MANAFU*

Abonamente Evensys

Cum iti faci timp pentru social media (Part 1)

In aproape toate training-urile pe care le tin si la multe din workshop-urile Evensys despre social media, aud aceeasi replica: “Nu am timp pentru social media?”. Mi-am propus de aceea sa gasesc eu timp pentru ei si am inceput sa lucrez la un mic ghid. Pana voi gasi eu timp sa il termin, vin cu o nedumerire legata de subiect.

De cativa ani, ne bucuram de tot felul de minuni ale tehnologiei, care ne-au facut viata mai usoara si  au inlocuit vechi obiceiuri time consuming. Cu toate acestea, tot nu avem timp. Internetul e mai rapid, calculatoarele sunt mai puternice, telefoanele sunt mai inteligente, iar aplicatiile (de orice fel) ne dau de multe ori “mura-n gura” ce avem nevoie fara sa ne mai batem capul. Cu toate acestea, tot nu avem timp.

Ascunde oare acesta replica, “Nu am timp pentru social media?”, un adevar sau doar o scuza? Voi cum percepeti situatia si mai ales cum va faceti timp pentru social media? Raspunsurile voastre m-ar ajuta sa creez ghidul de care vorbeam mai sus.

16 comentarii

  1. Sunt conectat mai tot timpul la retelele de social media. Imi gasesc mereu 5 minute / ora sa verific Twitter, Facebook, blogul si e-mailul. Bineinteles, nu mereu pe ora, se mai intampla sa treaca si mai mult timp, dar n-am nevoie de ore sa stau pe social media. Ideea este ca cine vrea sa gaseasca timp, gaseste fara probleme. E chestie de cateva minutele.

  2. Robert says:

    Eu imi fac timp pentru SM astfel: imi pun in agenda saptamanala cu “chestii de facut” activitati legate de SM. Iar atunci cand ajung sa respect programarea facuta in agenda proprie, adica sa fiu in fata computerului, pe fb sau pe blog, sau twitter, iau in considerare 3 intrebari la care daca nu gasesc un raspuns bun, atunci nu postez:
    1. De ce?
    2. Ce problema rezolv?
    3. Este cu adevarat util si adaug valoare?
    Restul e SM cu vorbe de duh luate de pe net si date inapoi la tot cartierul, tot prin net.

  3. ierolohitis says:

    1. folosesc aplicatii .. hootsuite, tweetdeck

    2. urmaresc liderii din domeniu …

    3. listele, tagurile lucreaza pt tine

    btw buna idee de articol

  4. Gioka says:

    Da…eu cred că îi înţeleg parţial pe cei care spun că nu au timp.
    Tocmai pentru că tot ce ai enumerat mai sus,câteodată ne sperie.
    Te gândeşti câte tool-uri ai la dispoziţie şi câtă informaţie gratis este pe net,încât ne sperie.
    Asta până te hotărăşti să o faci singur sau să angajezi pe cinvea dacă tu nu ai timp.Eposibil să fie mai eficient aşa.Depinde de bizul pe care îl deţii,şi de cât timp dispui.Eu nu am timp şi de social media…în sensul că nu am timp de utilizat sculele.Dar socializez în permanenţă offline,direct.

  5. BANATEANU says:

    eu le dau dreptate si celor ca spun ca nu au timp, este adevarat, sunt oameni cu un program foarte incarcat si nu le mai ramane timp si pentru SM. Totusi daca te pasioneaza mediul online, cred ca cel putin seara poti sa iti dedici cateva ore de stat conectat fie de pe tableta sau mobil. Trebuie doar sa iti faci putina ordine in program si restul se rezolva

  6. Eu nu cred ca nu exista timp. Nu exista interes poate, cu asta sunt de acord.

    Ce e ala foarte ocupat? Eu am doua companii in care sunt chiar implicat, cot la cot cu colegii, iar timpul petrecut in social media ar putea sa fie considerata “o colaborare”. Din cei apropiati, nu cunosc pe cineva mai ocupat decat mine. As trebui sa pot renunta usor la SM daca ar fi sa imi cantareasca cineva ‘gradul de ocupare’.

    Deci ce inseamna om foarte ocupat?

  7. Nu există timp, există priorităţi 🙂

  8. Anda says:

    Ca si Monica, de la Spada, zic acelasi lucru. Prioritizarea e cheia. Si folosirea unor instrumente “ajutatoare”. De exemplu, folosesc HootSuite pt a-mi programa postarile de pe FB (asa scap de niste minute in plus. in loc sa intru el pe FB, o face aplicatia pt mine). Readerul Google-ului imi centralizeaza toate noile/postari/actualizari ale celor pe care ii urmaresc, asa ca nu pierd timp intrand pe fiecare site/blog care ma intereseaza pt a vedea ca a aparut ceva nou. Si comentez doar unde simt nevoia s-o fac sau am ceva de spus. Nu peste tot. Ca aici:D

    Astept ghidul;)

  9. Magda says:

    Eu m-am pornit in aceasta directie din momentul in care m-am apucat de propriul meu proiect. In acest moment am sarcini zilnice pentru acest subiect:).

    Astazi, de exemplu, citesc un raport de SM pe 2011:

    http://informationdj.files.wordpress.com/2012/01/social-m-report.pdf

  10. Anda, sunt complet de acord. Şi în tweetdeck poţi introduce alte conturi de pe reţele sociale şi poţi programa updates, pe wordpress poţi programa articole, deci e perfect. Din păcate însă, eu nu mă pot baza pe hootsuite. Uneori a postat ce am programat, alteori nu, şi nu am avut o explicaţie logică pentru asta. E cam dubios. Iar tweetdeck este şi mai puţin reliable la capitolul ăsta. Tu ai avut probleme?

  11. Raluca says:

    Cred ca multa lume are impresia ca Social Media e irelevant/lipsit de importanta sau de efect pentru businessurile lor, de aici si lipsa de prioritizare pentru asta.

  12. Tania says:

    Pai, stati o clipa, sa ne intelegem: vorbim aici de un om obisnuit, oarecare, sau de un om cu job intr-un business si care ar trebui sa fie interesat de SM?

  13. Anda says:

    Uitasem de programarea articolelor. Apelez si la asta, dar nu pe WordPress, ca-s adepta Bloggerului. Am patit o singura data ca HootSuite sa nu-si faca treaba, cand lucram intr-o agentie de publicitate. Programarea continea un link de pe YouTube. Nu stiu daca are vreo importanta. Dar s-a intamplat o singura data. Pentru programarile aferente blogului isi face treaba foarte bine. Presupun ca da rateuri cand volumul de programari este prea mare sau cand prin acelasi user se gestioneaza prea multe conturi (desi asta ii e menirea). Oricum, il folosesc cu moderatie, in special in vacante. Pentru postari mai importante, prefer metoda clasica.

  14. Olaru Roxana says:

    Cred ca problema pentru care multi spun ca nu au timp este cantitatea prea mare de informatie irelevanta pe care trebuie sa o sortam.
    Oricine reuseste sa-si faca timp pentru SM daca sorteaza cu atentie pe cine urmareste, in ce medii…daca alege domeniile de interes exact samd.

    Mie altceva imi e greu: sa respect un program constant si relevant de scris pe blog. Anul asta voi adopta chestia asta ca pe un task obligatoriu din job-ul zilnic, cu ore exacte de indeplinire.

  15. Alin says:

    Daca nu ne facem timp, nu isi va face nici el pentru noi. In algoritmul google conteaza foarte mult prezenta pe social media pentru ranking-ul unui site. Din pacate stiu asta dar nu o pun in practica foarte des. In social media e nevoie de organizare si tool-uri care sa iti usureze munca, eu folosesc Buffer si am setate autospost pentru social media de fiecare data cand scriu un articol.

  16. […] Manafu despre timpul dedicat social media, professional blogging, cursul de social media pentru comunicatori si un job de social media […]

Comentează