MANAFU*

Abonamente Evensys

O veste proasta pentru companiile active pe Facebook

dreamstime_s_15890113

E final de an. Agentiile si companiile fac de ceva vreme planurile pentru 2014 si, cu putin noroc, se gandesc si la strategia lor in social media. Facebook, fireste, va ramane in varful listei, caci 94% din companiile locale (active in social media) folosesc deja aceasta platforma. Numai ca am o veste proasta.

Daca nu ati auzit deja, Facebook admits Organic Reach Is Falling Short, Urges Marketers to Buy Ads. Altfel spus, nu platesti, nu cresti!

We expect organic distribution of an individual page’s posts to gradually decline over time. Marketers should consider paid distribution to maximize delivery of your message in news feed.

Vestea pare si mai proasta pentru paginile de brand locale daca ne uitam la ultimul raport fbMonitor. Analiza facuta pe primele 1.000 de pagini dupa numarul de fani a aratat ca vizbilitatea brandurilor a scazut pe Facebook, iar acest lucru se poate observa la toti indicatorii (enagagement rate, like rate, share rate, comment rate), dupa cum urmeaza:

  • Engagement Rate-ul a scazut de la aproape 5% la inceputul anului la 1,7% in ultima saptamana.
  • Like Rate-ul a scazut de la peste 10% la 3,48% in ultima saptamana.
  • Comment Rate-ul a scazut de la 1,1% la 0,20%.
  • Share Rate-ul a scazut de la 1,5% la sub 0,60%.

E final de an si poate e cazul sa facem o reajustare a planurilor de promovare in social media. Ori cautam/ ajustam bugetele pentru Facebook, ori…

Surse informatii: Dragos Novac & ZeList.
© Lucian Milasan | Dreamstime.com

25 comentarii

  1. FCC says:

    Rau pentru agentii, bine pentru angajatii lor ca nu mai trebuie sa se dea peste cap ca sa creasca organic. 🙂 dar, costurile suplimentare le vor resimti si angajatii cu siguranta.

  2. DanielP says:

    ” Engagement Rate-ul a scazut de la aproape 5% la inceputul anului la 1,7% in ultima saptamana.
    Like Rate-ul a scazut de la peste 10% la 3,48% in ultima saptamana.
    Comment Rate-ul a scazut de la 1,1% la 0,20%.
    Share Rate-ul a scazut de la 1,5% la sub 0,60%.”

    Asta pentru ca se pun prea multe porcarii, prea mult spam. Daca ai continut de calitate reach-ul creste, engagement-ul creste, chiar explodeaza. Am sa fac un studiu de caz la mine, apoi am sa il public, pentru ca nu este chiar atat de tragic si nici nu trebuiesc prea multi bani daca ai deja fanii.

    Vestea buna este ca poti ajunge iar la toti fanii pe care ii ai cu un singur post, daca ai continut de calitate.

    Foarte putini administratori de pagini (“expertii” Social Media ) se pun in locul utilizatorilor si au de pierdut. Facebook devine noul Google.

    Direct de la sursa:
    http://newsroom.fb.com/News/768/News-Feed-FYI-Helping-You-Find-More-News-to-Talk-About

    Si ceva care dovedeste ce am spus mai sus: https://www.facebook.com/notes/facebook-media/more-ways-to-drive-traffic-to-news-and-publishing-sites/585971984771628

  3. Am pe blog un articol publicat chiar azi unde susțin blogul în defavoarea Facebook-ului (pentru artiști, dar argumentele sunt valabile pentru toată lumea )

  4. Ion says:

    Astia au luat-o pe urma celor de la Google cu o mie de update-uri pe an.

  5. Plusuri pentru Twitter si bloguri 🙂

  6. Gabi Miron says:

    What DanielP said!

    Continutul util care merita sharuit va face un engagement mai mare care rezulta si un reach mai ridicat. Se pare ca se va aplica si pe facebook celebrul “content is king!”. Doar ca aici e vorba de mai multa munca..

    Sunt curios insa daca sunt alte rezultate atunci cand targetezi publicul la fiecare postare..

  7. Piticu21 says:

    pe langa panica … pe seara facebook a revenit cu minim 10% reach pe postare 🙂

    organica.

  8. Vlad says:

    Inca nu e cazul sa intram in panica si nu cred ca va fi niciodata. Contentul de calitate va fi apreciat mereu de FB.

  9. Pe mine ma scot din sarite cifrele false pe care le afiseaza FB in insights in ultima vreme. E imposibil ca un post cu 70 de like-uri si 90 de share-uri (organice) sa aiba un reach de 350 de persoane.
    Inteleg ca vor sa ma convinga sa platesc, eu stiu sigur ca reachul e de cel putin 20 de ori mai mare decit ce afiseaza ei (pe baza cifrelor anterioare si a traficulul trimis de Fb pe blog, care e de niste mii de unici), dar eu raportez la agentii cifre oficiale din FB, care sint mici (si false, but what can I do about it?)

  10. Dan says:

    Facebook, Inc. este o corporatie care are un singur scop: PROFITUL. Astfel, daca crezi ca sunt niste capitalisti verosi care trag si pielea de pe tine, cea mai buna idee e sa cumperi actiuni Facebook 🙂

  11. mamicamea.ro says:

    Nici continutul de calitate nu mai ajuta acum, ai un reach mai mare un pic dar nu suficient. Am postat pe o pagina ceva de calitate ce a fost foarte apreciat (8.000 like, share, coment) dar a fost afisat doar la 70.000 oameni
    Asta inseamna ca la interactiunea unui user cu stirea mai afiseaza la altii 7-8
    Propriile mele posturi pe paginile pe care le administrez la care le dau like nu apar pe wall, in mod normal ar trebui sa apara, eu am apreciat acel continut

  12. Alexandru Andronic says:

    Un alt studiu pe 5000 de pagini de Facebook arata ca reachul organic a scazut cu 42% in ultima luna in comparatie cu August. http://komfo.com/about/press/fan-penetration-on-facebook-decreased-by-42-since-august

  13. DanielP says:

    Facebook is still a social network for people
    “We see two reasons for this recent development: First of all, Facebook needs to monetize their business model – but secondly, Facebook is still primarily a social networking site for individuals, not businesses.”

    Asa ca trebuie multumita si capra si varza, sau cum se spune…

  14. […] Dezamagirea pe care a generat-o Facebook ieri pe bloguri, Twitter si pe diverse site-uri a lasat loc pentru o intrebare: Ce vom face in social media in 2014? Mugur Patrascu vede o intoarcere la viral / viralizare. Interesant…. Si cum ar fi sa aiba YouTube un rol important in noul episod despre social media? […]

  15. Am remarcat scaderea inca de acum cateva zile iar concluzia este destul de clara: facebook nu mai este o unealta de marketing potrivita pentru cei care nu aloca bugete de promovare pentru acest canal. Probabil strategia facebook in ceea ce priveste realizarea de venituri se schimba usor-usor de la reclame scumpe dar putine la postari platite ieftine si multe. Facebook oricum suferea in ceea ce priveste relevanta reclamelor afisate, postarile platite vor genera mai mult engagement din partea fanilor. Miscarea facebook nu e de condamnat dar in mod cert vietile social-media managerilor se vor schimba intrucatva dupa aceasta miscare.

  16. Mişcarea asta e specifică pentru un monopol sau un sistem închis – gen comunism unde câţiva aleşi îţi impun semiforţat o stare de fapt.

    Nu e nimic în neregulă cu publicitatea, sunt business şi trebuie să facă profit, dar modul cum gestionează toată situaţia e o abordare gen Manea din Toma Alimoş 🙂 .

    Tot pe direcţia asta, Facebook nu furnizează nici acum date corecte de măsurare pentru serviciile de publicitate pe bani. Ceea ce e o super aberaţie pentru că îşi contrazic promisiunea de valoare către advertiseri. Tragi cu cardul, primeşti date din burtă…

    Lumea va investi în continuare în Facebook pentru că sunt în situaţia în care îţi pot impune lucruri… Dar asta nu înseamnă că afacerile nu vor fi super deschise către alternative transparente şi care funcţionează pe principii oneste.

  17. DanielP says:

    Macar de-ar face cum spui tu @Mihai. Sa ieftineasca boost post daca vor sa faca bani, pentru o suma modica nu face nimeni scandal, pentru sume mari (200$ pentru 100.000 de persoane care sa iti vada postul e exagerat pentru ca deja ai platit sa ai acei 100.000 persoane).

    De ce exagerat ? Pentru ca multi doar vad si trec peste, facebook nu asigura trafic/vanzari.

  18. Bogdan N says:

    Cert este ca multi jucatori de pe piata online de la noi se bazau pe un procent de unici/zi de pe FB, iar acum aceasta noua strategie a retelei le-a dat planurile peste cap. Ce urmeaza ? renuntarea la facebook sau mai bine spus orientarea catre alte metode de atragere a traficului ?

  19. […] iată că schimbările nu au întârziat să apară. Oricât de logică sau benefică ar fi alegerea platformei de a filtra updateurile […]

  20. DanielP says:

    @Bogdan N, traficul s-a dublat, statisticile din insights au scazut, care este logica? Oricum toata faza cu reachul se poate rezolva, daca adminii paginilor si-ar indemna fanii sa isi selecteze optiunea setata automat de facebook “Top stories” in “Most Recent”. Curand am sa pornesc o campanie de genul, daca reusesc, imi veti multumi toti.

  21. Alin says:

    Cam asta e “valoarea” facebookului :

    http://www.facebou.ro/2013/pitipoance/control-la-pasarica/

    Acestea fiind “spuse”, de-abia astept sa crape si jegul asta de site….

  22. […] că maxim 10% din cei care au dat LIKE paginii tale chiar văd ceea ce scrii? Pentru ca mesajul/poza/melodia ta să ajungă la toți oamenii din rețeaua TA :-/ trebuie să […]

  23. […] că maxim 10% din cei care au dat LIKE paginii tale chiar văd ceea ce scrii? Pentru ca mesajul/poza/melodia ta să ajungă la toți oamenii din rețeaua TA :-/ trebuie să […]

  24. […] like-urilor și-a arătat inutilitatea în momentul în care toată lumea a aflat că maxim 12% din utilizatorii care au dat LIKE la o pagină oficială văd status-urile acelei pagini! În cele mai multe cazuri procentul nu trece de 8%. Așa că nu contează atât de mult câte […]

  25. […] like-urilor și-a arătat inutilitatea în momentul în care toată lumea a aflat că maxim 12% din utilizatorii care au dat LIKE la o pagină oficială văd status-urile acelei pagini! În cele mai multe cazuri procentul nu trece de 8%. Așa că nu contează atât de mult câte […]

Comentează