MANAFU*

Abonamente Evensys

Peste jumatate dintre Fan Pages au pana in 256 de fani

Goana dupa Like-uri nu se va opri nici dupa 30 martie, zi in care toate paginile de brand vor trece la noul format bazat pe Timeline. Am vazut si la noi in ultimul an o ascensiune puternica in randul unor companii. In urma cu un an, se bucurau cand treceau pragul de 20.000, 30.000 de likes. Acum au tinte mult mai mari: 100.000, 200.000, 300.000.

Se pare insa ca la nivel general, cele mai multe companii sunt foarte la inceput pe Facebook. Spun asta judecand dupa datele oferite recent de un studiu al Recommend.ly. Ei au gasit ca 31% dintre companii nu au trecut inca de 32 de fani, in timp ce 25% au pana in 256 de fani. Pe de alta parte, cercetarea a revelat ca 82% din companii au pana in 5 posturi pe luna pe pagina de Facebook.

Avem o serie de campioni ai prezentei pe Facebook, dar mai avem de lucru cu cele mai multe companii. Probabil, suntem inca la inceput cu marketingul si comunicarea pe Facebook. Voi ce credeti?

7 comentarii

  1. Romania sta ceva mai bine: doar 39,59% au sub 256 de fani.

    Split-ul complet arata cam asa:
    0-31 fani: 989 (5,9%)
    32-255 fani: 5.644 (33.69%)
    256-999 fani: 4.139 (24,71%)
    1.000-9.999 fani: 4842 (28,91%)
    10.000-99.999 fani: 1010 (6,03%)
    100.000-999.999 fani: 122 (0,72%)
    1.000.000+ fani: 2 (0,01%)

    Sample: 16.748 pagini romanesti

    Problema este insa alta: 80% din pagini au un engagement rate sub 5%. Paginile aduna fani dar majoritatea nu interactioneaza inteligent/deloc cu ei.

  2. […] comentariu pe SocialMediaTraining.ro, am aflat ca engagement-ul pe paginile de Facebook ale brand-urilor este in 80% dintre cazuri sub […]

  3. George says:

    Andrei, poate ai cum sa scoti si o statistica privind cate din pagini, fie peste 256, fie peste 1.000, fie cum vrei, primesc raspuns din partea „fanilor” la ceva vreme (2-3-4 saptamani) dupa ultimele premii pe care le-au dat…
    Vorbesc de paginile care incearca ceva, bun, rau, si nu primesc raspuns, nici macar sub forma unlike-ului.
    Intrebarea e deschisa, nu incerc sa insinuez ceva, am un hunch de surfer, mi-ar placea sa am o infirmare/confirmare.

  4. George,

    Cuvantul “concurs” a aparut pe 419 pagini in luna Martie 2012, adica 2,5% din totalul paginilor.
    Deci exista cel putin 17,5% din pagini care reusesc sa obtina un ER de peste 5% si fara concursuri 🙂

    Lasand cifrele deoparte, sunt convins ca se poate dezvolta si intretine o comunitate pe Facebook, dar e nevoie de o strategie consecventa de continut. Exemplul meu preferat e Bacania Veche: https://www.facebook.com/BacaniaVeche (ER: 12%)

  5. George says:

    Mersi de info.

    Chiar daca sunt, desigur, date partiale (mai avem termeni de genul sale, promotie, cadou, mai avem taburi si alte nebunii), ma mir & bucur ca sunt atat de putine pagini in situatia asta. Nu ca ar fi ceva in neregula cu concursurile. 😉

    Sigur ca exista pagini serioase, bine gandite, si pot fi folosite ca exemple. Incercam doar sa pun problema si un pic dinspre utilizator – cum interactioneaza el cu paginile de brand: cand, cum, de ce. Adica, poate ca nu doar brandurile sunt responsabile de lipsa de “engagement”.

  6. […] Peste jumatate dintre Fan Pages au pana in 256 de fani […]

  7. Salut!
    Andrei, multam de mentiune! am o ?: cum s-ar traduce “in lung” ER? adica m-ar ajuta o definitie detaliata, nu doar cele doua cuvinte in extenso.

    tnx,
    marius

Comentează