MANAFU*

Va deveni YouTube platforma No 1 în România în 2021?

Cu toată nebunia Clubhouse, cu tot avântul TikTok, cu tot sexiness-ul Instagram, YouTube are mari șanse să fie platforma socială a anului în România. Multă vreme, a fost la distanță față de Facebook, mereu pe locul al doilea. În 2021, ar putea depăși rețeaua lui Mark Zuckerberg și trece pe poziția fruntașă. Ultimele cifre ne dau speranțe.

Conform Google România, YouTube avea la noi în țară, la finalul anului 2020, 12 milioane de utilizatori activi lunar, dintre care 9 milioane intră zilnic. Un utilizator de YouTube român petrece în medie 1 oră și 30 de minute pe platfomă. Timpul petrecut a crescut cu 25% față de 2019.

Spre comparație, Facebook avea 12,04 milioane de utilizatori activi la nivelul lunii ianuarie 2021. Conform unei cercetări Exact Business Solution, un utilizator de Internet român, cu vârsta peste 18 ani, petrece zilnic 2 ore și 10 minute pe Facebook.

Fenomenul Light TV Users

În ultimii 10 ani, s-a conturat un nou segment de consumatori de conținut video: Light TV Users. Este vorba de persoanele care petrec mai puțin de 2 ore în fața televizorului sau nu au cablu TV și cel mai probabil consumă mult conținut video online.

Acest segment este foarte important, o dată pentru că este în continuă creștere (în 2012, Google estima că în US sunt în jur de 30% dintre adulții cu vârste între 18 – 49 ani). În România, anul trecut erau 2,5 milioane de Light TV Users, în creștere de la 2 milioane în 2019.

Segmentul Light TV Users poate fi legat si de un alt fenomen interesant. Televizorul a luat deja locul desktopului, urcând pe locul 2 în topul dispozitivelor folosite pentru accesarea YouTube în România. Acum, la noi 20% din timpul alocat vizionării clipurilor pe YouTube este consumat de români pe televizoare. Fapt care ne face să ne mai punem o întrebare pe lângă cea din titlu: Devine YouTube un concurent al televiziunilor?

2 comentarii

  1. […] Va deveni YouTube platforma No 1 în România în 2021? […]

  2. […] companiei sau a ONG-ului de cea a competiției, atunci realizează conținut video lung. Conform statisticilor, cei peste 9 milioane de utilizatori din România care intră zilnic pe YouTube, petrec în medie 1 […]