MANAFU*

Abonamente Evensys

Experienta mea cu Clinica Virtuala Regina Maria

Inceputul de an este pentru multi dintre noi, daca nu pentru toti, un moment al „rezolutiilor”, al deciziilor pentru urmatoarele 12 luni. Ne propunem sa calatorim mai mult, sa citim o carte pe saptamana, sa mergem la sala de trei ori pe saptamana si in general sa nu mai amanam ce am stabilit deja in anii anteriori.

In al doilea an al pandemiei, sanatatea ar trebui sa fie in capul listei noastre cu „rezolutii. Ar trebui sa ne monitorizam starea de sanatate, sa vedem daca este timpul sa tratam anumite afectiuni ori sa investigam preventiv. Pentru linistea noastra. Acum e un bun moment sa ne punem la punct sanatatea pentru restul anului. Chiar daca 2021 a inceput de o luna deja. Abia ne-am dezmeticit dupa 2020.

In contextul actual, cand trebuie sa reducem cat mai mult contactul cu ceilalti si sa evitam sa iesim in public pe cat posibil, o solutie practica si confortabila este sa consultam un medic pe platformele virtuale. Telemedicina este un trend mare in lume, care a prins si la noi foarte bine in contextul actual.  Ne intalnim online cu medicul pentru o consultatie sau pentru interpretarea analizelor.

Lupta mea cu ambrozia

In toamna anului 2019, am descoperit ca am alergie la ambrozie. Era o perioada foarte aglomerata pentru mine, cu multe proiecte in derulare, cand preferam sa ma concentrez pe to-do list-ul momentului si sa aman tot ce se poate amana. M-am rupt totusi de la munca si am consultat un medic la Regina Maria, unde sunt abonat.

Voiam sa inteleg ce mi se intampla si mai ales cum scap de problema. Alergia asta se manifesta an de an, cand apare ambrozia, si ne da viata peste cap. Sunt persoane care sufera mult din cauza buruienii.

In 2020, sezonul ambroziei a avut un efect mai mic asupra mea. Poate pentru ca am stat mai mult in casa. Poate pentru ca nu m-am mai miscat atat de mult prin oras si nu m-am expus polenului alergic care circula pe langa terenurile neingrijite. Chiar si asa, am vrut sa scap de alergie.

M-am programat la acelasi medic, insa de data aceasta am ales „sa merg” in Clinica Virtuala Regina Maria.

Cum se desfasoara o vizita la medic in Clinica Virtuala

Consultatia online incepe cu un cont creat pe site-ul Regina Maria. Contul este mai mult decat util, pentru ca ofera acces la programari (in clinica sau online), un istoric al consultatiilor, cu diagnosticele primite, rezultatele analizelor actuale sau trecute, acces la facturi si plati etc.

In cont, exista o sectiune dedicata Clinicii Virtuale, unde programarea poate fi facuta in cativa pasi simpli. Cred ca ia in medie 2-3 minute, daca esti cat de cat familiarizat cu Internetul. Estimez ca dureaza mai putin decat o convorbire in call-center. Si nu pun la socoteala timpul de asteptare.

Programarea presupune alegerea medicului in functie de specialitate si datelor disponibile pentru consultatie. Multiplele optiuni propuse de clinica ajuta pacientul sa gaseasca un loc in functie de timpul liber avut la dispozitie. Mai mult, daca doreste sa intalneasca un anumit medic, vede usor pe site disponibilitatea acestuia.

Intalnirea in Clinica Virtuala se desfasoara prin Microsoft Teams, o aplicatie usor de folosit si disponibila gratuit pe toate dispozitivele (Windows, MacOS, iOS, Android), dar si direct in web browser (Edge si Chrome).

Avantajele consultatiilor online

Pentru mine, vizita in Clinica Virtuala a fost o experienta placuta si eficienta. Medicul imi cunostea istoricul, avea la indemana raportul din anul anterior, mi-a pus multe intrebari. La randul meu, eram la a doua intalnire cu doctorul, ceea ce creeaza un sentiment de familiaritate, am pus intrebari despre un tratament special si am concluzionat ca ne vom revedea in februarie tot online. Urmeaza deci o noua consultatie online.

Telemedicina nu este o practica noua. Devine din ce in ce mai cunoscuta si folosita, nu doar pentru ca trecem printr-o pandemie, ci si pentru ca ne ofera o serie de avantaje noua, pacientilor, cum ar fi:

Limiteaza contactul – In perioada aceasta de (auto)izolare, cand toata lumea limiteaza iesirile si contactul, consultatia virtuala este solutia ideala. Evident, nu este indicata pentru toate afectiunile, insa sunt multe specializari pentru care o intalnire online echivaleaza cu o vizita in cabinet. In cazul interpretarii analizelor, de exemplu, e chiar ideala.

Acces la specialisti – O mare problema a pacientilor este accesul limitat la medici specializati. De cele mai multe ori, un pacient calatoreste sute de kilometri pentru a intalni un specialist, cu programari dificil de facut si mult efort organizatoric. Acum poate foarte usor intalni medicul de la distanta.

Economie de timp – O consultatie online consuma putin timp. Fix cat tine consultatia in cabinet de obicei, plus 2-3 minute pentru conectare, poate chiar mai putin. Nu mai exista timp petrecut in trafic sau in mijloacele de transport. Nu mai exista timp pierdut pentru a gasi un loc de parcare sau cu gasirea adresei. Nu mai exista invoiri de la birou sau zile libere speciale.

Istoric medical bine pus la punct – Vizitele virtuale sunt si ele documentate si adaugate istoricului pacientilor. Daca are nevoie de o opinie suplimentara sau vrea sa urmareasca evolutia unei boli, poate accesa usor toata documentatia existenta in contul sau.

Pandemia ne-a dat mari batai de cap, asa cum nu am crezut ca vom avea vreodata. Ne-a marcat pentru restul vietii si a adus schimbari in toate aspectele vietii. Totodata, a fost si un test de rezilienta, in urma caruia am vazut ca ne putem adapta sau chiar reinventa, cel mai mult cu ajutorul tehnologiilor si al Internetului.

Astazi facem mai multe operatiuni si cumparaturi online ca oricand, comunicam si lucram de la distanta si – de ce nu? – facem o vizita virtuala la doctor.

***
Articol realizat in colaborare cu Regina Maria

2 comentarii

  1. Mihaela Ivan says:

    Telemedicina este în top 3 realizări ale lui 2020, din punctul meu de vedere. Serviciul medical din sistemul privat și cel de stat s-a digitalizat, forțat, astfel că am scutit timp, energie și bani, discutând de la distanță, în perfectă siguranță, lucruri ce nu țineau de prezența mea fizică.

    Operațiunile complicate inutil s-au eficientizat dintr-un simplu click: pe baza istoricului meu medical, am putut obține pe loc, din my account trimiterea de la medicul online de gardă către procedura x de care aveam nevoie, fără să mai trec prin generalist și specialist.

    Iar alergicii la ambrozie am mai fost ”norocoși” și cu telemunca și purtatului măștii în spațiul public care ne-au ținut departe și de polen, nu doar de covid-19.

    Din iunie 2020 avem și o lege nouă a ambroziei, care a adus modificări la legea veche, incompletă: Legea nr. 129/2020 pentru modificarea Legii nr. 62/2018 privind combaterea buruienii ambrozia.

    Și alaltăieri s-a publicat în MO și HG nr. 17/2021 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 62/2018 privind combaterea buruienii ambrozia, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 707/2018.

    Nu știu dacă ai început imunizarea, dar dincolo de medicație, în doar 2 luni noi, alergicii trebuie să ne antrenăm și spiritul civic, să solicităm, din timp, primăriilor și poliției locale de pe raza localităților unde locuim și muncim, să înceapă verificarea, constatarea și aplicarea de sancțiunii contravenționale acolo unde există terenuri infestate în vederea igienizării lor.

    Aștept cu interes și informările medicilor către guvernații locali și naționali prin care să argumenteze cu date statistice urgența implementării legilor în vigoare pe tema ambroziei și a celorlalți alergeni, inclusiv poluare.

  2. Nicu says:

    Am avut o experienta placuta cu clinica. Oameni ok dar aplicația aia pe telefon cu toata securitatea aia m-a enervat puțin. Am zis ca fac un cont la “banca Angliei” cu selfi-uri din fata si profil…

Comentează