MANAFU*

Abonamente Evensys

Experienta mea cu taxiul dupa 3 luni de mers cu Uber

taxi-uber

Zilele trecute, am lăsat mașina la service pentru revizia anuală. Am fost deci nevoit să apelez la alte mijloace de transport. În ultimele trei luni, am apelat aproape exclusiv la Uber, când nu puteam să conduc din diverse motive. Acum însă nu am avut noroc. Uber nu avea mașini disponibile în zona mea, iar eu mă grăbeam. Am deschis aplicația Star Taxi și am chemat un taxi.

Am găsit foarte repede o mașină la o oră matinală la care mulți se bat să prindă una. În 3 minute a fost la adresă. I-am dat un mesaj să mă aștepte un pic. Am coborât foarte entuziasmat că aveam mașina la scară și am urcat în taxi zâmbind, salutând și cerându-mi scuze pentru mica întârziere. Nu am primit niciun răspuns. Niciun salut, niciun zâmbet, nimic. M-a lovit un sictir maxim care mi-a tăiat tot entuziasmul.

Mașină era nouă, bine întreținută, curată chiar. Doar că timp de 30 de minute a trebuit să suport, într-una din zilele de început de vară, lipsă aerului condiționat. Mergeam la o întâlnire și deja eram ud. Am deschis la un moment dat geamul meu, ca să circule puțin aerul prin mașină.

Am ajuns la timp la întâlnire, ceea ce m-a bucurat, dar cu tot felul de viraje, depășiri, forțări și o înjurătură adâncă la adresa morților unui șofer, moment în care mi-am amintit de o altă călătorie cu taxiul, din ultimele trei luni. Am prins atunci o mașină mai veche, cu un fel de altar pe bord și un strat vizibil de praf. Șoferul părea foarte agitat și indignat de ceilalți participanți la trafic. La un moment dat, a început să își bage ceva într-o doamnă sau domnișoară dintr-o alta mașină.

Astfel de situații, chiar și unele mai rele (violență verbală sau fizică la adresă clienților), au existat și înainte de apariția Uber. Cu toate acestea, sunt convins că marea majoritate a taximetriștilor sunt oameni OK, care își fac cu mândrie meseria.

Ce vreau însă să spun este că, în 2015, taximetria trebuie să își schmbe mentalitatea, iar cei care o conduc – în loc să pună bețe în roatele Uber – trebuie să aducă un upgrade serviciilor oferite. Uber ar trebui să fie considerat drept model de relaționare cu clienții și nu o amenințare.

Sursa foto: © Iulian Dragomir | Dreamstime.com

39 comentarii

  1. La celelalte doua articole au fost opinii pro si contra. Cea mai semnificativa diferenta este modalitatea de plata, no cash on the spot. Care are niste efecte, ca de exemplu reducerea riscului de a fi jefuit sau a riscului ca soferul UBER sa fie asasinat. Trebuie sa ne punem intrebarea privind raspunderea civila a unui sofer de taximetru (in diverse forme) versus a unui sofer UBER, in caz de omor prin imprudenta a pasagerului, la accident. Apoi taxarea ca activitatea economica. Daca soferul UBER se face companie, PFA, etc si plateste taxe (ceea ce ar trebui sa faca si ceilalti) este ok. Daca un amator castiga si nu plateste impozite, avem o problema de etica.

  2. Cum bine spunea cineva la celalalt articol, pe un calcul, nu sunt mai ieftini. In Bucuresti avem cel mai scazut tarif de piata, din tara. Este ieftin sa mergi cu taxiul. Poate aduce UBER tariful mai jos? Nu, si nici nu ar fi normal. Poate aduce o diferenta in serviciul prestat cu a spus Cristian Manafu? Poate ca da, insa asta ar insemna coporatizare, costuri si conformare a unei forte de munca haiducesti. Ideea de a reuni disponibilitatile de servicii de transport personal, din piata, este geniala. Dar sa fie transformata intr-un business local si global. Va dau eu un exemplu de reunire de resurse: un setup de capacitati de parcare disponibile in tot felul de locuri, in Bucuresti, cu automatizare si soft, nu pentru parcari publice, ci pentru tot felul de spatii de tipul curti cu iesire la strada, care ar putea tine o masina, doua. Dar sa ai pe deasupra si o aplicatie care sa gestioneze oferta de locuri de parcare din Bucuresti. Eei? Exista prin America….

  3. Tiberiu, e responsabilitatea fiecarui sofer sa isi declare veniturile. Problema de etica apartine deci soferului.

    Uber nu e ieftin! In anumite momente pretul pe km poate ajunge la 3,5 lei. Pret dinamic (cerere vs oferta).

    Taxiul e ieftin in Bucuresti. Eu as face asa. Cursa minima sa fie 10 lei si niste cerinte legate de manierele soferilor. Ar fi “parfum” taximetria in Bucuresti.

    Cum spuneam, problema taximetriei nu e Uber, e chiar taximetria asa cum e acum!

  4. Si eu folosesc exclusiv Uber de cand a ajuns in Bucuresti. Saptamana trecuta discutam cu un sofer de la Uber despre un alt sofer care venise cu masina lui de lux (Porsche Cayenne) ca sa testeze serviciile. Cica era un patron de firma de taxi care a venit cu intentii bune sa vada ce si cum poate imbunatati serviciile oferite de firma lui.
    Nu am certitudinea ca este adevarat, dar daca asa a fost, tot respectul pentru acel patron.
    Daca nu isi vor imbunatati serviciile, tinuta si comportamentul, soferii de taxi din Bucuresti, vor pierde multi clienti pe viitor.
    Momentan cota de piata Uber este mica, dar in crestere constanta 🙂

  5. Ionut says:

    Sunt curios cum se va rezolva primul accident Uber in care pasagerul este sifonat putin, restul e can can.

  6. Ionut, de ce sa vrem raul cuiva?!

  7. Nu (mai) știu aplicația Star Taxi așa bine dar la Clever Taxi poți da o notă șoferului după cursă.

    Dacă Star Taxi îți permite, îți recomand pentru binele celorlalți să dai o notă corespunzătoare (cam proastă în cazul acesta) ca să se claseze unde trebuie șoferul de taxi.

  8. Sunt din Suceava si noi nu am avut placerea de a avea servicii precum Uber, sunt foarte curios cum este.

    Firmele de taxiuri sunt vai de capul lor peste tot.

  9. Ionut says:

    Deloc, dar inevitabil se va intampla si asta si-s curios cum va fi gestionat momentul. Nu m-am uitat in asigurarea mea RCA daca exista despagubiri pt calatori si bagaje cum stiu ca au taxiurile, dar chiar de ar exista ea se aplica si cand te ocupi de transport persoane in afara unui cadru legislativ? Mai mult ca sigur Uber isi va lua mana de pe sofer in cel mai clasic stil capitalist (gen), iar soferul care va fi acuzat de vatamare corporala cum va plati si din ce spitalizarea, daunele & co?

    Oricum, nu ma pricep, d-asta sunt curios ce se va intampla.

  10. mari li says:

    Cristian! ionut e roman !asa sunt romanii, trist…

  11. Laurentiu says:

    Parcă zici că la uber sunt nişte şoferi dintr-o altă ţară sau sunt crescuţi la castel cu guvernantă….tot şoferi români sunt şi nu cred eu că doar taximetriştii înjură în trafic….la fel ca eu pot spune şi eu că sunt client de taxi şi sunt foarte mulţumit de serviciile de taxi din Bucureşti…..sa platesti taxele pt banii pe care i-ai luat din reclama, pt ca si eu ca taximetrist platesc O GRAMADA DE TAXE….si nu ma refer aici doar la impozitul pe venit….stii sau ai idee cati bani platim noi pt a face aceasta meserie????si vii tu sa le faci astora reclama si mai e si proasta povestea, de un penibil si simplitate maxima…..uber-ul nu e taxi, nici macar ride sharing nu e…asa ca mai usor cu pianu pe scari pt ca nu e credibila povestea….ma intreb si eu cate persoane din Romania isi permit sa-si duca masina la service pt cateva zile pt “revizia anuala”:-) 🙂 🙂 🙂 ca iti schimba astia si ce nu trebuie si ajungi sa platesti cat pt o alta masina in fiecare an…..mai stim si noi cum lucreaza service-urile din Romania….si din punctul asta de vedere e o poveste ieftina….daca vreti o alta taximetrie in Bucuresti faceti apel la institutiile statului (primarie, politie rutiera, politie locala etc) sa reduca coruptia si evaziunea fiscala din taximetrie….ups am enumerat exact institutiile in care coruptia este cea mai mare in ceea ce priveste taximetria…..sunt pe piata “taxiuri” care nu mai sunt taxiuri….adica nu mai sunt autorizate, sunt soferi care nu au atestate sau le au false,sunt recidivisti care fac taximetrie pt ca nu-ti mai cere nimeni cazier judiciar….sunt foarte multe probleme in taximetrie din cauza coruptiei din cele trei institutii enumerate mai sus….asa ca mai bine v-ati uita care este cauza comportamentului unor taximetristi, pt ca oamenii au acumulat frustrari de-a lungul ANILOR DE ILEGALITATI CARE SE INTAMPLA IN TAXIMETRIE

  12. mata says:

    Si cind te-ai trezit era dimineata ? Asta suna a poveste,cum erau acele povesti erotice de dupa revolutie din zig zag,daca va mai aduceti aminte. Tu esti unul din aia care,atunci cind se duc la w.c. sa pishe te uiti in sus ca tie rusine sa te uiti la mica ta putzulica. Si o pui pe mamica sa te scuture ca tu nu esti in stare. Doamne ce de facaturi de oameni. Ce destept se da el si educat si cultivat. Te
    doare capul.

  13. Laurentiu, pana la un punct am inteles ce spui, dupa care m-ai pierdut. Ai sarit de la una la alta si te-ai indepartat de subiect. Povestea este povestea mea si e cat se poate de reala. Iti pot spune ca am fost un un sofer Uber care nu a dat drumul la aerul conditionat pe tot parcursul calatoriei, creand un disconfort in masina. Nu mi-a placut! Dar a fost unul din 70 cu care am mers in ultimele 3 luni. Si disconfortul nu a fost unul foarte mare, nu? Dar cand iti bagi si iti scoti si ai praf de 2 degete pe bordul masinii si te avionezi in trafic, situatia e alta.

    Sa iti mai spun o intamplare. Aseara am trimis un strain cu Uber la un hotel Ramada. S-a dovedit insa ca acel hotel nu era Ramada cel bun. Soferita Uber (era o ea) m-a sunat si mi-a spus situatia. Apoi a intrat in hotel si a cerut adresa celui bun si a continuat apoi calatoria pana acolo. Nu e ceva extraordinar, dar pentru mine, la inceput de utilizare Uber, e inca o bila alba.

    Ce nu se intelege in taximetrie nu are legatura cu reviziile, taxele si magariile (desi aici trebuie facut ceva urgent), are legatura cu bunul simt, decenta, orientare spre client. Eu asta vreau sa subliniez. Calitatea serviciilor!

  14. Andrei R, si Star Taxi are rating si e cea mai buna aplicatie de taxi in opinia mea.

    Stii care e faza! Cand a aparut Start Taxi, primii soferi arondati erau foarte draguti, decenti, linistiti, ceea ce mi-a aratat atunci ca aplicatia a fost adoptata de cine trebuie. Problema a aparut atunci cand toata lumea din taximetrie a vrut sa fie apelat printr-o aplicatie. S-a ajuns din nou la ce e taximetria.

  15. laurenţiu says:

    răspunsul tău mi se pare un pic arogant….sunt taximetrist, nu sunt nici vreun scriitor şi nici vreun jurnalist….sunt sigur că nici tu nu poţi conduce maşina la fel ca mine prin Bucureşti….eu aşa cum am putut ţi-am prezentat nişte motive pt care taximetria a ajuns în halul ăsta. Dacă vrei să înţelegi, bine, dacă nu continuă să mergi cu uber şi să le faci reclamă gratuită (nu cred) în continuare…oricum eu cred că ai înţeles foarte multe din ce ţi-am spus eu, cred că sunt îucruri pe care le ştii deja, mă refer la problemele noastre.

  16. laurenţiu says:

    dar aia cu revizia anuală, că îţi laşi maşina la service pt câteva zile să-ţi schimbe cei de acolo ce ai tu stricat la maşină fără ca tu să fii de faţă, dă-mi voie să nu cred…..mai bine ca noi nu cred că ştie nimeni cum fucţionează service-urile …deci e cam cusută cu aţă albă toată povestea asta….şi eu cred că tot publicitate pt uber este…cred că ai fost deja la casierie la uber

  17. laurentiu, departe de mine gandul de a fi arogant. inteleg pozitia mea, dar tu o intelegi pe a ta? ai inteles ce am vrut eu sa arat in articol si ce am explicat in comment?

    aroganta e de partea ta si in primul comentariu, si in al doilea. nu ai de unde sa stii ca nu pot conduce mai bine ca tine. pur si simplu nu ai cum. de aici aroganta ta. ca sa iti dau un exemplu.

    uite cum iti propun sa facem. lasa-mi un numar de telefon si eu iti promit ca te sun la prima cursa pe care o voi avea. iti zic si de acum. vineri seara la 7.30.

    eu merg cu tine, te ascult, iti spun si parerea mea si poate apoi scriu si un post despre taximetrie.

    ce zici? ti se pare ca sunt un om OK acum?

  18. Si mie mi s-a intamplat ceva de genul,dar era de la o alta firma de taximetre. Asta este, mai are omul si zile proaste.

  19. AndreiB says:

    Eu vad problema un pic mai simplu. Numarul de taximetristi este infinit mai mare decat al soferilor de la Uber, by default sansele de a fi dezamagit de un taximetrist sunt mult mai mari.

    Am mers si eu cu Uber de 2-3 ori (ma rodea curiozitatea), nu am cazut pe spate, mi-a placut, dar acelasi sentiment l-am avut si cu un taxi autohton.

    Ultimul taxi pe care l-am luat, a fost cu adevarat o placere. Tipul era tigan, mi-a spus de la inceput (aparent a avut clienti care s-au dat jos cand au observat ca era tigan) M-a dus de la Alexander din Pipera pana la Cora Pantelimon iar apoi la Afi Palace. Suma totala 27 lei, m-am crucit. M-a intrebat daca poate fuma, ce post de radio vreau sa ascult samd. Cred ca era de la Speed, prin aplicatie chemat.

    In taximetria autohtona problema nu este doar la soferi, este si mai sus, pe la sindicate, patroni de firme, primarii si toata clica.

  20. […] Cristian Manafu: Experienta mea cu taxiul dupa 3 luni de mers cu Uber . […]

  21. Am gasit un articol interesant despre efectele secundare anecdotice ale Uber in UK/USA, asupra celor care sofeaza pentru companie (pe bune): urinatul in PET-uri. Si deasemenea despre cauze. Aici http://www.citymetric.com/transport/london-apparently-littered-bottles-discarded-uber-piss-so-why-are-cab-drivers-peeing

  22. marius says:

    salutare … prin 2007 am lucrat si eu pe taxi … este sclavie cu acte … nu aveam salariu fix trebuia sa dai 90 de lei pe zi planul … inclusiv sambata chiar daca ai semnat un contract de 40 de ore pe saptamana … sistemul este diabolic finca te face sa stai cat poti de mult pe strada … cum ? uite asa : iesi dimineata pe la 7 pe strada si pana pe la ore 13 faceam planul … apoi pana pe la ora 18 strangeai banii de benzina finca benzina tot tu o plateai … si de la 18 in sus strangeai bani pentru tine … acum cand faceai pentru tine nu prea iti mai venea sa te opresti si in zilele bune stateam pana pe la 12 noaptea … cand ma dadeam jos din masina eram cocoshat luam forma scaunului . si bagai asa toata saptamana inclusiv duminica finca ce faceai duminica era pt tine si nu iti permiteai sa pierzi bani … practic salariu era duminica lucrata … ajungeam acasa decat sa dorm si atat nu mai aveai viata … si pe vremea aia nu era pelicanu si erau cel putin jumatate din taxiurile de acum … benzina era 28 de lei litru … ca sofer eu zic ca este mai avantajos uber finca nu ai plan … poti lucra si part time dupa serviciul principal … plata se face pe card dici nu iei toti interlopii in masina … chiar am patit o traba dasta urata cand s-a suit o fata in taxi apoi au mai venit doi burtosi si au inceput sa glumeasca ca platesc taxiu cu sabia … da au scos o mare sabie in taxi daca ma taiau aia cine draq ii mai gasea ? sunt slabe shanse ca un interlop dasta sa faca plata cu cardul … daca as avea masina noua m.as baga pe uber …

  23. 50 cent says:

    Ce mi-ar place sa se aplice legea sa nu mai existe atâtea taxiuri ilegale cum ar fi cele de ilfov uber blackcab s.a.m.d. in loc de 15000 câte sunt acum sa fie vreo 4000 de profesionisti cu tarif de minim 2,5 lei si sa vedem daca si atunci mai sunt probleme la 1,39 atât plătești atât primesti ar fi bun un tarif ridicat ca nu ar mai fi taximetristi toți AGEAMII

  24. 50 cent says:

    Uber este ilegal sa vedem ce se intampla la primul accident si pe langa chestia asta orice incepator se poate face taximetrist la uber fara sa aiba pic de experianta in soferie ce sa mai vorbim de cunoasterea orasului data viitoare cand folositi uber ia sa ii spuneti soferului adresa fara sa o caute pe GPS si vedeti daca o stie ce sa mai vb de scurtaturi si fentat semafoare

  25. 50 cent, Uber se ghideaza dupa o aplicatie de harti, aplicatie care respecta toate indicatoarele si nu il lasa pe sofer sa fenteze linia de tramvai sau o linie continua. Din multe puncte de vedere, mi se pare normal.

    Nu cred ca e frumos sa dorim cuiva sa aiba un accident.

    Da, si eu sunt de acord ca trebuie eradicate taxiurile ilegale. Da si pentru limitarea accesului taxiurilor din alte judete. Da pentru un tarif mai mare sau o suma minima fixa (eu as zice minim 10 lei – la Bratislava e minimum 3 euro).

    In acelasi timp, as vrea ca toti soferii de taxi sa dea un examen psihologic o data pe an, iar firmele de taximetrie sa impuna o uniforma sau un standar de decenta la imbracaminte, un standard de curatenie si politete, care pot fi amendate intr-o aplicatie.

    Multi, foarte multi taximetristi din Bucuresti au deficit de bun simt!

    Abia apoi ar trebui sa vorbim de Uber!

  26. 50 cent says:

    Tocmai din aceasta cauza noi … cei care vrem sa ne facem treaba ca la carte avem de pierdut zi de zi , din cauza acestor specimene asa-zişi taximetristi si iată cum a aparut un nou oportunist ” uber ” oricum e ilegal sper ca in cel mai scurt timp posibil sa putem spala jegul din taximetrie si sa fim mulțumiți si noi si clientii

  27. Alex says:

    Uber poate fi ultra ilegal, ultra amendat si ultra urmarit de ANAF, FISC etc. De ce exista in atatea tari si de ce e si la noi?
    Nu sunt membru Uber, am apelat de cateva ori si m-am indragostit de acel om ce poate fi doctor, inginer, profesor, mecanic ori tata, ce detine o masina care are pe bune toate rotile bine stranse si nu miroase a manele cu mici, bere si seminte de curand sparte. Care nu refuza o cursa, pentru ca e prea mica distanta si are si sfaturi ironice. Care nu iti pune o fata de intimidat cand e vorba sa platesti si care nu are rest decat rotunjit la 10 ron.
    Cand 20min de mers cu un taxi clasic auzi numai statia si bip, bip… ajung in 2 min..car-mar.. centrala, unde e profesore discoteca X?… etc. Cand tot drumul auzi ce se vorbeste in telefonul soferului si esti ignorat, prefer sa dau legal acea diferenta, pentru ca este la pret dar m-am simtit confortabil si am inchis usa la destinatie spunandu-mi mereu: Asa prieten sa ma aduca acasa vreau mereu.
    Iar ca sa se inteleaga de ce am o oarecare nemultumire fata de taximetristii asa zisi legali, noi ce detinem o masina si conducem normal prin trafic, facem drumuri simple casa-serviciu-cora-prieteni-gratar, noi ce nu stim toate “scurataturile” Bucurestiului, noi ce intrebam pe Waze, ori google unde e strada X si ne lasam indrumati de cele mai bune rute legale, noi ce circulam normal si mergem in service cand sesizam o defectiune la masina, noi ce stim ca in cutia personala pe 4 roti ne punem parinti, copii, frati si nu ne mintim ca o sa mai functioneze o zi, noi toti ce facem din masina noastra un prienten, ce legatura avem cu acele masini galbene numite taxiuri? Niciuna!
    Dar daca oricare din noi face un drum in orice directie la orice ora, cineva cu cutiuta galbena fie ii taie calea (legal), fie observam ca fac pana fix unul langa altul (intamplator) si se sfatuiesc asa prin geam cum mai e cu meciul, cine bate…etc, fie se parcheaza (strategic) in cea mai proasta si incomoda pozitie fata de circulatia din jur, fie ocupa toata strada (ocazional) pana cauta un rest sa dea clientului care pleaca injurand. Noi ce nu folosim taxiul decat 1/an ori chiar mai rar, asemeni mie (6/10 ani) spun: De i-ar educa cineva pe “profesionistii” astia, s-ar mai destupa intersectiile si dpmdv as fi mai relaxat in trafic.
    Nu ma intereseaza profitul Uber, nici al cutiutelor mult prea peticite si invechite, dar daca ma deranjeaza ceva, acel ceva este taximetria (legala) ce ma incomodeaza in trafic constant, datorita tipului de sofer-taximetrist, tampit, fara bun simt si proprietar al oricarei strazi, cu maniere si figuri barbare.

  28. mihai says:

    e adevarat sunt taxiuri murdare, soferi vugari etc ce a ce nu inteleg. de ce nu folositi firmele de taxi care au masini cu un grad de confort superior (soferi la cravat aer conditionat etc) nu cred ca pt voi tariful de 3.5 e vre o problema. AVETI CE A CE PLATITI .nu poti manca o paine superioara cu 1 leu

  29. mihai says:

    alex…. nimeni nu iti da dreptul sa cataloghezi pe cineva dai dovada de lipsa totala a cei 7 ani de aici se trage nesimtirea si lipsa de respect fata de alt semen. pacat ca in spatele cuvintelor pompoase pe care le insiri sta un ‘om’ de o proasta calitate

  30. Gabi says:

    Cristian, cu privire la un posibil accident, asta e tot ce poți sa spui (în mod repetitiv)? Normal ca nu își dorește nimeni ca cineva sa aibă un accident, mai ales cu uber, pentru ca în cazul asta situația ar fi dezastruoasa…Dacă ti s-ar intampla (și nu, nu îți doresc)…ai mai fi asa evaziv cu un răspuns? la o întrebare absolut pertinenta pe care au adresat-o unele persoane care după părerea chiar gândesc. Accidentele rutiere în București sunt la ordinea zilei, în condițiile de trafic de aici, deci de ce sa facem ca struțul și sa nu fim obiectivi?

  31. Gabi, ce ai vrea sa raspund? Daca un sofer Uber merge dupa o aplicatie respectand regulile de circulatie, in timp ce un taximetrist alearga ca nebunul cu o masina indoielnica, cine e mai periculos?

  32. Cristi says:

    Vorba lunga saracia romanului!! Intrebare : De ce toti patronii de firme cu autorizatii taxi le inchiriaza pe acestea?e legal?De aici si problema:masini vechi , urate , murdare , soferi acri si needucati, patroni grasi cu X6, totul pe un tarif de 1.39!!! Adica o mizerie!!!

  33. Dan says:

    Eu nu ma pot opri din ras cand observ niste clienti nemultumiti de soferii de taxi care negociaza cursa ca aleg o companie care nu are tarif, ce sa vezi, ci deviza lor din start este ,,negociabil”;
    Pe de alta parte pt niste creiere spalate e normal sa aleaga o gonflabila cu tate mari umflate-n vant, in fata unor tatulici naturale; e ca si cum ai miza pe un om zodia leu sa prinda o caprioara si nu pe un leu adevarat; cand vreodata este mai sigur un uberist necontrolat psihologic decat un taximetrist- niciodata; exact dif dintre sof cat b si toate gradele. Clientii de uber santeti asa : cu speranta unei curse mai ieftine, platiti dublu, in regim mai scazut de siguranta.
    Precizez totusi intotdeauna firmele asa-zise pe val, cazul de fata Speed sau ilfovenele au fost si sant periculoase.Va urez succes !

  34. Ana says:

    Din punct de vedere legal, aruncati un ochi si aici http://blog.avocatoo.ro/uber-vs-taxi/ – sunt doua episoade bine documentate. Ca una e ce vedem si simtim si alta ce se intampla in spate 🙂

  35. D says:

    Ce legatura au veniturile cu a fi civilizat in trafic? Se uita toti la straini ce evoluati sunt si ce bani au, vor sa fie si ei la fel sau sa traiasca acolo, dar 99% din timp se poarta ca niste salbatici. Pai sa vezi in londra /berlin ce civilizati sunt taximetristii, si oamenii in general. Nu i de mirare ca aia au mii de km de autostrazi si linii de CF si zgarie-nori, iar noi suntem in stadiul in care ne dam in cap unii la altii. Vreti evolutie? Puneti umarul si participati.

  36. Tașcu says:

    Întâmplător am dat peste acest articol scris de tine. Interesant dar comentarii pline de stereotipuri. Cristi dacă n ai avut ocazia să mergi cu Laurențiu, te ai putea întâlni cu mine ca să ți explic toată treaba cu taximetria. Doar cineva din interior dar și echidistant în același timp poate expune real tot ceea ce ține de această meserie. Mă poți contacta prin e-mail : [email protected]. O zi bună.

  37. Mergem, Tascu!

  38. Dragos says:

    De fapt problema e chiar simpla,chiar daca nu va convine…..cand Uber are tarif dinamic se face comanda la taxi,daca e1,3/km la Uber ,se merge cu Uber.S-ar merge si cu roaba daca ar fi mai ieftin.Fiti cinstiti cu voi insiva…pretul primeaza,ca deh, desi s-a ’emancipat ‘lumea,venind de la framantat noroiul la coada vacii,la Bucuresti,ca sa moara tot catunul de unde provine ,de invidie,ca munceste pe 20-30 de ‘meleoane’ la multinationala si nu mai e de nasul lor,sa faca ca Ghita,vecinul de peste drum,care culege capsuni in Spania sau ca Marcica lu’ Saveta,care sterge la cur, cu mandrie patriotica,vreo baba invalida, prin Italia,si goleste rafturile de covrigi din Carrefour,ca sa isii plati,amaraciunile alea de apartamente ‘rezidentiale’ cu pereti din rigips.Normal ca se apucati de Uber,ca altfel alternativa ar fi sa iasa pe centura.Si mai vorbiti si de comportamente in trafic,tot voi? Aia de veniti din DB,BZ,VN,etc,unde aveti o intersectie amarata unde va opriti loganele alea din 2005 sa beti bere la pet?
    Da,sunt o gramada de probleme in taximetrie,cum sunt si in multe alte domenii si care trebuiesc rezolvate de catre institutiile statului,dupa cum a spus ,cu mult bun simt si Laurentiu anterior,dar asta nu va da dreptul sa judecati in necunostinta de cauza pe cei care practica corect taximetria,mai ales voi aia care va regasiti in descrierea de mai sus.
    Am un Megan 4,din 2018,de 48000 km….am 2 Itp-uri efectuate pana acum si 2 agreeri RAR ,doar pentru ca e taxi;fac un dosar intreg de acte de 2 ori pe an,am atestat profesional si de 18 ani practic meseria asta si vorbiti voi de corectitudine?Daca s-ar aplica legea ,70% dintre voi ati pleca inapoi la voi pe ogor,si ar fi iar frumos in Bucuresti.

  39. Andrei says:

    “Daca s-ar aplica legea ,70% dintre voi ati pleca inapoi la voi pe ogor,si ar fi iar frumos in Bucuresti.”

    Doua aberatii intr-o singura fraza. Elegant.

    Prima: ar fi iar “frumos” in Bucuresti (in absenta serviciilor Uber, Taxify etc.). Da, tin minte, am mers cu taxiul din 2000 pana a aparut Uber. Rest, desi ceream nu mi se dadea APROAPE NICIODATA. Centuri de siguranta cel mult in locul din fata aveam, soferul fie se tot baga in discutie fara sa am eu chef de discutie fie ma ignora si cand ii ziceam ceva, masinile, in mare lor majoritate se dezmembreaza din mers iar cate cazuri de talharii, violuri si crime din partea taximetristilor (multi infractori recidivisti) nici nu mai socotim.

    A doua: “Daca s-ar aplica legea…” – daca s-ar aplica legea un taximetrist ar pierde 2-3 permise pe zi cel putin. Trecutul pe rosu, ne-dat prioritate la vehicule sau pietoni, chiar si din punctele de permis din nesemnalizare si depasirea vitezei s-ar duce permisul ZILNIC. Asta “daca s-ar aplica legea”. Din pacate nu se aplica, dar tare mi-as dori sa se aplice. Sa vad taxiuri care semnalizeaza. Sa vad taxiuri care nu trec pe rosu. Sa vad taxiuri care respecta legea… Fantezii imaginare.

Comentează