M A N A F U *

MANAFU*

Cand viralul nu apartine brandului

KIA a folosit recent platforma eYeka pentru a strange idei din toata lumea, ce vor fi folosite in campania sa de anul viitor. Acesta este doar unul din multele exemple de crowdsourcing din randul brand-urilor. E un trend care se va amplifica in viitorul apropiat.

Eu vreau insa sa va invit sa discutam despre un alt trend. Dar hai sa vedem trei exemple mai intai.

Red Bull – “Aripioarele”
Un creativ roman a starnit valuri pe Internet cu o asa-zisa promotie Red Bull, in urma cu doua luni. Poza de la Mega Image are peste 1.800 de shares pe Facebook, a aparut pe bloguri si site-uri de stiri. Oficial, brand-ul nu are legatura cu ideea.

Baneasa – “Unde dai, creste”
Cu totii avem cateodata idei geniale de reclame. Doar ca nu reusim sa le punem in aplicare. Un art director a vazut o poza pe Internet si a crezut ca e o buna idee sa o manipuleze pentru a da nastere unei reclame pentru faina Baneasa. O joaca nevinovata care si-a gasit deopotriva sustinatori si oponenti.

Dabuleni Casa Pepenilor – “Sienna”
Daca ne uitam la poza cu Sienna Miller manipulata de un alt creativ roman, nu stim cine se bucura de mai multa reclama: pepenii de Dabuleni sau brandul de tara. Este buna pentru ambele, nu?

Ar fi o idee buna ca brandurile sa capitalizeze pe creatiile amatorilor?
Nu stiu cum vedeti voi ideile de mai sus. Le gasiti bune? Daca ati conduce brand-urile respective ati fi de acord sa le preluati sau sa reactionati pentru un castig suplimentar de imagine?

Brand-urile vor fi nevoite sa raspunda mult mai repede la ce apreciaza consumatorii. Astazi este din ce in ce mai greu sa atragem atentia publicului si sa gasim acea viralizare pe care o dorim cu totii.

Sunt de parere ca astfel de idei ar trebui adoptate, cel putin de drag-ul buzz-ului, pe care nu stim cum sa il masuram si caruia nu ii cunoastem inca valoarea, dar pe care altii, in alte parti, il cultiva destul de mult astazi.

7 comentarii

  1. Eu creed că brand-ul ar trebui să lase publicitatea asta să se viralizeze şi să nu intervină deloc. Până la urmă e o reclamă foarte bună care a apărut şi s-a propagat fără niciun fel de investiţie din partea firmei. În schimb, mi-ar plăcea să văd de la RedBull (sau de la firmele pe care le-ai mai dat tu exemplu) nişte reclame asemănătoare.

    Adică mi-ar plăcea să adopte conceptul (pentru că a prins), dar nu neapărat creaţia în sine.

  2. User-generated content prinde din ce în ce mai mare putere și observ că se impune din ce în ce mai mult și în partea de publicitate pentru diverse brand-uri. Și asta înseamnă ceva, cred eu. 🙂

  3. Bogdan says:

    @Cristian Florea: astea sunt cazuri fericite, cand asocierea a fost pozitiva pentru brand. Dar ce ne facem cand asocierea aduce prejudicii brandului?

  4. […] Ce faci când viralul nu aparține brandului? Să încerci să-l capitalizezi, să-l ignori sau să te amuzi? O discuție interesantă. […]

  5. […] Cand viralul nu apartine brandului […]

  6. […] Ce faci când viralul nu aparține brandului? Să încerci să-l capitalizezi, să-l ignori sau să te amuzi? O discuție interesantă. […]

Comentează