MANAFU*

Abonamente Evensys

De ce dau romanii Like pe Facebook

Facebook nu a avut vacanta de iarna. Cel putin asa ne arata ultimele cifre pentru Romania: 2.405.920 conturi deschise de romani. Asadar, ma astept sa trecem de pragul 2,5 milioane pana la sfarsitul lunii ianuarie, cand cu putin “noroc”, Facebook va trece la nivel global de fantasticul numar de 600 de milioane de utilizatori. In acest moment sunt 596.371.040 de conturi.

Anul acesta, Facebook va revolutiona si lumea companiilor. Deja a inceput sa le atraga atentia si participarea in ultimii doi ani, insa in 2011, vorba unui strategist social media, firmele se vor gandi si la strategii pentru Facebook. De altfel, si utilizatorii retelei par interesati sa intre in contact cu brandurile.

Un studiu realizat in august 2010 de Daedalus Millward Brown, la cererea Evensys, arata ca 7 din 10 romani cu conturi pe Facebook urmaresc Fan Pages. Intre acestea, paginile brandurilor si companiilor sunt cele mai urmarite (36,2% dintre respondenti), ele fiind urmate de paginile cantaretilor si formatiilor (34,5%) si de cele ale tarilor si oraselor (26,5%). Mai mult, aproximativ 9 din 10 romani (prezenti pe Facebook) au vizitat cel putin o data pagina unui brand.

Asa cum se poate vedea in graficul de mai sus (click pe imagine pentru o versiune mai mare), romanii sunt interesati sa afle pe Facebook, in principal, informatii despre promotiile companiilor, despre noile produse sau despre cele deja existente. Par mai putin interesati sa comenteze despre companie, despre preturile sau reclamele lor.

Va invit sa comparati motivele noastre cu cele ale americanilor. Le-am publicat anul trecut aici.

In fiecare zi de luni, voi publica aici pe blog un post despre Facebook, ce va aduce informatii noi sau utile pentru companii. Aceste posturi vor putea fi citite urmand si tag-ul Facebook Monday.

19 comentarii

  1. Sergent says:

    Oare “dat like ca sa particip la concurs” face parte din “informatii despre promotiile companiilor” ? Caci asta mi se pare cea mai folosita strategie a companiilor de a strange like-uri.

  2. “Un studiu realizat in august 2010 de Daedalus Millward Brown, la cererea Evensys, arata ca 7 din 10 romani urmaresc Fan Pages. ”

    Ceva nu e ok in propozitia asta 🙂

  3. studiul este despre utilizatori, nu despre companii.

  4. da, corect e “7 din 10 romani cu cont pe Facebook”, la asta te-ai referit!

  5. valeria says:

    :))) pentru ca e simplu . nu tre’ sa explice si de ce le place .

  6. Bogdan says:

    Imi place ca si romanii si americanii au fost interesati inprimul rand de promotii 🙂

  7. Chelbea says:

    Am si eu o nedumerire.
    Ai vreo idee in legatura cu wall-ul de pe facebook ? Ce algoritmi de sortare foloseste si din postura unei companii, ce poti face pentru ca mesajul sa-ti fie cat mai des, cat mai bine si la cat mai multi fani pe wall pozitionat ?.
    Am intrat intr-o discutie cu cineva legat de postari si aparitia acestora iar acesta imi zicea ca pe aceasi tema, primeste mult mai des update pe wall de la profil page-ul unei companii decat de la fanpage-ul acesteia chiar daca fanpage-ul are update mult mai des si interactiune mai mare.

  8. O influenta o are user-ul din spatele fan page-ului. Cu cat el e mai popular, cu atat mai bine!

  9. Smile says:

    Nu e chiar bun facebook pentru un utilizator normal (persoana fizica) cred eu. Daca ai un business e mortal ca si PR tool

  10. Bogdan Zagan says:

    Sunt in postura cealalta… cea de companie. Sau mai simplu, de artist. Ideea este ca am creat o pagina pe FB prin care incerc sa ma promovez.

    Pot spune ca in opinia mea foarte multi din prietenii pe care ii cunosc prefera sa dea like la orice pagina, chiar si cele prostesti, fara nimic de spus. La unele chiar se intampla fenomelul viral in care vezi ca absolut toti pe care ii ai in lista dau like si te intrebi ce au vazut la pagina care are ca si titlu (sa spunem) “Sunt un bou”.

    Pe de cealalta parte nu dau like la pagina mea (nici nu le dau suggest, ce-i drept). La o discutie fata in fata mi s-a raspuns ca noi oricum ne cunoastem, ce rost mai are sa dea like la pagina mea?

    Ca sa extrapolez, mentalitatea romaneasca in care noi nu cumparam, noi downloadam gratis se extinde si asupra promovarii cunoscutilor. Daca este un produs romanesc greu se autopromoveaza… daca este artist strain atunci nu e nici o problema sa dam like.

  11. Marius says:

    Buna! Am si eu o intrebare : Cum sau unde as putea vedea in timp real sau cat mai actualizat numarul total de utilizatori facebook la nivel mondial?

    Multumesc.

  12. Chelbea says:

    In spatele fan page-ului sunt 2 useri. Un cont personal si pagina de profil a companiei. Tu spui ca daca postez pe fan page de pe pagina de profil am mai mari sanse sa ajunga la mai multi pe wall ? Interesant.

  13. Socialbakers.com

  14. Marius says:

    Multumesc, Cristi

    Toate cele bune!

  15. Cristian says:

    Originalitatea si eventualele cunostiinte de internet marketing precum si socializarea reala si directa a singurului user ingaduit de facebook si care e raportat la multiple fun pages detinute de acel user sunt cred ingredientele principale ale unei expuneri mai mari a ceea ce vinde…Cristian are dreptate.

    Exista diverse aplicatii ce pot extinde si multiplica un real contact cu fanii, ping fm, pixel pipe si twitterfeed sunt doar cateva.

    Evident pe fun page postezi exact ceea ce ai in domeniu de activitate, deci e un contact targetat si specializat in timp ce userul exista initial ca o carte de vizita prin care oamenii te cunosc, te plac si intr-un final au incredere si curiosi fiind vin si pe fun pages.

  16. Chelbea says:

    Avantajul meu pe fan page este faptul ca datorita domeniului de activitate al “companiei” pot comunica direct cu “fani” si nu trebuie sa o iau de la 0 cu procesul consumator – fan.
    Intrebarea a fost destul de simpla, cum pot sa fac ca mesajul sa apara mai bine si mai des pe wall-ul celor ce ma urmaresc mai ales pentru ca nu mi-ar place sa risc sa trec de 4-5 mesaje pe zi iar raspunsul dat de Manafu va urma sa fie testat 🙂
    O zi buna.

  17. Chelbea says:

    Intre timp am descoperit unde era problema. Algoritmul celor de la facebook selecteaza mesajele celor cu care interactionezi sau ai interactionat si le pune pe wall.
    Deci solutia ramane sa incerc sa interactionez cat mai mult si cu cat mai multi.

  18. Ziborianul says:

    Din pacate multe din conturile de pe Facebook sunt false. Sunt foarte multe persoane care au peste 100 conturi!!!! Facebook, doar pentru a da Like si a participa la divesre concursuri. Exista retele create in acest sens.

Comentează