M A N A F U *

MANAFU*

Future of Media

Ce ne facem cu locurile de parcare în București?

Mă uitam în weekend pe străzile din București. Pline de mașini așa cum nu vezi în alte orașe în zilele libere. Nici măcar în unele cu mai mulți turiști. Mă uitam pe trotuare. Pline de mașini așa cum nu am văzut în nicio țară din câte am vizitat până acum. Și am vizitat câteva.

Scriu pe blog despre traficul din București de aproape 10 ani. Chiar în urmă cu 9 ani, credeam că în viitorul apropiat vom avea mai puțină aglomerație pe străzi, mai puține mașini parcate aiurea și mai puțin timp petrecut în trafic. Aveam și soluții.

Am scris mult pe blog și despre situația parcărilor? Știați că în Timișoara există taxare parcării prin sms încă din 2006. Știați că în Alba Iulia se vorbește acum despre smart parking, despre monitorizarea în timp real a locurilor de parcare? Știați că, în 2017, Capitală, e foarte departe de oricare din aceste idei? A fost la un moment dat un proiect pentru introducerea plății prin SMS. A fost.

Care ar fi soluția pentru Capitală?

Număram în urmă cu trei ani peste un milion de mașini în București, la o populație estimată de 3 milioane de locuitori. Orașul nu poate suporta un volum atât de mare, atât pe străzi, cât și în locurile de parcare existente. Care ar fi soluția? Pentru că problemele sunt mari, așa cum ne arată un sondaj realizat de Uber între 2770 de oameni care conduc prin București.

Se pare că 8 din 10 bucureșteni au parcat cel puțin o dată neregulamentar, petrecând adesea mai mult timp pentru a căuta un loc de parcare decât pentru a ajunge la destinație. Mai mult, 4 din 10 persoane recunosc că au fost implicate cel puțin o dată într-un conflict fizic sau într-o altercație cu un alt participant la trafic. Iar 1 din 3 șoferi au zilnic problema găsirii unui spațiu în care să își lase mașina în zonele centrale, la birou sau acasă.

Tot de la Uber am aflat că mai mult de jumătate dintre bucureștenii șoferi preferă serviciul de ride-sharing sau transportul în comun dacă trebuie să ajungă la întâniri în zone cu locuri de parcare limitate sau inexistente. Aici pot suține și eu același lucru, din proprie experiență.

Soluții sunt. Unele plăcute, altele mai puțin plăcute. Însă necesare. Deja statisticile ne plasează orașul între cele mai aglomerate 5 urbe din lume. Pierdem o oră în medie pe zi în trafic, în plus față de alte orașe. Iată primele măsuri care ar face viața pe străzi mai frumoasă în Capitală, în opinia șoferilor Bucureșteni.

Uber a lansat campania #MaiBineiaUber sau transportul în comun

Pentru fiecare loc de parcare din Capitală „se bat” cinci mașini. Este o cifră dureroasă, care a inspirat cea mai recentă campanie de comunicare a Uber. În luna octombrie, bucureșetenii care vizitează pagina uber.com/grijaparcarii au șansa de a câștiga curse UBER, călătorii RATB sau călătorii cu metroul, pentru o lună. Campania are ca scop încurajarea locuitorilor Capitalei să folosească mijloacele de transport în comun sau UBER.

***
Blogul Manafu.ro susține campaniile de comunicare ale Uber în România

1 comentariu

  1. Ovidiu says:

    Pentru a rezolva aceasta problema trebuie doar sa se aplice legea. putem sa punem mii de taxe daca nimeni nu le plateste si nimeni nu urmareste daca sunt platite e degeaba. Codul penal spune ca blocarea cailor de acces sau a drumurilor publice este infractiune si cu toate astea trotuarele sunt pline de masini si nimeni nu are dosar penal pentru blocarea traficului pietonilor pe trotuar. Sa aplice legea chiar asta care e si se rezolva ceva,

Comentează