MANAFU*

Experiența mea cu lentilele Hoya Sensity

Mi-am făcut prima pereche de ochelari de vedere în urmă cu doi ani. M-am convins că trebuie să îi am cel puțin pentru zilele în care petrec mult timp în fața calculatorului. Mai obosesc ochii, mi-am zis.

Am stat 20 de minute să mă decid asupra ramelor și doar un minut pentru lentile. Rama părea mai importantă pentru mine. Nu am căutat să înțeleg avantajele lentilelor moderne.

I-am purtat puțin spre deloc în primele 6 luni. Apoi încet-încet m-am învățat cu ei. Am devenit nedespărțiți la un moment dat. Ieșeam din casă și mă asiguram că am la mine portofelul, telefonul și tocul cu ochelari. În mai puțin de un an, pe la începutul pandemiei, a trebuit să fac un upgrade la lentile. Simțeam nevoia.

Tot anul 2020, am tras tare, cum se spune. Am stat în fața calculatorului sau cu laptopul în brațe cât nu am stat în nicun alt an. Purtând mereu ochelarii. Fără nu mai puteam. Spre final de an, iar am simțit nevoia unui upgrade.

Momentul a coincis cu propunerea brand-ului Hoya de a testa lentilele de înalta calitate și ramele printate 3D de la Yuniku. Hoya și Yuniku sunt un perfect match. O să vedeți de ce.

Pas cu pas spre o nouă pereche de ochelari

Experiența mea cu Hoya Sensity a început cu o programare la magazinul Optica Orange. M-a întâmpinat o echipa foarte amabilă și dornică să mă inițieze în lumea lentilelor create de un brand cu o prezentă în 100 de țări, recunoscut pentru abordarea high-tech în optica medicală.

Ajuns la magazinul din Piața Unirii, am trecut mai întăi printr-o consultație oftalmologică pentru stabilirea dioptriilor sau a rețetei de lentile, cum îi spun mulți. Apoi am fost pus în fața colecției de rame Yuniku pentru a alege tipul și culoarea.

La început, este ușor. Probezi toate ramele care îți plac și crezi că ți s-ar potrivi. Le probezi și pe cele propuse de staff-ul magazinului. Au ceva experiență și e bine să fii deschis la propuneri. Îți faci un shortlist, să zicem cu 3-4 perechi, și le probezi din nou. Rămâi în final cu două opțiuni. Mai tragi un pic de timp până te decizi. Adică le pui și le scoți de câteva ori, te uiți în mai multe oglinzi de prin magazin. Cel puțin așa am făcut eu.

Treci apoi la culori. Vrei clasicul negru sau ceva îndrăzneț, pe albastru sau roșu? Te gândești bine, pentru că nu este încă-o-pereche-de-ochelari. Este THE perechea de ochelari. Eu am ales o variantă pe bleumarin, culoarea mea preferată.

Știi acum ce culoare ar trebui să aibă ramele. E timpul să te decizi asupra modelului. Care va rămâne dintre cele două perechi finaliste?

Aici intervine tehnologia.

Ramele trebuie să fie nu doar la modă sau pe placul tău, ci și potrivite fizic. Nu mă refer la cum arată ele pe conformația feței, ci la cum se așază și cum stau efectiv pe nas.

Alunecă? Sunt prea înguste? Puntea nazală e prea largă? Lungimea brațului e insuficientă? Acestea sunt întrebările pe care ar trebui să ți le pui când încerci orice pereche, fie că vorbim de ochelarii de soare luați dintr-o benzinărie în drum spre mare, fie că vorbim de ochelarii pe care îi vei purta zi de zi o vreme de acum înainte.

Ramele Yuniku sunt create pe fizionomia ta. Ăsta este marele avantaj. Țin cont de particularitățile tale și de poziționarea corectă a lentilelor față de ochii tăi.

Pentru a reuși să creeze rama perfectă, Yuniku a creat un sistem digital care îți scanează chipul și apoi simulează poziționarea ramei alese pe fizionomia ta. Practic, acest scanner te fotografiază din câteva unghiuri și îți face un „avatar” care va purta rama aleasă de tine. Computerul modifică rama până când ți se potrivește. Tu vezi cum își adaptează dimensiunile în funcție de trăsăturile tale. După câteva ajustări, rama e gata pentru printarea 3D. Și e probabil unică. În japoneză, yuniku înseamnă „unic”.

E timpul acum pentru alegerea lentilelor. Și e bine să nu te grăbești. Și e bine să știi că stilul tău de viață influențează decizia în privința ochelarilor. Activitățile tale, felul în care îți expui ochii, mobilitatea și alte aspecte îl pot ajuta pe optician să facă cea mai bună recomandare.

Am ales Hoya Sensity și pentru că sunt recomandate persoanelor care manifestă sensibilitate la lumină. Eu port șapcă mai tot timpul din acest motiv.

Lentilele Sensity se închid la culoare în aer liber și revin la starea inițială când ești în interior, asigurând confort vizual în climate și anotimpuri diferite. Vin în variante de culoare intense, naturale, au protecție UV 100% și se închid la culoare până la o nuanță atrăgătoare, asemenea lentilelor pentru ochelarii de soare.

Am ales varianta de culoare Emerald Green. La exterior, văd cel mai bine prin lentilele verzi.

În loc de concluzie

Lentilele Hoya Sensity pe ramele Yuniku nu sunt o combinație ieftină, însă sunt o investiție în confort, personalizare și calitate. Așa cum investim într-un calculator bun, într-un smartphone performant, chiar și într-o pereche de pantofi de calitate, pentru că sunt lucruri pe care le folosim mult zi de zi, așa ar trebui să investim și într-o pereche de ochelari. Nimic nu e mai scump ca vederea noastră.

Mai multe informații despre noile lentile Hoya Sensity de generație nouă, găsiți aici.

2 comentarii

  1. Adu says:

    O intrebare..cum poti avea certitudinea ca am cumparat lentila hoya ?

  2. O cumperi de la un reprezentant autorizat.