M A N A F U *

MANAFU*

ROM face un nou exercitiu de real-time marketing

alina-rom

Una din temele centrale, la Biz SMS Camp, a fost real-time marketing, despre care am vorbit si eu in conferinta de deschidere. Am amintit, printre altele, de studiul de caz ROM – Cristina Bazavan.

Astazi, brandul de ciocolata cu rom a mai facut un exercitiu de real-time marketing. A pornit, pe Facebook, cautarea elevei care a luat singura nota de 10 la Bacalaureat, in Bucuresti, Alina Negrea. ROM a creat hashtag-ul #ocautampealina si a lansat invitatia fanilor sai de a da mai departe mesajul. Dupa 78 de shares si 108 likes, Alina a spus: ” M-ati gasit!

ROM a demarat mica initiativa la scurt timp dupa ce povestea Alinei a aparut in media.

10 comentarii

  1. Vali Crintea says:

    Bine gandita strategia si nota 10 pentru reactie

  2. Gabi says:

    orice instrument sau actiune de marketing trebuie sa aiba un scop. aici Rom cred ca vroia sa “ciupeasca’ putin la imagine incercand constructia unui viral care sa porneasca de la ei. chiar daca au reusit sa “o gaseasca” nu inteleg care este legatura dintre brand si idee. mi se pare ca un bac sec.

  3. gabi, asta e real-time marketing-ul. cu unii rezoneaza, cu altii nu. atat timp cat ii dai macar un credit (ceea ce ai si facut) brandului, tinta a fost atinsa.

  4. Gabi says:

    da cristi, sunt de acord cu ceea ce spui si sunt pro real-time mkt, dar nu chiar cu orice ocazie.
    acu cateva zile MRU si Ponta au considerat ca este un prilej bun sa puncteze la imagine folosindu-se de accidentul din Muntenegru, de asemenea nepotrivit.
    ceea ce vreau sa punctez este ca mai important este cum suntem perceputi cand ne ‘agatam” de un eveniment nu numai daca reusim sa sau nu sa devenim virali.
    p.s.credit ti-am dat tie, nu brandului 🙂

  5. Real-Time Marketingul a fost cumva inventat de politicieni, dar capitalizarea e diferita la anumite puncte. Suntem totusi la inceput cu acest concept. Unele idei au impact mare, altele au impact mai mic. Timpul ne va invata ce si cum.

  6. IoanP says:

    @Gabi. Este corect comentariul tau, au incercat sa “ciupeasca”. E o practica de asociere a brandului cu un element actual de valoare, de ex o personalitate de moment, in ideea unui castig. Nu toate actiunile de real mkt ajung in viral, asta depinde de multi factori. In alte parti, real marketingul este o practica destul de frecventa, eu nu sunt impotriva celor de la ROM ptr actiunea ‘Alina Negrea’. Multi politicieni se leaga de evenimente de genul tragediei din Muntenegru, in US as putea spune ca este o practica deja, chiar se intrec care sa fie primul. Pe plan personal contribuie la imagine dar in plan social ajuta la crearea unui tip de atitudine, de promovare a unor valori reale, de “imi pasa”, ceea ce pe meleagurile mioritice creste mai rar. Mi-ar place sa vad politicieni romani luand atitudine si implicandu-se mai mult in apararea moralei si dreptatii, stand de vorba cu oamenii despre problemele lor. Din pacate ei activeaza in alte sfere, mai inalte, legate de imunitatea parlamentara, Rosia Montana, gaze de sist, CFR Marfa, Becali, etc, etc.

  7. […] tău, strânge o comunitate în jurul lui, fă lucruri mişto, în real-time, cum a făcut Rom aici şi […]

  8. Natural says:

    Mie imi place si ROM si initiativa lor 🙂

    Ai de la mine o nominalizare dar si o leapsa mai de la tara.

    Mi-ar placea sa citesc raspunsul tau pe blog sau macar printr-un comentariu la leapsa. Spor lepsuitor!

  9. […] plasat unde trebuie, un mesaj pe twitter, o campanie pe facebook. Un exemplu bun din România ar fi campania celor de la ROM Tricolor, care au vrut să găsească pe facebook singura elevă cu nota 10 la bac […]

  10. […] tău, strânge o comunitate în jurul lui, fă lucruri mişto, în real-time, cum a făcut Rom aici şi […]

Comentează