MANAFU*

Abonamente Evensys

Consecvența și concentricitatea contează acum cel mai mult în PR

Pe scurt, cred că orice criză, sau mai precis modul în care alegem să reacționăm la ea, demonstrează cum suntem ca oameni și ca organizații. Asta se reflectă în primul rând în ceea ce facem și apoi în ceea ce spunem. Deci, cu riscul să pară că trag turta pe spuza noastră, PR-ul contează foarte mult în zilele acestea.

Sunt două principii de bază pe care le avem de urmat în comunicarea de orice fel, pe orice suport: consecvența și concentricitatea. Comunicarea concentrică înseamnă că mai întâi ai grijă de și comunici cu angajații tăi și cu partenerii tăi direcți de business.

Consecvența înseamnă că păstrezi, ulterior, aceleași mesaje și aceeași linie și în comunicarea externă.

În situații de criză, oamenii vor și trebuie să verifice informațiile pe care le primesc de la branduri – de aceea ceea ce se comunică în extern trebuie să poată fi confirmat de cei din intern. În situații de criză și în contexte negative, după cum e firesc, jurnaliștii nu au nicio problemă să comunice nume de branduri și companii pe canale care, în vremurile bune, se feresc să facă asta din teama de publicitate mascată. Este încă un motiv foarte puternic pentru marketeri și companii să facă ”the right thing”.

La nivel de PR, ”the right thing” înseamnă să asiguri continuitatea business-ului și să comunici asta. Să treci de la discursul agresiv de promovare la cel în care îți arăți și îți demonstrezi UTILITATEA pentru consumatori. O poți face prin sfaturi, prin retransmiterea de informații reale, vitale, din surse valide, pe canalele pe care le deții, dar mai ales o poți face prin oferte și servicii (serviciile de livrare sunt soluția evidentă).

”The right thing” înseamnă, de asemenea, că dacă ai bugete alocate CSR-ului anul acesta, și știi că le poți redirecționa ușor, să faci asta pentru ajutorarea celor care sunt în prima linie îndurând sau luptând împotriva epidemiei. Sunt deja exemple pe piață.

Suntem într-un moment în care online-ul poate susține comunicarea mărcilor o perioadă îndelungată, poate să ne aducă lucrurile de care avem nevoie (e-commerce), poate astfel să țină multe mici business-uri în funcțiune, să țină reacțiile extreme de panică sub control, și să ne păstreze mințile funcționale. Mărcile, probabil, vor redirecționa mesajele sponsorizate de promovare (pe orice canal) către ofertele de produse de strictă necesitate sau, o vreme, le vor suspenda cu totul.

Comunicarea va continua în social media, pentru e o activitate de ‘proof of life’ si pentru că deja avem exemplul altor crize care au arătat că oamenii au nevoie de un punct de contact rapid cu mărcile și acela poate fi pagina de Facebook.

Depindem cu toții mult de ce vor face autoritățile și ce vor face băncile, depindem mult de disciplina conaționalilor noștri-sau de lipsa ei-depindem mult de reacția Uniunii Europene, depindem de multe, exact ca în 2008. Poate acest eveniment ne va ajuta să ne amintim de niște lucruri de mult uitate-de decență, respect, empatie, solidaritate. Poate ne va învăța să facem doar haz de necaz, nu caterincă. Poate va maturiza rapid pe mulți și poate ne va ajuta pe toți să reevaluăm ce e important și necesar și ce e doar un moft.

Dacă acum câteva zile discutam la PR Forum despre ”purpose led brands”, acum avem ocazia să transformăm discuțiile în practică.

Articol dintr-o serie de 8 puncte de vedere scrise de profesioniști din marketing, comunicare și digital, care au constituit a doilea newsletter special FOMO. Nu știi ce e FOMO? Află aici!

Comentează