M A N A F U *

MANAFU*

Media are nevoie de publicitate, dar mai ales de subiecte bune

Brandurile care operează în România știu mai bine decât am putea crede cum să se promoveze în presa scrisă, ca dovada numeroasele exemple de branded content/ advertoriale pe care le vedem în print și online. Nu am la îndemână studii, dar se vede cu ochiul liber că marketingul de conținut câștigă teren în detrimentul advertising-ului clasic (bannere/ full page ads) și nu văd de ce n-ar fi bine.

E drept, asta dă naștere la două probleme. Prima e ușor de formulat, separarea conținutului propriu-zis editorial de publicitate, aici e destul de ușor, atât timp cât advertiserii nu vor reclamă mascată. A doua e mai nebuloasă și se referă la măsurători unitare, dar și o piață a conținutului promoțional cu tarife previzibile și rezultate de asemeni cuantificabile.

În afară de asta, mi se pare că mai funcționează PR-ul propriu-zis, nu în sensul de articole cumpărate, care se încadrează la cele de mai sus, ci dimpotrivă, subiecte bune puse la dispoziția ziariștilor. Majoritatea outlet-urilor de conținut sunt subdimensionate față de necesarul resurse umane și atunci jurnaliștii se vor bucura când le dai subiecte pe bune, e și normal, fiindcă lucrează într-un ritm infernal și au nevoie de input.

Articol dintr-o serie de 8 puncte de vedere scrise de profesioniști din marketing, comunicare și digital, care au constituit a doilea newsletter special FOMO. Nu știi ce e FOMO? Află aici!