M A N A F U *

MANAFU*

Scade increderea in “prieteni”?

Imi aduc aminte ca la prima editie RoBloggers Survey am fost putin uimit de increderea pe care oamenii o aveau in ceea ce se scrie pe bloguri. Era cumva “impotriva naturii”, caci pana atunci lumea aprecia foarte mult impartialitatea mass-media. Deodata, aflam ca exista o mai mare incredere in cei ca noi / de langa noi.

Un studiu recent, realizat de agentia de PR Edelman, a revelat insa ca increderea in prietenii din social media este in scadere si nu in crestere, cum probabil ne-am fi inchipuit.


Asa cum arata graficul de mai sus, in 2008, peste 45% dintre cei intervievati spuneau ca au incredere in prieteni ca surse de informatii. In 2010, doar 25% din respondenti (din 22 de tari) recunosteau acest lucru. Din acelasi grafic, aflam cum a scazut si increderea in old media.

Cum a aparut aceasta scadere pe fondul cresterii importantei retelelor sociale in viata noastra online de zi cu zi? Probabil chiar de aici, sunt de parere cei de la HubSpot, care pun acest declin pe seama imprietenirii facile pe Twitter si Facebook. Cum am putea avea incredere in toti “prietenii” din retelele sociale?

Twitter si Facebook isi vor continua ascensiunea intre media consumate. Cred insa ca blogurile vor ramane probabil sursele de incredere in social media. Vorbesc aici de acele jurnale care au avut discursuri constructive si argumentate. Sunt deci de parere ca increderea nu se castiga in 140 de caractere. Trebuie sa construiesti si sa intretii o relatie mai intai. Voi ce credeti?

UPDATE: Am gasit inca un grafic interesant din acest studiu. Ce am aflat? Desi revistele sunt pe duca, titlurile de business inca reprezinta o sursa credibila atunci cand vorbim de informatii despre companii. Mai mult, chiar si sursele oficiale (corporate communication) au o mai mare importanta decat retelele sociale.

4 comentarii

  1. Cristian,

    Cum spui si tu, cred ca increderea se castiga in timp. Dar timpul in sine nu e suficient. Ai nevoie sa spui lucrurile in mod realist, fara exagerari puerile, sa le sustii cu fpte, cu argumente. Si probabil cel mai important, sa faci distinctia dintre judecatile tale si faptele reale, lucru pe care cred ca inclusiv jurnalistii il fac foarte rar.

    Eduard

  2. piticu says:

    apare o discutie foarte interesanta aici: blog personal sau retele sociale, increderea e pana la urma si o chestiune care tine de comunicare nu doar de offline sa zic asa. nu e neaparat necesar sa fii bun ca bloger dar sa descopar ca cititor ca faci niste greseli impardonabile de limba (evident, nu e vb de tine!) de te intrebi ce se intampla, asa incat ca cititor nu prea mai ai cum sa ma determini sa te urmaresc la modul fidel pe tine ca bloger (iarasi, nu e vb de tine!), dupa cum nici in zona de social media, pierderea increderii nu vine ca urmare a ceea ce scrii si nici a ceea ce esti. eu cred ca ele, cauzele, sunt mult mai adanci de atat..

  3. In primul rand scaderea aia e intr-un trend. A fost un an de recesiune intre cele doua studii asa ca toate mediile de informare si-au pierdut din incredere.

    Dar eu cred ca aici scaderea va continua, pentru ca era oricum nerealista.

  4. sorin says:

    Eu sunt unul dintre cei care nu mai au incredere in “prieteni”. Constat cu uimire cum relatiile cu prietenii vechi sunt mai bune, iar cele prezente cu cei din online se racesc. Oare scopurile au inceput sa fie atinse? Tepele si problemele aparute ne fac sa suflam si in iaurt? Ne-am dat seama ca uneori manipularea nu este tocmai ceea ce ne dorim?

Comentează