M A N A F U *

MANAFU*

Blogs: Return On Blogging?

Daniel ma provoaca. Insa cum sunt putin bolnav zilele astea, dau mai departe provocarea. El spune: “in afara de gadilarea orgoliului personal, economic vorbind un blog este una din cele mai ineficiente ‘investitii’ ale timpului personal”.

Stiu cateva persoane care s-au lasat de blogging (si nu ii includ aici pe cei care din curiozitate si-au facut un cont free), persoane cu o oarecare recunoastere in zona media/ marketing/ online. Si cred (in unele cazuri stiu) ca timpul (in) disponibil a fost motivul abandonului.

Si eu m-am gandit de doua ori (cred) sa renunt la blog. Tot din cauza timpului (in)disponibil.

Asadar, cine crede ca blogging-ul e o pierdere de timp si doar gadila orgoliul sa “ridice mana” in sondajul din coloana alaturata. Mai mult, as vrea sa vad ce raspuns au la aceasta intrebare Carmen H, Radu I, Zoso, Eduard, Razvan V, Dragos N.

Tags:

Fara comentarii

  1. Andrei Crivat says:

    ar fi trebuit sa lasi posibilitatea de a alege mai multe optiuni

  2. Vivi says:

    Desi nu sunt in lista, imi permit si eu sa raspund la intrebare, de ce bloggingul nu este pierdere de timp, pentru mine. :-)Well, pentru ca am un blog (nu e clar care din ele, al meu sau harta publicitatii), mi s-au intamplat urmatoarele:Pe plan profesional: – am primit cateva oferte care merita cel putin luate in calcul de a ma intoarce in tara.- am ajuns sa cunosc chiar si mai bine piata publicitatii online din Romania.Pe plan personal:- am cunoscut cativa romani in NY pe care nu i-as fi cunoscut altfel.- orgoliul imi este gadilat din cand in cand de tipe care isi dau seama ce individ minunat sunt eu. :-)- cum bine zic cei de la Creating Passionate Users, it made me richer and improved my sex life. :-)Ar trebui sa se puna si comunicarea cu prietenii si familia. Dar asta probabil ca este mai mult o chestie care tine de ideea de blogger-de-departe, un pic diferit de blogger-de-acasa.Vivi.

  3. raduionescu says:

    e evident ca bloggingul e cea mai buna investitie in branding personal, cu toate consecintele.Vorba lui Thomas Power aseara – n-ai nevoie de blogging/branding personal DOAR daca NU vrei sa fii gasit – spre exemplu daca esti cautat de politie.

  4. zoso says:

    vivi, gadila-ti orgoliul aici http://drac.ro/?p=24cristi, nu te opri

  5. Dragos Roua says:

    Nici eu nu sunt in lista, dar ma bag in vorba asa, neintrebat:1. Tin un blog pentru ca imi place sa scriu.2. Tin un blog pentru ca e inclus intr-un fel de program de branding personal.3. Nu e pierdere de timp, dimpotriva: scrisul, si mai ales scrisul de tip jurnal e un instrument cognitiv puternic. Mai pe romaneste: iti organizeaza gandirea, proiectele, si in ultima instanta, te obliga sa-ti organizezi chiar timpul, sa nu ti-l mai pierzi… 😉

  6. Daniel Racovitan says:

    Un blog cere timp. Comentariul cu ‘ineficienta’ l-am facut (si precizarea pe care am facut-o apoi) in contextul cuiva care vrea sa porneasca un startup. Cred ca totul e sa gasesti echilibrul. Can blogul incepe sa consume _prea_mult_ timp, atunci devine contraproductiv. Cineva care spuen ca porneste un startup, si in acelasi timp tine un blog actualizat zilnic, cu mesaje frumos elaborate, probabil ca doar viseaza sa il porneasca. Daca un startup nu iti manaca tot timpul disponibil pt lucru, atunci esti pe calea gresita.

  7. Florin Grozea says:

    Eu nu sunt in lista (niciodata) dar zic: Cristi nu te lasa.De cand scriu pe blog am viata mai organizata.Scriu/vorbesc mai concis, incercand sa nu ma pierd in amanunte.Colegii artisti ma admira mai mult, desi nu am mai mult succes pe offline, deci…?Oamenii descopera ca in spatele unei trupe de muzica e mai mult decat credeau.Tipi pe care ii stimam ma stimeaza si ei pe mine, macar pentru sinceritate.Tipi pe care nu-i stiam, i-am cunoscut si mi-au schimbat viata.E de ajuns?

  8. Florin Grozea says:

    Aaaa… si ca sa-i raspund lui Nihasa: nu, nu s-a simtit nici o crestere, descrestere, imbunatatire sau rarire a vietii sexuale dupa ce am inceput blog-ul.

  9. varabiescu says:

    are dreptate radu, e f bun pentru brandul personal. cel mai bun exemplu am sa il dau pe propira carca, la anuntarea plecarii mele cand media fax a preluat stirea comentariul a fost “razvan v pleaca, cunoscut in lumea bloggerilor…” si asta se intampla dupa 7 ani de media si 3 luni de blogging, sau cam asa…

  10. Daniel Racovitan says:

    asa cum ma asteptam, majoritatea raspunsurilor ‘pentru’ vin din partea unor persoane ca nu sunt imlpicate in demararea unui startup (artisti, ziaristi, marketing, advertising).in “startup business” brandul personal valoreaza fix zero.

  11. raduionescu says:

    Daniel, come on, cand incepi un startup blogul este THE canalul prin care sa ridici capul…Brandingul personal pe care il aduce blogul este cel mai important asset mai ales cand esti startup.

  12. Richard says:

    Daniel Racovitan said: in “startup business” brandul personal valoreaza fix zero.Gresit! Exemplu personal: am pornit The Adgency pentru ca lumea stia de Lucrangiu’ (mai tarziu Jobsessive), de faptul ca “personajul” are experienta in domeniu, face treaba buna si respecta termenele mai ceva ca Scriptura. Pe atunci nu aveam un blog, dar mi-e foarte clar ca EXACT brandul personal a stat la temelia acestui start-up. Si multa, a naibii de multa munca. Nu zic ca nu am facut greseli, sau ca asta e reteta, dar toate au mers pentru ca in spatele numelui firmei statea un nume (fara falsa modestie, sau altceva). Acum crestem, si din ce in ce mai multi oameni preiau din efortul pe care l-am dus o vreme aproape singur.Altceva: cele mai multe start-up-uri au la baza in primul rand experienta (resume-ul) asociatilor. De cele mai multe ori, aceste resume-uri (“the management team”) cantaresc greu in fata investorilor care rasfoiesc business planul – chiar mai greu decat ideea de business in sine.Sincer, postul lui Daniel cred ca a fost inserat mai mult ca sa faca valuri si sa culeaga feedback, decat ca sa exprime si sa sustina o opinie … 🙁

  13. Daniel Racovitan says:

    “Daniel, come on, cand incepi un startup blogul este THE canalul prin care sa ridici capul…”Wrong. Intr-un startup ceea ce te ridica este _produsul_ pe care il oferi publicului.

  14. Daniel Racovitan says:

    “Exemplu personal: am pornit The Adgency pentru ca lumea stia de Lucrangiu'” Imi pare rau dar confunzi notiunile. The Adgency nu este un startup ci o firma care ofera consultata si servicii in domeniul webului.

  15. Daniel Racovitan says:

    “De cele mai multe ori, aceste resume-uri (“the management team”) cantaresc greu in fata investorilor care rasfoiesc business planul – chiar mai greu decat ideea de business in sine.”Pe asta ai citit-o probabil in teancurile de maculatura pe care o reprezinta cartile pe tema ‘startupuri’.Realitatea este alta, anume ca investitorii nu investesc in CV-uri si nici in idei care exista doar in capul fondatorilor. Investitorii investesc in prototipul deja realizat, in idei concretizate intr-o aplicatie complet functionala.Repet, ma refer strict la startupuri, nu la web agencies, ad agencies, firme de consulting, firme de webdesign, etc.

  16. Vivi says:

    Daniel, un startup este o companie ca oricare alta, cu aceleasi nevoi.Este bloggingul util unei companii oarecare? De multe ori da. Si-atunci de ce nu ar fi util si unui startup?Nu, nu iti va face produsul de succes si eu nu as confunda cele doua notiuni (startup vs. produs). Dar te va ajuta in multe alte feluri (comunicare cu presa, PR, comunicare cu utilizatorii, comunicare cu dezvoltatorii carora le oferi un API, etc).

  17. Daniel Racovitan says:

    Octavian, sunt de acord ca blogul unui startup e un instrument util. Sustine brandul firmei. Insa daca mentinerea lui cere fondatorilor cate o ora sau mai mult pe zi — stim toti ce inseamana un blog — atunci startupul ala are o problema. Blogul trebuie sa fie un instrument, nu un scop.

Comentează