MANAFU*

Abonamente Evensys

RE-ciclare, RE-naştere, RE-inventare sau cum arta susține reciclarea

Dacă ajungi la Băneasa Shopping City zilele acestea, te invit să te oprești un pic pe esplanadă. Dacă mergi la IKEA, locul e la o aruncătură de băț. Oriunde ai fi în zonă, nu ai cum să ratezi intrarea principală în celebrul mall.

Vei descoperi 8 instalații realizate de tineri artiști români din capsule de cafea Nespresso, ca un manifest pentru reciclare. Proiectul de artă şi design RE-ciclare, RE-naştere, RE-inventare este realizat și poate fi văzut până pe 7 iulie.

Conceptul curatorial este bazat pe cuvintele cheie „reciclare, reinventare, renaştere” şi pune accent pe ideea de ciclicitate și pe refolosirea materialelor. Mai există o instalație, de fapt o animație, ce poate fi văzută în magazinul Nespresso din centrul comercial.

Cei 9 tineri artişti selecţionaţi – Alexandru Boeriu, Sergiu Chihaia, Simina Filat, Miruna Gheordunescu, Nicolae Prodromou, Claudia Puşcaşiu, Daniel Rădulescu, Alexandra Rusu şi Sabina Tupan – au folosit tehnici variate şi exprimări artistice personale pentru a realiza obiecte de artă şi design, urmărind integrarea într-un mod cât mai creativ a capsulelor din aluminiu Nespresso.

Lucările sugerează necesitatea reciclării, artiştii fiind selectați și pentru interesul lor față de sustenabilitate.

Nespresso încurajează reciclarea

De mai bine de un an, am început să colectez și să predau spre reciclare capsulele de cafea Nespresso. Brand-ul a lansat în martie anul trecut programul de recilare a capsulelor sale în magazinele sale și prin curierii care livrează comenzile online acasă sau la birou.

La nivel mondial, Nespresso are acest program de mai bine de 30 de ani, mizând pe avantajul reciclării continue a capsuleor de aluminiu. Mai mult, și zațul rămas în capsule este refolosit pentru producerea de biogaz și ulterior transformat în produse pentru fertilizarea solului.

În toate ţările în care este prezent, brand-ul creează toată infrastructura de reciclare necesară pentru a se asigura ca va colecta şi va recicla capsulele pe care le comercializează. Inițiativa răspunde așteptărilor multor clienți și promovează un consum responsabil.

Puteți afla mai multe detalii despre reciclarea capsulelor Nespresso aici.

1 comentariu

  1. pcFrog says:

    Felicitari celor 9 tineri artisti si brandului Nespresso pentru idee si executie.

Comentează