MANAFU*

Cât de mult apreciază românii reclamele din social media

Din momentul în care consumatorii au început să petreacă din ce în ce mai mult timp online, brand-urile și-au intensificat campaniile pe rețelele de socializare. Reveal Marketing Research a analizat, în acest context, percepția românilor despre aceste reclame și a aflat că 46% dintre români declară că se simt indiferenți față de publicitatea văzută pe Facebook sau pe Instagram, spunând chiar că se simt obosiți și plictisiți de aceasta.

Respondenții își afirmă indiferența și atunci când sunt întrebați despre părerea față de brandurile care se promovează în acest fel. Aproape jumătate dintre români (47%) spun că nu își formează nicio părere atunci când văd anunțuri promovate pe social media.

Pe 17% dintre români, reclamele sponsorizate online îi enervează. Doar 9% dintre români declară că se simt „norocoși” la vederea acestor anunțuri și că le dau energie pentru a căuta produse noi. Peste jumătate dintre consumatori (53%) afirmă, astfel, că obișnuiesc să dea click pe aceste anunțuri doar dacă îi interesează cu adevărat produsul și sunt în proces de achiziție. Alții, deși nu vor să cumpere, afirma că au accesat o reclamă doar din curiozitate (25%).

Deși reclamele sponsorizate le stârnesc unor români emoții negative, alții afirmă, totuși, ca au un impact pozitiv. Mai precis, 28% dintre ei declară că se bucură să vadă astfel de reclame online și spun că sunt mulțumiți de acest tip de experiență pe rețelele de socializare. În plus, pe 36% dintre români îi determină chiar să aprecieze mai mult brandul sau persoana respectivă.

Studiul mai spune că brandurile care investesc în promovare (online) sunt apreciate de către 53% dintre respondenți. De asemenea, aceste branduri sunt evaluate ca oferind produse sau servicii de o calitate mai înaltă, aspect menționat de către 31% dintre respondenți.

1 comentariu

  1. Marius says:

    Ma numar printre cei 17% :))