M A N A F U *

MANAFU*

Cum iti ceri scuze pe bune in social media

oops

Exista multe articole* pe Internet care vorbesc despre greselile pe care companiile le pot face in social media. Am vorbit si eu despre ele in diverse conferinte. Insa astazi mi-am dat seama ca nimeni nu a vorbit la noi despre cum sa iti ceri scuze dupa ce faci o greseala in social media.

Istoria recenta ne-a aratat ca, din politica pana pe Internet, oamenii accepta scuzele publice, ca imaginea unei persoane sau a unei companii poate fi reparata cu un “Imi pare rau!”, ca un regret nedisimulat este apreciat. Atat timp cat cineva isi asuma greseala, iese in fata, declara cu ochii in camera sau semneaza scrisoarea cu remuscari.

Cum unii inca nu au invatat cum se procedeaza atunci cand o dai nasol in bara, m-am gandit ca nu ar strica sa pun in acest post un manunchi de link-uri utile.

* Daca pornesti o cautare pe Google.com dupa “social media mistakes”, vei primi 1.500.000 de rezultate. Daca incerci pe Google.ro sa afli “greseli in social media”, vei primi 3.350 de rezultate.

©  | Dreamstime.com

4 comentarii

  1. Interesant subiectul. Eu cred ca unii oameni, automat si companiile conduse de catre ei, nu-si pot cere scuze. Si nu din cauza ca nu au invatat asta sau ca nu au citit undeva, ci pentru ca sunt prea orgoliosi sa o faca. Concluzionand cred ca trebuie umblat mai mult la orgoliu decat la “know-how-ul” de a cere scuze.

  2. […] Cum iti ceri scuze pe bune in social media […]

  3. Costin says:

    Pentru ca noi stim ma bine cum se face si nu gresi. D-asta. Esti rautacios! :)))

  4. Marius says:

    Cred ca cererea scuzelor nu e in gena multor companiilor romanesti. In multe dintre ele (tipul corporatist) te invata ca, daca iti ceri scuze fata de clienti, te umilesti in fata lor, devii vulnerabil (exemple in privat). Cea mai preferata metoda este “metoda strutului”: ai comis-o, nu spui nimic si clientul uita. Cred ca suntem departe de rezolvarile creative ale crizelor de PR (indiferent din ce zona a business-ului) asa cum vedem noi in afara Romaniei. Sau sunt prea pesimist ori inca nu exista tipul de client din afara care sa sanctioneze imediat compania. Am cautat un comunicat, o fraza venita din parte F64 dupa tot “scandalul” dar nu am gasit. Daca stii un link il citesc cu nerabdare. Poate asteapta Craciunul viitor pentru scuze din partea Mosului.

Comentează