M A N A F U *

MANAFU*

Să apelăm la partea pragmatică a social media

Social media are două mari roluri în general, dar cu atât mai mult în aceste zile: poate să fie foarte utilo-pragmatică sau poate să fie entertaining. Fă-ți o analiză a produsului/ serviciului tău și vezi în ce zonă ai putea să fii mai relevant.

Oamenii au nevoie de trei lucruri zilele aceste: Securitate mentală în condițiile în care sunt expuși la prea multe surse de informare fără expertiză, nevoia de apartenență pentru că suntem mai degrabă izolați și o injecție de optimism pentru ce va fi după. Uită-te la personas cu care lucrezi pentru brandul tău și vezi ce zonă din produsul /serviciul poate adresa unul sau mai multe dintre aceste nevoi. Mai mult decât atât, vezi dacă poți crea/ re-crea un feature care aduce o utilitatea reală în viața publicului tău.

De exemplu, Unteatru a descoperit că poate transmite online spectacolele. Ceea ce potențial înseamnă și o nouă zonă de business, căci pe termen lung este un revenue stream diferit. Un Like mare și pentru Cotnari, Vodafone, Transavia, CEC, Banca Transilvania, Globalworth și poate și alții pe care nu i-am văzut, dar care au știut să se implice real în viața comunității zilele acestea.

Dacă ai campanii deja începute, fă-le o analiză onestă: mesajul tău poate ofensa publicurile în situația curentă sau poate transmite o idee nepotrivită pentru acest moment? Dacă da, fă-ți un bine și oprește-le. Uneori, dacă nu ai nimic de spus, este mai valoros să păstrezi tăcerea. În schimb, dacă ai spațiu media cumpărat, ai tracțiune și vizibilitate ca brand, poate e o idee bună să-l investești în folosul autorităților: dă-le șansa ca mesajele lor să ajungă la mai multe audiențe diferite.

Dacă ești un business mic este momentul tău să-ți întărești relația cu comunitatea: oferă un voucher pentru viitor, fă o ofertă exclusivă pentru viitor, fă o livrare specială. Este o modalitate bună ca să poți cere ACUM niște bani de avarie care să te țină în viață până atunci.

Articol dintr-o serie de 8 puncte de vedere scrise de profesioniști din marketing, comunicare și digital, care au constituit a doilea newsletter special FOMO. Nu știi ce e FOMO? Află aici!