M A N A F U *

MANAFU*

Importanța colectării și reciclări plasticului pentru consumatorii români

Românii conștientizează destul de mult urgența și importanța colectării selective a plasticului. Practic, 9 din 10 români – mai precis 88% -consideră absența colectării selective a plasticului o problemă urgentă, arată un studiu realizat de iZi data la cererea Lidl România.

Mai mult, românii pun problema plasticului alături de cele mai critice subiecte din societatea noastră, cum ar fi educația de calitate, sănătatea și bunăstarea generală, justiție și instituții puternice și transparente, munca decentă și creșterea economică, dezvoltarea infrastructurii, combaterea sărăciei și accesul la apa potabilă curentă.

De asemenea, aceștia consideră că brandurile ar trebui să se implice mai mult în reducerea cantității de plastic produse și folosite și în procesele de colectare selectivă și reciclare.

Iată câteva date din studiu:
73% dintre cei cu vârsta cuprinsă între 16 – 18 ani cunosc efectele provocate de plasticul necolectat corespunzător.
64% dintre tineri spun că ar colecta selectiv cu siguranță mai mult dacă de mâine ar fi recompensați pentru materialele reciclate.
58% dintre cei cu vârsta cuprinsă între 16 și 24 de ani și-au arătat disponibilitatea de a achita cu până la 25% mai mult pentru produse cu impact scăzut asupra mediului.
50% dintre cei cu vârsta peste 25 de ani și-au arătat disponibilitatea de a achita cu 10% mai mult pentru astfel de produse.