M A N A F U *

MANAFU*

Ce ne mai place sa cheltuim banii altora!

bugete-bani-marketing

Îmi vine câteodată să dau cu șapca de pământ, când văd bani irosiți pe campanii fără rezultate, concepte răsuflate sau idei forțate. Îmi vine să scriu pe blog lungi posturi anti-campanie, să pun imagini ironice pe Facebook, să fac trolling pe Twitter și să semnez anonim comentarii acide pe forumuri.

Dar nu o fac. Îmi spun: “STOP! Nu e treaba ta!. Nu sunt banii tăi, nimeni nu te-a pus in charge, e compania lor și pot să facă tot ce vor ei cu banii lor. Bine sau rău. E treaba lor!”.

Și o spun acum aici și celor care se dau doctori în marketing și strategii: NU E TREABA VOASTRĂ! NU SUNT BANII VOȘTRI! NU VI SE CUVINE NIMIC!

Chiar dacă e la mintea cocoșului soluția, chiar dacă este greșită decizia de a lucra cu unii și nu cu voi, chiar dacă planul va eșua, e treaba lor. La fel cum e treaba lor să aprecieze rezultatele, bune sau rele, să concedieze sau aprecieze oamenii din interior sau agenții, să crească sau să omoare un brand.

Să ne oprim deci din a cheltui imaginar banii altora. Iar lamentările online sunt patetice. Nu va subliniază deloc valoarea. Dimpotrivă!

Sursa foto: © Rfischia | Dreamstime.com

Tags:

9 comentarii

  1. Daca nu ai gres singur, nu ai cum sa inveti. Cateodata. 🙂

  2. vali says:

    am mai trecut prin asta. după 10 campanii de kkt cu 10 companii, 10 companii nu vor spune “bloggerul x e de kkt”, ci vor spune “bloggerii sunt de kkt”.

  3. Shack says:

    Cred ca problema nu se reduce la cum as cheltui eu acei bani, ci la faptul ca unii nu pot rezista vazand cum se face risipa.

    Ca un exercitiu de imaginatie, sa zicem ca tu, un singur om cladesti un bloc zgarie-nori frumos, stabil, rezistent, facut ca la carte. In tot acest timp, in jurul tau se construiesc cocioabe din chirpici si se tot inmultesc, se darama, se construiesc iar etc.

    E greu sa ignori asta si nu cred ca e ok sa o faci. Pana la urma, chiar asa e, nu te intereseaza de ala, nu e treaba ta, dar daca n-ar mai exista critica si sa fim aratati cu degetul, mai ales in mediul online, s-ar incetini o parte din evolutie.

  4. […] spune că nu e treaba noastră să criticăm o campanie de promovare, felul în care o agenție se ocupă de bugetul unui client. […]

  5. […] lumea şi să nu se izoleze aruncând cu acuze în stânga şi în dreapta. Nu e treaba noastră să cheltuim banii altora, dar uneori e treaba noastră să taxăm derapaje, cu acelaşi aplomb cu care aplaudăm ideile […]

  6. Ce ne propune Cristian este sa nu ne pese de capra vecinului ci doar de capra noastra….

  7. haivas says:

    Soluția Vali, este ca cei care dau rezultate să ia cât mai mulți clienți. Altă cale nu există. Asta cu înjuratul ălora care cheltuie aiurea banii clienților, n-o să facă nici un bine industriei, ba dimpotrivă. Ce ar zice un client: “uite ce ranchiunoși sunt bloggeriii ăștia! Uite ăla ce al dracu e! Să țin minte să nu lucrez cu el.”

  8. vali says:

    soluția nu e nici să dansezi frumos în jurul clientului, cu oole lui in gură.

  9. […] Twitter. Activa eram, mai trebuia un blog. Deci pentru aceasta conferinta mi-am facut blog (sper ca Manafu va fi mandru cand va citi asta), eu fiind absolventa a Facultatii de Jurnalism si Stiitele […]