M A N A F U *

MANAFU*

Nespresso propune un concept inovator în retail

În 10 ani, de când am devenit client Nespresso, am apreciat mereu trei lucruri: capsulele și oferta bogată de cafea, aparatele în diverse mărimi și cu funcții diferite, magazinele frumos aranjate, care îți oferă o experiență de cumpărare de manual.

Deși de 3 ani avem un magazin oficial în București, vizitez magazinele Nespresso oriunde le întâlnesc, din Londra până în Tokyo, din Lisabona până în Viena. Preferatul meu rămâne cel din Paris, de pe bulevardul Champs-Élysées. Este un boutique cu o cafenea dedicată, pe care mi-aș dori să o văd și la noi.

Dar și la noi Nespresso își extinde prezența. Brandul are spații dedicate în centre comerciale (AFI Palace Cotroceni, în București) sau la retaileri (rețeaua Flanco) și de curând a deschis cel de-al doilea punct de tip boutique, în Băneasa Shopping City.

Design deosebit și o nouă experiență de cumpărare

Noul magazin Nespresso aduce un concept inovator, testat deja în alte orașe, precum Cannes, New York sau Praga. Este un statement important în industria de retail de lux, prin design-ul deosebit cu materiale sustenabile, experiența de cumpărare și sesiunile de tasting personalizate. Cuvintele cheie pe care le-am remarcat la evenimentul de lansare au fost „sustenabilitate”, „personalizare” și „experiențe”

Mobilierul din noul magazin este realizat din materialele ce provin din surse durabile şi economia circulară, urmând direcția de responsabilitate socială și de mediu a Nespresso. Blaturile meselor sunt realizate din zaţ de cafea prelucrat şi resturi de cafea măcinată de la fabrica Nespresso din Elveţia.

Majoritatea elementelor metalice sunt create din aluminiu reciclat din capsulele de cafea Nespresso, iar lemnul mobilierului provine de la Alpi Wood, o companie care garantează utilizarea legală și durabilă a lemnului și are programe extinse de împădurire.

Noua configuraţie a magazinului propune personalizarea fiecărei experienţe pentru clienţi. Spațiul este împărțit în două zone: cea de cunoaștere a brand-ului Nespresso și cea de explorare a produselor. Astfel, un client nou va descoperi povestea Nespresso, cele 25 de sortimente de cafea speciale și va degusta “cafeaua zilei” sau “cafeaua săptămânii”. Un membru al Clubului Nespresso va afla noutățile brandului și va afla noi informații despre cafea sau chiar tip & tricks despre folosirea aparatelor.

Procesul de cumpărare este acum simplificat prin preluarea comenzilor pe o tabletă şi transmiterea lor pentru procesare în back-office, pentru ca oamenii Nespresso să rămână dedicaţi în exclusivitate interacţiunii cu clienţii. La finalul vizitei, clienții primesc produsele comandate. Astfel, comunicarea dintre specialiștii în cafea și clienți nu va fi în niciun moment întreruptă, pe tot parcursul vizitei în magazin.

Dezvoltarea noului concept de Boutique a durat 19 luni și aparține unei echipe multi-disciplinare alcătuită din 50 de specialiști de 15 naționalități diferite, din 30 de domenii diferite de activitate.

2 comentarii

  1. Alexandru Baciu says:

    Salut,

    Pentru ca Nespresso este un love brand pentru tine, as avea cateva observatii cu privire la managementul comenzilor online, pe magazinul: https://www.nespresso.com/ro/en/

    1. Am comandat un aparat de cafea pentru la birou in perioada campaniei cu voacherul pentru capsule; voacherul nu era in cutie, conform specificatiilor; a fost nevoie de un schimb de mailuri cu cei de la suport pentru a intra in posesia lui;

    2. Am comandat cafea si un stativ pentru capsule; mi-a fost livrat doar stativul; am inceput iarasi un schimb de mailuri cu cei de la suport, raspunsul primit initial fiind: “cererea dvs va fi analizata” :); intre timp, m-au anuntat ca s-au trimis si capsulele; au trecut deja 3 zile si nu au ajuns la birou;

    Pot trimite screenshot-uri cu comenzile facute. Din punctul meu de vedere si experienta online ar trebui sa tinda spre premium, nu doar cea offline.

    Alex

  2. Eu cumpar din boutique, ca e langa mine. Colegii comanda la birou si nu am auzit sa fie o problema pana acum. Imi pare rau pentru experienta ta, brandul asta merita o mai mare atentie la livrari.