M A N A F U *

MANAFU*

Industria muzicala trebuie sa se reinventeze

Stiu, nu va spun ceva nou. Dar va spun din experienta ultimelor zile. Tocmai am descarcat un mixtape cu “Delilah”, o noua voce din UK. Am remarcat-o in Time, una din cele mai bune piese drum’n’bass din 2011, semnata “Chase & Status”, si am urmarit apoi pe YouTube cam tot ce a scos.

Daca imi aduc aminte bine, deja am mai descarcat un single gratuit, dupa ce am dat “Like” paginii ei pe Facebook. Materialul de astazi l-am primit gratuit pentru ca m-am abonat si la newsletter-ul ei.

Ieri am cumparat primele mele doua albume pe iTunes: “Lana Del Rey” (Born to Die) si “Skrillex” (Bangarang). Le-am cumparat dupa ce le-am ascultat in prealabil. Am ales Born to Die din impuls, nici macar nu trecusem de jumatatea lui. Pe mine m-a convins. Am luat Bangarang la o luna dupa ce l-am ascultat prima data. Am vrut sa il am. Chiar imi place “Skrillex”.

Cu ce am ramas eu din aceste experiente?

Marii artisti ofera ceva gratuit foarte rar, doar pentru a-si asigura un buzz de moment. Cei mici stiu ca e esential. Tactica “Delilah” a fost de a ma tine aproape de ea si de muzica ei. Cel putin asa simt eu.

Exista multe cai de a asculta un album sau de a urmari un preview astfel incat sa iti faci o idee despre material. Cel mai simplu este sa mergi pe YouTube. Vei gasi aici toate piesele  albumului la o zi – doua dupa lansarea sa. Mi-ar placea sa existe pe scara larga posibilitatea de a asculta  o data, de doua ori un album inainte de cumparare. Sau si in muzica sa se generalizeze ideea de trailer.

Ce alte exemple interesante cunoasteti? Cum v-ar placea sa consumati noile produse muzicale?

4 comentarii

  1. Alexander says:

    Mi-as dori sa existe posibilitatea de a cumpara digital direct de pe situl fiecarui artist si sa ne lase cu linkurile catre iTunes, la fel si preview-urile de 50la suta din piesa sa poata fi ascultate tot pe situl oficial al artistului, insa din motivatii comerciale pentru care sunt platiti, modul in care se pot cumpara aceste piese sunt ca un carusel ridicol tocmai pentru artistii cei mai mari din industria internationala .
    Loredana Groza a oferit un exemplu foarte placut acum ceva vreme sheruind in mod gratuit un intreg album de remixuri ale unei piese. Poate ca majoritatea artistilor ar trebui sa ofere bonusuri free celor care cumpara piesele unui album , si da, piesele ar trebui puse la dispozitie la achizitia digitala atat piesa cu piesa cat si cu o micuta reducere ca album.

  2. Dan says:

    Pe tema asta ieri am vazit un documentar – vizionare obligatorie – http://www.presspauseplay.com/

  3. Din ce povestești în articol aș spune că artiștii s-au adaptat noilor realități. Suntem în copilăria internetului și oamenii încă testează diferite modalități de a se promova, de a vinde, de a-și face un brand.
    Deja majoritatea artiștilor mari au conturi pe BandCamp (magazine online personalizate pentru vânzarea sau descărcarea gratuită a muzicii), ReverbNation (platformă completă pentru artiștii DIY), SoundCloud (widget-uri audio și download de înaltă calitate) sau MySpace. Toate aceste platforme au și aplicații Facebook – vezi https://www.facebook.com/hiqromania?sk=app_178091127385

    Un exemplu de ’trailer’ găsești și la noi: http://www.floringrozea.com/2011/07/29/29-iulie-2011-la-multi-ani-hi-q/

  4. Sau folosesti Spotify si ai terminat povestea… 🙂

Comentează