M A N A F U *

MANAFU*

Cum te menții activ când stai toată ziua închis în casă

Specialiștii încep, ușor ușor, să cadă de acord asupra celor 4 stâlpi care reprezintă “secretul” pentru wellness și pentru a ne menține sănătatea fizică și mentală: nutriție, relaxare, somn si mișcare/ sport. Iar fiindcă mișcarea ne ajută atât să ne relaxăm cât și să ne odihnim mai bine, are sens ca mai ales în această perioadă să ne preocupăm de ea. Totuși, ce mișcare putem face într-un spațiu de niște zeci de metri pătrați?

Ce le recomand tuturor clienților mei (și ce folosesc și eu) este aplicația “Seven – 7 Minute Workout”. Cu doar 7 minute pe zi și doar greutatea propriului corp, te asigur că poți beneficia de o febră musculară în fiecare zi. Plus, exercițiile sunt variate, e greu să te plictisești.

Un alt lucru util în această perioadă este să țintești o anumită parte a corpului, despre care știi că îți face probleme tocmai din cauza inactivității sau a posturii și să cauți pe YouTube exerciții medicinale sau de kinetoterapie ușoare și să le faci de 2 – 3 ori pe zi. Durează doar câteva minute pe zi. Asigură-te că sunt safe și nu forța, vei fi uimit de schimbările produse în 7 – 10 zile de consecvență. Nu știi cu ce să începi? Îți sugerez mușchii spatelui sau zona cervicală! Sau daca ai un prieten sportiv sau (și mai bine) kinetoterapeut, sigur îți poate și el recomanda câteva exerciții.

Nu în ultimul rând, nu subestima puterea tehnicii Pomodoro. Pune telefonul sau o aplicație (ex: “Focus To Do” sau “Pomodoro Smart Timer”) să sune o dată la 20 de minute, ridică- te de pe scaun sau canapea și fă 10 genuflexiuni sau 10 flotări, apoi repetă cele 20 de minute și tot așa. În două săptămâni te poți înscrie fără probleme într-un concurs de “100 push-ups”. Și să-l și câștigi!

Indiferent ce alegi, hai să ne dăm o pro­vocare în perioada asta! Să ne propunem să ieșim din ea într-o formă mai bună decât cea în care am intrat. De ce? Ca să dăm în felul acesta un sens unei perioade care, altfel, pare că n-are niciunul! Iar atunci când ne vom uita înapoi către ea, să putem spune: Da, a fost o perioadă grea, DAR măcar am reușit să fac “ASTA”.

Fotografia unui birou de acasă în vremea Coronavirusului. Sursa: Mihai Stescu. Citește și ghidul despre work from home de pe blogul lui Mihai.

Articol dintr-o serie de 12 puncte de vedere scrise de profesioniști din marketing, comunicare, media, digital șu business, care au constituit a treilea newsletter special FOMO. Nu știi ce e FOMO? Află aici!