M A N A F U *

MANAFU*

Online: Conferintele online intre pro si contra

Doru a pornit aseara o leapsa in contextul conferintelor de presa care s-au mutat online (au fost doua deja, urmeaza inca una in curand).

Mi-a placut postul sau. Probabil asa l-as fi scris si eu (cu cateva mici exceptii). Si imi plac perspectivele pe care el le anunta. Dar ma si “ingrozesc”. Viata se muta online, dar trebuie sa ramanem activi si offline. Vezi fenomenul Second Life si reactia First Life.

Imi place sa cred ca tehnologia ne va face viata mai usoara. Vorbeam cu cineva zilele trecute despre tehnologie si ziceam ca desi imi iau mailurile acum pe telefon in timp ce conduc, cred ca tehnologia ne-a complicat mai mult viata. Uneori chiar asa cred.

Dar sa revin la cele doua intrebari ale lui Doru.

1) Nu stiu. Sincer am fost mereu interesat de ce se vorbeste la conferinte si in ultimii 3 ani nu prea le-am frecventat.
2) Da, conferintele (a)live vor avea un avantaj intotdeauna. E ca si cum ai compara un interviu face-to-face cu unul cules pe e-mail.

Ii invit sa raspunda la intrebarile lui Doru pe: Victor (jurnalist), Cristi Roman (jurnalist), Andressa (jurnalist), Radu (fost jurnalist), Zoso (jurnalist).

PROMO: DIGITAL MARKETING FORUM | EVENIMENT DE MARKETING IN NEW MEDIA
BLOG: PRIMA VIDEO-CONFERINTA DE PRESA ON LINE – UN EXPERIMENT DE SUCCES

Tags:

Fara comentarii

  1. antimodernitate says:

    pana la urma cheia in RP o reprezinta continutul, si nu forma de transmitere a luisigur, se poate imbunatati tehnologia, dar eu raman la parerea mea ca un bun PR-ist in Romania isi incepe pregatirea profesionala citind mai intai cantemir, eminescu, noica, plesu si liiceanu, sa inteleaga mai bine specificul romanesc si abia apoi “blog marketing” sau “cum se tine o conferinta on-line”

  2. Cristi Roman says:

    Mersi, voi raspunde azi, dupa-amiaza.

  3. victor says:

    cateva observatii punctate doar:1.o precizare mai intai: mi-am adus aminte ca, in fapt, prima videoconferinta de presa a avut loc mult mai devreme, la lansarea brandului Vodafone in Ro., cand jurnalistii (aflati la sediul Connex din Charles de Gaulles) au intrat in legatura cu boss-ul companiei, aflat in headquarters in UK. 2.(video)conferintele online sunt un aceste zile la nivel de experiment. departamentele de PR vor sa vada “cum e”. abia dupa feedback si comparatiile cu CP clasice vom vedea daca fenomenul se extinde sau ingheata pentru moment.3. principalul inconvenient al conferintelor online: stabilirea comunicarii in ambele sensuri este dificila din cauze de infrastructura; de fapt avem de-a face mai mult cu “jumatati” de conferinte de presa din moment ce intrebarile sunt trimise in scris, iar imaginea si sunetul sunt one way4. in momentul in care vom avea videoconferinte adevarate, asa cum se intampla deja in managementul companiilor serioase(ambele parti se vad si se aud)s-ar putea sa avem din ce ince mai putine conferinte de presa clasice. scapam astfel de : -orele pierdute pe drum- probleme organizatorice (identificare unei sali libere la data dorita)- lipsa de flexibilitate (in cazul online, CP poate fi mutata in timp daca iti dai seama ca te suprapui cu alte evenimente)- accesul presei din provincie la CP organizate in Bucurest si invers, lucru aproape imposibil acum din cauza costurilor- scurtarea semnificativa a timpului dintre distribuirea informatiei si difuzarea ei de catre mass-media. in trecat fie spus, in romania am vazut un singur ziarist capabil sa trasmita in timp real headline-urile ( Bloomberg)minima concluzie: cred ca in maximum 3-5 ani, evenimentele de presa cu prezenta fizica a jurnalistilor vor deveni o raritate si se vor limita la anumite evenimente exceptionale: lansari de produse, prezenta unor personalitati, aniversari, protocol etc. Primele care se vor misca in acest sens: companiile. Ultimul care va adopta CP online: politicul.Fenomenul va fi accelerat si de migrarea masiva a presei scrise in mediul online, unde timpul si viteza de reactie conteaza enorm. un alt avantaj la acest punct: CP online permit capturarea imediata si usoara de continut multimedia legat de eveniment care sa fie apoi redistribuit cu costuri spre zero.deocamdata atat. scuze, trebuie sa fug la o intalnire face to face 🙂

  4. andressa says:

    Cristi,nu mi-e clar care sunt cele doua intrebari. M-am uitat pe site-ul lui Doru si nu sunt sigura ca am inteles.Ce ne facem daca nu mai vedem fata in fata ziaristele si PR-istele dragute? La asta sa raspund? Pai, eu cred ca voi supravietui! :)Daca prefer conferintele video sau pe cele fata in fata? Cu siguranta le prefer pe cele fata in fata, nu doar pentru proveribialul fursec pentru jurnalisti :), in masura in care organizarea evenimentului este posibila. Mai precis, daca actorii relevanti pentru stire se afla in acelasi oras, in acelasi timp. Atunci, sa ne intalnim fata in fata e de preferat. Un avantaj al conumatorului de media pe care il vad eu in cazul intalnirilor directe este faptul ca este mai greu de regizat o aparitie in fata a zeci de perechi de ochi decat in fata unei singure camere.Altfel, pentru distantele mari intre actorii implicati, conferintele video sunt o solutie nemaipomenita. Nu cred insa ca ele vor inlocui vreodata in totalitate conferintele clasice.

  5. Cristian says:

    mersi, andressa. ideea era sa pui la tine pe blog si sa inviti pe cineva sa preia provocarea…

  6. Cristian says:

    victor, aceeasi invitie, de a raspunde pe blog, iti adresez si tie. mersi.

  7. Anonymous says:

    offtopic: daca si zoso e jurnalist…

  8. Doru Panaitescu says:

    Antimodernitate: din pacate mai multi bloggeri fac greselide ortografie decat oameni de PR. Care cred ca statistic vorbind, au o pregatire filologica mai buna decat bloggerii. Sa nu uitam ca bloggingul nu are bariere de intrare din acest punct de vedere. victor: pai daca erai in sediu la Vodafone nu mai era videoconferinta de presa, ci ati stat cu totii in fata unui ecran vazand o transimisie de la Londra:) Glumesc, e greu de spus cine a fost primul, mai ales ca e vorba de orgolii… Andressa: Stii foarte bine ca nu era o temere … pe serioaselea cum ca nu v-am mai vedea si ce ne-am face noi inainte sa dam cu tampla de monitor de ciuda :). Dar asa cum ziceai si tu, interactiunea cu oamenii (si fursecurile desigur:)) erau doi piloni-vector ai conferintelor de presa old school, ca sa le zic asa.

  9. andressa says:

    Cristi,da, iarta-ma, incepusem comentariul in ideea de a ma lamuri care sunt intrebarile si am sfarsit prin a raspunde aici la ele. voi incerca sa ma revansez punand raspunsul meu pe blog si lansand si eu o leapsa! adica nu-mi place leapsa online, dar de ce sa ma enervez? mai bine ma razbun! 😛

  10. Mircea Scarlatescu says:

    Cristi, cand eram gata gata sa-ti raspund aici, am fost si eu taguit, deci gasesti la mine pe blog raspunsurile

  11. Anonymous says:

    @anonimul 1, daca si Andressa o fi jurnalista…la naiba cu diplomele, atestatele, experienta in domeniu, nu?!

Comentează