M A N A F U *

MANAFU*

Companiile au nevoie de educatie in social media

Exista mai multe motive pentru care companiile ar trebui sa ia in serios social media astazi. Si nu oricum, aici e schepsisul. In motiv dureros as spune este legat de crizele care pot fi declansate sau amplificate (pr)in bloguri si retelele sociale. Un raport foarte proaspat, scos de Altimeter Group, releva o serie de informatii despre cresterea numarului de crize in mediul online, de cauzele principale si insuficientele companiilor.

Pornind de la cele doua grafice incluse in acest post, recomandarea mea pentru orice companie este sa urmeze cativa pasi esentiali, inainte de orice pagina pe Facebook, cont de Twitter si profil pe LinkedIn:

Initiati un Social Media Audit – Va va arata pe ce teritoriu calcati, care sunt regulile jocului si mai ales cu ce ochi veti fi priviti si cu ce reactii veti fi primiti.

Stabiliti Social Media Policy – Nu va ganditi la restrictii! Sa va ganditi la bune practice mai degraba. Angajatii / colegii trebuie sa stie la ce se expun ei insisi si la ce pot expune compania.

Organizati un Social Media Training – Un astfel de curs va ajuta sa bifati cat mai putine greseli sau lipsuri din cele doua grafice. Este o cale sa va puneti la punct un bagaj cat mai consistent de cunostinte si sa intelegeti mecanismele acestui domeniu.

Raportul Altimeter poate fi descarcat de aici.

9 comentarii

  1. Mihai Ioan says:

    Cu cat mai repede cu atat mai bine.

  2. ruxa says:

    ultimul si penultimul punct din primul grafic tocmai au bagat ditai compania americana intr-o criza de PR (am scris pe blog despre asta) si sunt convinsa ca acolo, la AA, s’au bagat bani in SM.
    Parerea mea e ca inainte sa fie educate trebuie sa devina constiente si sa accepte ca au nevoie de educatie. Multe companii cred ca nu e mare lucru social media si afla ca nu e asa “the hard way”. uneori chiar prea tarziu pentru renume!

  3. Medusa says:

    Conteaza foarte mult si cine oferta aceasta educatie. Ma refer la multi dintre specialistii social media care militeaza in continuare pentru concursurile de Like-uri sau vand marea cu sarea daca ai sute de mii de like-uri (pe care eventual sa le cumperi). Ma refer si la cei care nu stiu cand platformele de socializare fac update-uri sau nu au citit in viata lor Policy-urile Facebook, dar sunt angajati pentru ca au un blog cu trafic.

  4. Peter says:

    Aici cred că ar fi mai multe de spus. Sunt tipi prin companii mari care habar n-au pe ce lume trăiesc. Mai mult, au bugete pe mână şi nu ştiu nici măcar ce servicii oferă compania care îi plăteşte! Mă gândeam să fac un articol pe blog, dar rămân tipii fără slujbă dacă află ai lor…

  5. Foarte bine scris, era nevoie să se înţeleagă că auditul este valabil şi în social media.

  6. valeria says:

    no shit . dar vezi ca viceversa nu e neaparat valabila .

  7. 2dor says:

    E greu tare sa schimbi mentalitati in Romania, sunt multi care in 2012 nu pot intelege cu ce i-ar ajuta un site de prezentare. Ce sa mai vorbim de social media 🙂

  8. veryo70 says:

    Da pai sa schimbi mentalitatile din Romania este ca si cum ai incerca sa seci Marea Neagra :))

  9. […] 6. mircea-badea.ro (80 pct) 7. http://www.zoso.ro (79 pct) blogatu.ro (79 pct) 8. groparu.ro (75 pct) 9. manafu.ro (74 pct) mihaibendeac.ro (74 pct) 10. chinezu.eu (73 pct) 11. alexmazilu.ro (72 pct) 12. […]

Comentează