MANAFU*

Cu gândul la ce putem păți offline, uităm că ne putem infecta și online

Subiectele de actualitate sunt adesea folosite de atacatori în campanii de spam, iar subiectul Coronavirus (COVID-19) nu este o excepție. Aceste mailuri nesolicitate au ca scop infectarea utilizatorilor sau furtul de date personale sau financiare, sub pretextul că linkurile sau fișierele incluse în mail oferă informații noi sau produse ce ar putea proteja împotriva infecției.

Cum ne putem proteja? E important, în primul rând, să verificăm cu atenție adresa de la care am primit mailul. Este o sursă sigură? Dacă mailul conține fișiere în attachment, e important să verificăm tipul fișierelor. Chiar dacă par fișiere de tip document sau imagine, este foarte posibil să fie unul executabil și bineînțeles infectat.

Chiar dacă linkul din mail pare în regulă, e important să nu dăm click, deoarece ne poate redirecționa către pagini infectate. Dacă utlizatorul nu are o soluție de securitate care să verifice linkul, poate tasta numele paginii web în browser, pentru a vedea dacă este una legitimă.

Dacă oferta din mail pare legitimă, iar mailul pare să conțina inclusiv logo-uri sau imagini ale unor organizații de renume mondial, precum Organizația Mondială a Sănătății, greșelile gramaticale din conținutul mailului pot fi de asemenea un indiciu că e vorba de spam.

Este recomandat ca orice mesaje online ce promit oferte sau reduceri incredibile la produse aflate la mare căutare, precum măști de protecție, echipamente de protecție sau dezinfectat, să fie privite cu circumspecție. Faceți cumpărături online doar de la comercianți cu care ați mai lucrat în trecut, care au o reputație bună și doar vizitând direct pagina comerciantului. Este recomandat să folosiți o soluție de securitate care este capabilă să identifice atât fișierele infectate din attachment, cât și linkurile frauduloase din mesajele primite.

Pentru mai multe informații cu privire la Coronavirus, este recomandat să verificați sursele oficiale și să tratați orice mesaj nesolicitat ce promite informații sau oferte exclusive ca pe o pontențială sursă de infecție.

Articol dintr-o serie de 12 puncte de vedere scrise de profesioniști din marketing, comunicare și digital, care au constituit primul newsletter special FOMO. Nu știi ce e FOMO? Află aici!