MANAFU*

Abonamente Evensys

Cum treci de la profil la o pagina pe Facebook

Multe dintre companiile si organizatiile prezente pe Facebook folosesc inca un profil in locul unui fan page, asa cum ar trebui de fapt si dupa cum se specifica in termenii de utilizare a retelei. In momentul in care realizeaza ca trebuie sa isi construiasca o pagina si sa renunte la profil, companiile se blocheaza putin nestiind ce sa faca. Din nefericire, prietenii din profil nu pot fi transformati automat in fani (“likes“), asa ca tot ce le ramane de facut companiilor este sa atraga atentia asupra paginii.

Pentru cei care urmeaza sa faca acest pas, am pus mai jos o serie de sugestii.

Creati pagina cu numele dorit. Verificati totusi inainte daca nu cumva altcineva foloseste acelasi username si pregatiti o varianta de back-up. Cel mai adesea, companiile adauga “.ro” (dupa domeniul web) sau “romania” la finalul numelui (pentru a marca teritoriul, ca sa zic asa). Adaugati informatiile de baza (fotografie / logo si datele din tab-ul Info). Pentru a crea o pagina, vizitati adresa http://www.facebook.com/pages/create.php.

Anuntati colegii / cunoscutii. Va trebui sa ajungeti la 25 de “likes” pentru a obtine acel username despre care aminteam mai sus. De exemplu, pentru pagina acestui blog am creat facebook.com/manafu.ro. Am anuntat in profilul personal ca pornesc un astfel de fan page, iar in scurt timp am reusit sa strang numarul de “likes” necesar. De obicei, anuntul e facut prin e-mail, messenger sau chiar Twitter.

Adaugati continut. Puteti din prima faza sa adaugati continut recent sau informatii relevante si importante din viata companiei, care au fost de mare interes pe vremea profilului. Ideal ar fi sa nu va lipseasca acele materiale si evenimente trecute care ofera o imagine cat mai buna despre companie. Pregatiti de asemenea continut proaspat pentru urmatoarele zile. Efortul de a transforma prietenii in fani trebuie sustinut de o constanta si consistenta in postarile pe pagina.

Recomandati pagina prietenilor actuali. Dupa ce ati devenit fanul propriei pagini, o puteti recomanda prietenilor prin optiunea “Suggest to Friends“. O veti gasi pe coloana din stanga a paginii, sub poza / logo. Adaugati si un mesaj personal.

Directionati noile cereri de prietenie. Sugerati celor care vor sa va fie prieteni pe profilul Facebook sa dea “like” paginii, pentru ca acolo vor gasi tot continutul dorit.

Anuntati periodic schimbarea. Postati din cand in cand pe wall (in profil) ca noutatile sunt acum postate pe fan page. Nu repetati insa acelasi mesaj. Incercati sa fiti creativi si mai ales convingatori.

Porniti un concurs. Este o tactica pe care toata lumea o incearca sub o forma sau alta pe fan page. Ajuta la atragerea vechilor cunostinte si la castigarea unor noi fani.

Promovati pagina in online si offline. Publicati noua destinatie pe toate materialele care promoveaza compania. De la semnatura din e-mail sau newsletter pana la carti de vizita sau alte materiale tiparite. Adaugarea unui “Like Box” pe site-ul sau blogul companiei este mereu o idee foarte buna.

Ce alte tactici le recomandati celor care fac trecerea de la profil la fan page?

In fiecare zi de luni, voi publica aici pe blog un post despre Facebook, ce va aduce informatii noi sau utile pentru companii. Aceste posturi vor putea fi citite urmand si tag-ul Facebook Monday.

22 comentarii

  1. Nu sunt de acord cu folosirea concursurilor pentru a crea o bază de fani. S-a ajuns în situaţia în care avem likeri profesionişti, care nu au nicio legătură cu profilul clientului pe care îl caută compania şi care dau like şi trimit mesaje prietenilor doar pentru a câştiga. Ce interacţiune poţi crea cu o masă de oameni care sunt dezinteresaţi de companie şi ceea ce oferă ea, dar sunt interesaţi de premii?

  2. Marius says:

    Din pacate, cam de doua saptamani nu mai functioneaza optiunea “Suggest to Friends”. Cel putin de pe profilul meu

  3. catalin says:

    afara se practica achizitionarea de lead generation – iti cumperi un pachet profesionist si ai 500 de oameni care sa ti dea like la pagina ta

  4. Şi apropos de concursuri, au fost reglementate de FaceBook. Pe lângă ce spune Corina, majoritatea practicilor de la noi nu mai sunt permise (de exemplu, nu ai voie să ceri userilor să posteze chestii pe wall-ul lor ca să câştige ceva). – http://www.facebook.com/promotions_guidelines.php

    Oricum, mulţumesc pentru acest articol. Am făcut alergie la brandurile care vor să fie “prietenii” mei, acum am ce link să le trimit 🙂

  5. Există date despre acei oameni? Spre exemplu eu mă ocup de pagina unui hotel din Azuga, îmi trebuie oameni care sunt interesaţi de munte, de sporturi de iarnă, cu vârste cuprinse între…, cu un venit de…, mă rog, un profil de client. Aceşti 500 pot fi pe calapodul meu, more or less?

  6. bogdan says:

    facebook monday?
    Pagina pe care o cautati nu exista…
    azi e o zi de luni buna pt inceput 🙂

  7. dan necsa says:

    Da Corina! Tu le trimiti criteriul de cautare si ei iti ofera conturi “inchiriate” pentru o perioada de timp. Relevanta in schimb e pentru o perioada scurta de timp(maxim 6 luni).

  8. Acum merge! 10x!

  9. dan necsa says:

    Metodele pe care le recomand:
    1. Dezvoltarea “word of mounth” prin intermediul unor conturi de influenta. Nu ma refer la conturile influencerilor definti de reviste, blogul nu stiu care, etc pentru ca cu alea e o alta discutie si o buna parte au ajuns sa nu mai fie considerate credibile de “friends”. Eu ma refer la faptul ca fiecare are pe contul lui o idee despre cine si ce promoveaza, cine si ce urmareste, ce domeniu este foarte vizibil si pe baza factorilor de “elegibilitate” se poate face un barter foarte avantajos pentru companie, dar si pentru acel cont.

    2. In locul concursurilor eu vad ca metoda mult mai performanta jocurile care atrag un capital enorm de mare. De exemplu castigi capital mult mai repede si mai mare daca pe fan page-ul unui cabinet stomatologic promovezi un joc prin care fanii sa isi poate verifica cunostintele despre igiena dentara, decat daca faci un concurs si oferi un premiu de 200 de euro de exemplu.

    3. Modul de relationare cu un capital deja existent conteaza enorm de mult. Daca din 500 de fani, 200 revin saptamanal pe Fan Page-ul tau pentru ca sunt atrasi de continut si de mudul de relationare, inseamna ca ai deja 200 de conturi de sustinere pe care te poti baza intr-o campanie si mai mult…ai deja 20 de aliati in “share-ul” de informatie si fan page!:)

  10. E adevarat ca aceste concursuri pe Facebook au luat-o putin razna, dar sunt si variante de a face un concurs care sa nu presupuna neaparat o goana de like-uri pt poze, sau mai stiu eu ce…

    Marele dezavantaj pentru o pagina de fan mi se pare faptul ca nu poti comenta pe alte profile. Ce faci atunci cand un consumator scrie de tine pe Wall-ul sau? Cum ii raspunzi daca ai o pagina de fan, cum duci o discutie in afara wall-ului tau?

  11. nwradu says:

    Mi-as permite sa adaug “foloseste bloggerii ca sa iti popularizezi noua pagina, prin vreun concurs/campanie ceva”.

    @Corina: Nu sunt pasionat de munte, nu imi plac sporturile de iarna, dar la munte tot merg din cand in cand. Nu e ok? N-am voie sa aflu de respectivul hotel prin vreun concurs facut pe undeva? Pentru ca mai degraba oamenii ca mine, care habar n-au unde sa mearga, vor alege o destinatie sugerata de cineva, in lipsa altora care nu-si fac publicitate si prin acest canal. Iar in cazul hotelului, nu cred ca e important nici venitul, pt ca nu mergi toata ziua la munte ca sa conteze cati bani ai.

  12. Marius says:

    @marius acum merge numai daca esti administratorul paginii 🙂

  13. ION_ION says:

    zuker-laba devine si mai insipid.
    pe langa faptul ca vrea ca sa fie sigur ca aplicatia si firma lui nu poate fi trasa la raspundere isi permite sa ameninte cu stergerea conturilor “spammerilor”
    intr-un fel incearca sa “repare” nejunsurile propriei aplicatii in caz de abuz..
    gen campanii fara bani(gratis pe facebook) cand el ar vrea in mare parte sa scoata un ban din reclamele sustinute de facebook.

    cam gay.. o fi avand indieni platiti sa urmareasca traficul pe anumite pagini..habar n-am ce sistem de monitorizare au..hm.

  14. Chelbea says:

    Cred ca rabdarea este cel mai esential lucru.
    Fanii nu se fac lafel de repede ca si prietenii.

  15. Bogdan says:

    Cred am putea incuraja organizatiile care inca folosesc pagini de profil sa intre in randul lumii dand click in interiorul profilelor lor pe

    Report/block this person ->
    -> Fake Profile ->
    -> Does not represent a real person.

  16. Radu, îmi pare rău că îţi răspund târziu. Proflul clientului unui hotel este foarte important. Un hotel de 4-5* are un anume tip de client. Să presupunem că acest hotel organizează un concurs cu premii în cazări (ce premii mai poate oferi un hotel? dejunuri, cine, acces la spa / piscină, se foloseşte de ceea ce are in house), şi la un asemenea concurs vor câştiga likerii de profesie de care scria Andrei Crivăţ ieri. Care e profilul unui asemenea câştigător, se mulează pe profilul clienţilor hotelului?
    Ştiu, am exagerat un pic, dar sincer, nu cred în promovarea prin concursuri. A, incentivarea clienţilor 10% discount dacă zici parola care a fost trimisă ca update fanilor, sau alte asemenea idei, da merge. Concurs cu “dă-mi like şi îţi dau un weekend la munte” nu cred că foloseşte unui hotel.

  17. Augustin says:

    am si eu nevoie de putin ajutor!! “Va trebui sa ajungeti la 25 de “likes” pentru a obtine acel username despre care aminteam mai sus. . ” am strans chiar mai multe Like-uri si nu am obtinut nici un username. ce ar trebui sa fac?

  18. tamara elena stoican says:

    eu nu imi pot da seama cum pot da like’uri la poze fara sa mi se vada poze de la profilul meu de facebook ci sa se vada pagina am incercat orice si tot nu pot sa fac asa

  19. Victor says:

    Salut,

    Am nevoie de cateva sfaturi legate de pagina de facebook – http://www.facebook.com/btools.ro

    Am creat pagina respectiva si singurul lucru care reusesc sa-l fac este sa postez pe propiul “wall” poze, comentarii, eventual sa distribui anumite articole externe. Ma simt destul de “blocat”,nu am gasit posibilitate de serach, de a posta comentarii la alte conturi sau de a interaction in vre-un fel cu alte “pagini/profile” facebook.

    Nu stiu daca optiunile descrise mai sus apar dupa un anumit numar de persoane care imi dau Like, daca acestea sunt limitarile conturilor de tip page, sau daca faptul ca am o pagina fara un administrator sau fara sa fie si un cont personal (profil) legat la pagina sub forma de administrator imi creaza aceste “limitari”.

    Stiu ca probabil sunt niste solicitari destul de “naive” dar ma lovesc de ele si ajutorul vostru mi-ar pinde bine. Astept cu interes eventualele sugestii.

  20. Eu cred ca Chelbea are dreptate, si mie mi-a fost greu la inceput, veneau putine like-uri dar acum, dupa o perioada, lucrurile au inceput sa se imbunatateasca.

  21. Andrei says:

    am si eu o intrebare mi-am transformat contul in pagina cum fac la loc ca e enervant

  22. vally says:

    stie cineva cum sa revin de pagina de facebook cu fallow la cea veche? am facut o greseala se mai poate repara?!?

Comentează