M A N A F U *

MANAFU*

Doua idei pentru marile strazi din Capitala

ziua

In Valencia, cel de-al treilea oras ca marime din Spania, niste oameni destepti au rezervat prima banda pe arterele mari pentru autobuze, biciclisti si taxiuri. Nu stiu cum reusesc sa se impace cele 3 entitati, nu am vazut situatii neobisnuite, insa daca benzile inca exista, inseamna ca au gasit ele o cale. Credeti ca e o solutie buna si in Bucuresti?

seara

Am stat cateva zile pe Calle de la Paz (Carrer de la Pau), una dintre strazile principale din centrul vechi al Valenciei (Ciutat Vella), foarte apropiata de cateva puncte de atractie pentru turisti. In timpul saptamanii nu pare a fi deloc aglomerata, insa sambata seara, “tot” orasul iese in strada. Iar prima banda de care va spuneam mai sus devine, dupa ora 22.00 si pana la 8.00 dimineata, o zona pentru parcare. Legal. Mi se pare o solutie buna pentru anumite bulevarde, din zonele turistice si de agrement ale Capitalei. Voi ce credeti?

9 comentarii

  1. Alex Iacob says:

    Un sistem si mai special, doar pentru autobuze, in Bogota https://www.youtube.com/watch?v=CxmqyF5M_rw

  2. Gigi Durex says:

    @alex “special” nu are grad de comparatie, iplm

    Cine sa faca la noi asa ceva? Ce-au avut cu Calea Victoriei de au stricat-o? Benzile de biciclete se termina in chioscuri, pomi sau stalpi.

    O chestie draguta afara in Germania dar si la vecinii ei: trotoarele nu au borduri (pe strazile pt turisti sau cu trafic redus)

    Americanii modifica sensul benzilor in functie de trafic, inclusiv pe autostrada. Noi tinem A2 blocata doar pe un sens.

  3. Vlad says:

    Ideea cu banda dedicata pentru transport in comun si taxi e faina si ar merge (vezi modelul cel mai vechi de succes de pe Bd. Regina Elisabeta), dar nu cred ca o banda dedicata parcarii pe timp de noapte e o solutie pentru ca romanii care ies in oras iese cu scopul de a bea alcool. Daca vine cu masina inseamna ca:
    1. Pleaca fara ea, ceea ce inseamna ca masina lui ramane pe prima banda pana se intoarce el. Dintre prietenii tai canti crezi ca s-ar intoarce pana la ora 8 dimineata sa recupereze masina? Dintre ai mei nu am identificat niciunul. Eu cred ca banda ar ramane blocata cel putin inca jumatate de zi, daca nu ar fi chiar niste binevoitori care ar gasi foarte convenabila parcarea permanenta acolo. Sigur, se poate rezolva cu amenzi si masini ridicate.
    2. Pleaca la volan, ceea ce e mai rau decat orice altceva.

  4. Vlad, partea cu parcarea pe prima banda se intampla deja in weekend pe Magheru si pe Vicitoriei. Si cred ca si in alte locuri de distractie. Nu organizat si nu legal. Vezi in imaginea mea cum sunt aliniate masinile in Valencia.

    Fratelli tocmai si-a reorganizat parcarea. Banuiesc ca si ei stiu ceva! 🙂

  5. Hypher says:

    Şi în Germania/ Berlin/ Koln/ Frankfurt/ Bonn este “funcţonală” regula cu banda exclusivă ce deserveşte doar transportul în comun (Bus, Taxi etc.).

    În Londra, banda destinată transportului în comun, poate fi folosită şi de autoturisme contra unui cost specific (plătibil şi prin SMS de exemplu), destul de pipărat după câte ştiu…

  6. Hypher says:

    @Vlad
    Referitor la lasatul maşinii “overtime” că ai băut, riscul este al proprietarului. Amenzile de nerespectare a legii sau a prevederii de oprire interzisă sunt de-a dreptul “pantaguarelice”.
    Şi nu atât amenda în sine, cât taxele de transport, depozitare şi chiar întreţinere (unele Abschleppungsabteilungen de ex., îţi şi spală maşina la intrarea în parcul de garare, tot contra cost). Iar după ce decartezi 400-450 de euro cumulat parcă “nu-ţi mai prea vine să încerci să fi jmeker” şi a doua oară…
    Părerea mea.

  7. Serban, eu am scris postul acum cateva zile. Azi l-a publicat. Cred ca mi-au citit gandurile!

  8. Elvira says:

    Atat in Spania cat si in Italia am observat o foarte buna impartire a drumului in benzi dedicate fiecarui tip de mijloc de transport in parte.
    Intra-adevar, prima banda este rezxervata transportului in comun (autobuze) si biciclistilor dar in rest mai ales in orase nu vezi camioane mari sau utilaje imense in oras,
    Tocamai de aceea in Italia de exemplu, benzile sunt ceva mai inguste decat cele de la noi mai ales in orase.
    Au si bicilistii zona lor, sunt portiuni unde au chiar o banda intreaga, insa benzile sunt mai inguste deoarece majoritatea locuitorilor folosesc masini mici de oras tocmai datorita taxelor imense pentru masinile mai mari cu motor pe masura.
    Deci consider ca o mai bua impartire a benzilor in capitala si fara masini grele prin oras este solutia.