M A N A F U *

MANAFU*

Cum folosesc social media companiile din Romania

Inca de anul trecut, GfK Romania a cautat sa vada cum integreaza companiile social media in randul activitatilor de promovare si comunicare. Ultimele date colectate la finalul anului trecut ne aduc cateva informatii interesante despre utilizarea social media in marketing pe piata locala.

Facebook a fost si este in continuare in centrul atentiei. Importanta forumurilor creste, probabil si prin prisma serviciilor de customer care pe care unele companii le ofera acum in acest mediu.

Surprinzatoare a fost pentru mine cresterea Google Plus, dar probabil daca am relua acum sondajul, altul ar fi rezultatul. Desi a crescut la nivel mondial destul de rapid, reteaua sociala a Google a reusit sa piarda interesul utilzatorilor.

Daca e sa judec datele GfK, as putea spune ca blogurile si LinkedIn nu sunt inca folosite la adevarata lor valoare.

Mult mai interesante, mi s-au parut motivatiile pentru care companiile au facut campanii in social media. Cei mai multi marketeri au vizat formarea imaginii brandului in social media. Interactiunea cu consumatorii de la feedback si fidelizare pana la achizitie de noi clienti si vanzari au fost subiecte de interes pentru oamenii din promovare.