțe la sistemul de apreciere actual și să găsească altul. Unul care să spună despre șoferi mai mult decât „Șoferul a încheiat 2148 de curse și este cunoscut pentru conversațiile plăcute”. Să spună și câte curse a anulat!

13 comentarii

  1. Mihai says:

    Tot la nivel de zvon, am auzit de la un sofer de Uber ca exista un domn care a mutat 500 de masini din taximetrie in Uber. Aceelasi zvon spune ca domnul are un deal preferential cu Uber (prioritate la asignarea curselor). Dar sunt doar zvonuri. 🙂

  2. Stiu ca exista multe firme cu multe masini. Am auzit chiar de flote mai mari. Nu stiu nimic insa de acordarea preferentiala.

  3. vali says:

    am observat in ultimile 2 luni ca uneori cursa Uber costa mult mai mult ca de obicei, undeva echivalentul a 3,5 lei / km, fara avertisment :” surge”.

    Eu n-am fost atent la suma estimata, am constatat ulterior si am facut calculul sa vad cat e km… Nu inteleg cauza: e de tip “surge” fara sa mai indice ca e lipsa de masini / cerere vs oferta sau -a marit pretul? Totusi in alte cazuri tariful e cel cu care eram obisnuit…

  4. Ai la inceput, nainte de a plasa comanda, o estimare. Ochiometric iti dai seama ca e mai scumpa.

  5. Florin says:

    Cine și-ar lăsa job-ul zilnic și implicit câștigurile pentru a face așa ceva? Cine ar organiza un număr atât de mare de oameni pentru a destabiliza un business? Cine ar putea ține secretă o „acțiune” de o asemenea amploare?

    Romanii, cine altcineva ? Iar Uber actioneaza tot romaneste, cat merge asa de ce sa aplice sanctiuni ?

  6. Cu toata modestia, pot spune ca dincolo de brand, Uber-ul este doar un miraj. Realmente, BlackCab este singura optiune care se ridica la nivelul propriei promisiuni de a mentine un standard de calitate. Cu respect, Anton

  7. Ioan says:

    Apelati la o comanda pt.un taxi…nici nu modifica prețul,nici nu poate anula comanda

  8. sorin says:

    O singură menţiune: “o opțiune din aplicația șoferului, care îi permite să vadă detaliile următoarei curse (suma și destinația)”. Partenerul Uber poate să vadă doar suma înainte să se urce riderul în maşină, nu şi destinaţia.

  9. E de ajuns sa vada suma ca sa refuze! Cu putina experienta aproximezi distanta dupa suma, nu?

  10. Radu says:

    Asa e, din ce in ce mai des mi se anuleaza comenzi – fara motiv. Mi s-a intamplat de doua ori numai in ultima saptamana. Am trimis mail (nu ai cu cine vorbi) si inca astept cei 20 de lei pe care mi i-au mancat cu ocazia asta.

    In plus, ma enerveaza ca eu nu pot anula – astazi un sofer mi-a luat cursa si m-a pus sa stau 15 minute ca prostu’ pe strada, in ploaie, ca el intarzia cine stie pe unde (il vedeam pe harta, era aproape, dar nu inainta neam – poate ca era la o cafea, cine stie ?) In acest timp eu asteptam in frig, si nu puteam anula comanda fara sa pierd 10 lei.

  11. Marius says:

    Fost sofer taxi am facut comanda UBER si Bolt pentru o distanta relativ scurta, cam 14 facea cursa la care las intotdeauna 20 si totusi am primit 5 refuzuri dupa care m-am indreptat catre fostul loc de munca SpeedTaxi , in 2 min a ajuns fara comentarii si refuzuri . Apropo de masinile noi ride sharing eu nu am vazut decat cazane imputite si soferi nespalati care nu si-au permis un bradulet de 1,20 lei , prefer un taxi vechi dar curat si care nu pute a mahoarca si transpiratie . Sunt impartial deci nu ma judecati, ma interezeaza un servicu de transport corect !

  12. Alex says:

    E un articol din 2018, totuși am decis să îmi spun și eu părerea ca mulți alții.
    Sunt șofer de uber în Londra, acolo unde folosim aceeași aplicație ca și cei din România sau alte state. Și vă pot spune că aplicația uber este limitată în România tocmai de cei care administrează platforma.
    Sa fiu mai explicit.
    In Londra, eu ca șofer pot vedea suma minimă pe care o câștig pe cursa respectivă, zona de unde urmează să ridic clientul, zona unde urmează să las clientul, feedback ul clientului și toate acestea înainte de a accepta cursa.
    Așadar, eu pot decide din start dacă este o cursă ok pt mine sau nu. În felul acesta rata de anulare scade. Aaa, ne gândim la client? Păi de ce e ok pt mine ca șofer sa parcurg 10 mile de ex sa ridic pe cineva dacă nu știu pentru ce? Teoretic în Londra poți respinge câte curse vreau dar
    Nu pot anula mai mult de 4%, cei de la uber mă vor lua la întrebări.
    Așadar, puneți-vă și în locul șoferilor. Dacă șoferii nu au suficiente date pe aplicație despre cursa respectivă atunci problema asta va continua. Dacă nu există transparență nu există calitate în servicii.
    Cine vrea taxi sa folosească taxi. Cine se plânge de surge, iar va spun, stați voi în trafic pt 20 lei timp de o oră în București, poate va convine. Vrei o comandă Uber, ai surge, accepți sau nu. Simplu.

    Toate cele bune

  13. Alex, mi se par de bun simt observatiile tale si ar fi ideal sa avem si la noi aceste practci.

Comentează