M A N A F U *

Advertisement

MANAFU*

JsCamp

4 tendinte care vor influenta lumea financiara

Un studiu MasterCard, desfășurat în 11 țări europene, arată că șase din 10 consumatori salută soluțiile digitale și cred că digitalizarea industriei bancare le face viața mai ușoară și mai sigură. Studiul, realizat în rândul clienților băncilor europene, arată că, de departe, confortul este cel mai reprezentativ avantaj al soluțiilor bancare digitale, urmat de economia de timp (70%) și ușurința utilizării (59%). Totodată, arată 4 tendințe majore în lumea financiară:

Loialitate scăzută
Studiul arată că loialitatea clienților față de banca lor actuală este relativ scăzută: aproape jumătate dintre consumatorii europeni (49%) declară că vor lua în considerare, la un moment dat, trecerea la o bancă digitală. În Germania, în special, 27 la sută dintre clienții băncilor dau dovadă de o loialitate scăzută, plănuind să-și părăsească banca actuală în următoarele 12 luni, aceasta fiind, de departe, cea mai mare rată din Europa. În schimb, olandezii sunt cei mai loiali clienți, doar 7% susținând că iau în considerare să își schimbe banca, iar 52% doresc să rămână la instituția bancară la care sunt.

Sucursalele dispar
Consumatorii europeni consideră că procesul de digitalizare în sectorul financiar va afecta sucursalele băncilor. Două treimi cred că sucursalele instituțiilor bancare vor continua să existe și în următorii 10 ani, dar numărul lor va scădea, în timp ce 6% sunt convinși că acestea vor înceta să mai existe în decurs de zece ani.

Servicii mai ușor de folosit
Când clienții au fost întrebați ce ar schimba la banca lor actuală, dacă ar putea, principala lor cerință a fost „confortul”, dorindu-și ca produsele băncii lor să fie „disponibile oriunde și ușor de utilizat” (42%). Al doilea cel mai frecvent răspuns a fost flexibilitatea și serviciul de consultanță non-stop (27%). Mai mult de 85% dintre europeni continuă să folosească digital banking (online sau mobil) cel puțin o dată pe lună, iar 38% folosesc acest serviciu chiar zilnic sau săptămânal.

Bănci nișate
Viitorul aparține nișelor – tot auzim asta de câțiva ani, iar pe piața bancară, nișarea a început: o bancă finlandeză care oferă servicii bancare digitale micro-antreprenorilor. Compania și-a început activitatea prin rezolvarea problemelor cotidiene legate de managementul financiar al persoanelor care desfășoară activități independente. Clienții acestei bănci își pot gestiona finanțele în timp real. Probabil că vor apărea și alte servicii dedicate anumitor segmente profesionale.

Sursa foto: Monkey Business Images | Dreamstime

Comentează