MANAFU*

Abonamente Evensys

Cele doua tipuri de bloggeri. Tu ce tip esti?

tipuri-de-bloggeri

Acum mulţi ani, un specialist în marketing a scris o foarte frumoasă prezentare despre cele 25 de tipuri de blogging. A fost un material bun pentru cei care voiau să înţeleagă fenomenul. Merită, cred, să fie actualizat şi îmbogăţit.

Tot urmărind blogosfera locală, am ajuns la concluzia că de fapt avem doar două tipuri de blogging / bloggeri. Pe de o parte, sunt bloggerii interesaţi de brand personal şi succes public. Pe de altă parte, sunt bloggerii care muncesc să îşi creeze o platforma media adevărată.

BLOGGERI DE BRAND

În prima categorie intră foarte mulţi oameni de marketing şi comunicare, chiar stele din media (multe apuse), dar şi tineri absolvenţi aflaţi în căutarea unor oportunităţi. De altfel, cuvântul “oportunitate” este de bază pentru ei. Toţi caută beneficii, colaborări, proiecte, ocazii de a creşte sau a se dezvolta (profesional şi financiar). Este dacă vreţi modelul consultanţilor în social media de afară.

BLOGGERI DE TRAFIC

În a doua categorie intră unii jurnalişti care au intuit importanţa trecerii din print spre online, bloggeri autentici* interesaţi să îşi crească comunităţi şi în general toţi cei care cred că media (a avea o publicaţie online) este şansa lor în viitor. “Trafic” este cuvântul de bază pentru ei, care este legat în cele din urmă de “monetizare”. Este dacă vreţi modelul marilor bloguri de nişă de afară.

Tu ce fel de blogger eşti?

Voi scrie destul de mult despre blogging în perioada următoare. Cred că din autosuficienţă sau trecerea timpului, blogging-ul s-a prăfuit. Şi e păcat. E un fenomen atât de frumos care merită mai multă atenţie şi, mai bine zis, mai multă performanţă.

* blogger autentic – cel care a pornit un blog din pasiune pentru scris, pentru impartasit idei si media online.

Sursa foto: © Miluxian | Dreamstime.com

19 comentarii

  1. Manu says:

    Din a doua categorie.

    Nu s-a prafuit prea tare, as zice. Sunt destui care inca scriu mult, des si bine 😀

  2. Calin says:

    “Blogger de trafic”. Desi nu imi place cum suna… Blogger autentic merge mai bine, pentru ca descrie mai exact motivul pentru care m-am apucat de scris…

  3. Am vrut sa fiu cta mai direct. Pana la urma, eu subliniez ceea ce conteaza. The Verge a lansat sectiune auto ca sa atraga noi advertsieri bazandu-se pe traficul avut deja. Nu e nimic rau in a spune ca esti blogger de trafic.

    Sunt multi bloggeri autentici care au virat spre brand, deci autentic nu e chiar = cu trafic. E vorba de focus mai mult!

  4. Irina Alexe says:

    Tot din a doua categorie aş zice şi eu, cu amendamentul că eu sper că print-ul nu o să treacă în online (de tot).

  5. Radu Oncescu says:

    Eu sunt pe undeva pe la mijloc. Spre „fie ce-o fi”. :))

    Praful se șterge – avem nevoie de un „spray” potrivit și de o „bucată de pânză” pe măsură (D&G, Armani, Zara, H&M, etc.).

    În altă ordine de idei, bloggerii, jurnaliștii și vedetele (influencerii) din Franța sunt foarte bine organizați – CTZAR Influencers Network & Agency.

  6. Kathy says:

    Chiar nu cred ca pot intra intr-o singura categorie. Ca imi pasa de traficul pe care il am si creste pipota in mine cand vad un numar mai mare de unici, insa cred ca usor usor incerc sa construiesc si un brand in juru-mi. Ca pentru mine e mai important sa ma stie x si y decat sa fac sute de unici care poate ca nici nu le pasa ce am scris pana acum…

  7. […] (Manafu) scria zilele trecute într-un articol pe blogul personal despre faptul că din păcate blogging-ul s-a prăfuit. De asemene el spune că în acest moment bloggerii se împart în două categorii: bloggeri […]

  8. alex says:

    Voi scrieti despre voi, insa intrebarea mea ar fi: unde sunt incadrati cei care scriu pe o nisa, probabil, staina voua? De exemplu, software sau hardware. Bloggeri de brand? Sau bloggeri de trafic?

    Sa fie oare “bloggeri de trafic”, sau mai exista si altceva? Sau nu sunt bloggeri? Sunt putin confuz.

  9. Alex, se aplica acelasi lucru si niselor: faci blogging pentru a-ti creste brand-ul in nisa respectiva sau pentru a avea trafic? Impartirea mea se refera la motivatia pentru care cineva tine un blog.

  10. Fac si branding si vreau sa cresc si traficul. Amandoua sunt la fel de importante. Anul acesta am investit cam 2-3 mii de euro in branding si probabil urmeaza sa investesc si in cresterea comunitatii si a traficului din jurul blogului.

  11. […] A scris și Cristi despre asta recent. […]

  12. Tudor ROVENT says:

    Bloggerii de SEO unde ii incadram. Cei interesati in cresterea Domain Authority si Page Authority pentru a obtine cat mai multe oferte de la agentiile de SEO. In a doua categorie?

  13. Aia nu sunt bloggeri!

  14. […] un blogăr autentic. AUTÉNTIC, cu accentul pe e. Modul de autentificare îl găsiți aici, e transparent, e cunoscut e, ce mai, e pe bune. Deci ăăă Dorin, autentic, da, nu […]

  15. Teodora says:

    Eu mă simt cumva la mijloc. Încă-mi caut o identitate…

  16. mihaibuninet says:

    Adevărul e că ați uitat o categorie foarte importantă, bloggeri care scriu de plăcere, adevărații bloggeri.În momentul în care ați intrat voi specialiști ați stricat tot,ați dat o notă comercială și s-a dus la naiba tot ceea ce vroiau inițiatorii !

  17. […] (Manafu) scria zilele trecute într-un articol pe blogul personal despre faptul că din păcate blogging-ul s-a prăfuit. De asemene el spune că în acest moment bloggerii se împart în două categorii: bloggeri […]

Comentează