MANAFU*

Cine sunt utilizatorii de Clubhouse din România

În România, Clubhouse a intrat în cea de-a doua jumătate a lunii ianuarie 2021 și s-a răspândit rapid printre profesioniști din industriile de comunicare, marketing și e-commerce de la noi, early adopters ai precedentelor rețele sociale. Conform studiului Clubhouse România Survey 2021, cei mai mulți utilizatori ai aplicație sunt în acest moment din MarComm (23,5%), urmat de IT & Telecomunicații (14,9%), Social Media (9,9%), creatori de conținut / influencers (7%), media online și zone creative (actori, cântăreți), ambele cu 6,3%.

Utilizatorul român de Clubhouse are vârsta cuprinsă între 25 și 44 de ani (77,4%), locuiește în București (67,7%), are studii superioare (92,8%), este angajat (58,0%), folosește WhatsApp (83,8%), petrece minim 2h pe zi pe Clubhouse (54,6%). Motivul principal pentru care intră pe Clubhouse este acela de a-și îmbunătăți cunoștințele (86,8%), urmat de faptul că, în contextul actual, noua rețea socială le oferă acces la dezbateri și evenimente cu Key Opinion Leaders (54%).

Numărul urmăritorilor utilizatorilor de Clubhouse în România este de ordinul miilor, 4% având între 1001 și 2000 de followers, în timp ce doar 3% au peste 2000 de followers. Ca surse de informare s-au evidențiat rețelele sociale (31,5%), presa online (30,7%) și blogurile (18,5%). TV-ul este sursă de informare pentru 12,5%, în timp ce presa scrisă deține doar 2,7% din audiența Clubhouse.

Studiul a fost realizat de blogul CeFaci.Online pe un grup de 302 de utilizatori de Clubhouse.

3 comentarii

  1. George says:

    Care este baza științifică a acestui studiu?
    Eșantionul de 302 persoane nu este reprezentativ decât pentru un număr de aproximativ 400 de utilizatori, dacă vrei o probabilitate de 99%, cu o marjă de eroare de maxim 3%.

  2. […] scurtaturi din cele mai nebanuite. Iar pentru cei interesati de Clubhouse next level, recomand postarile lui Manafu pe subiect, unul dintre primii oameni de la noi care s-a jucat cu […]