MANAFU*

Abonamente Evensys

Nu strica niciodata sa faci cross-promotion

Pentru unele companii, activitățile de cross-promotion au fost o cale de promovare cu costuri reduse. Pentru altele, au fost o cale de a fi creative sau de ajunge la anumite publicuri. O vreme însă ele au fost puse în umbră pe fondul scăderii bugetelor, amplificării zgomotului publicitar (ce impunea o distincție între branduri) sau a lipsei ideilor. Am remarcat însă recent două acțiuni punctuale, care pot arăta că se pot pune practică – fără mari eforturi – idei mici și frumoase.

Uber + Renault Zoe

Uber și Renault Zoe au săƒrbăƒtorit Ziua Internaționalムa Mediului, oferind curse gratuite în București, pe 5 și 6 iunie. Călătorii au avut parte de experiența Uber într-o mașină 100% electrică, gratuit, și de o surpriză.

Vodafone + Pepsi

În weekend-ul din 15 – 16 august, Vodafone s-a gândit să își surprindă clienții aflați pe Litoral, cu implicarea Pepsi. Într-o acțiune pe 3 plaje din Mamaia (Crush, Rivieră și Malibu), Vodafone a oferit o cafea sau o băutură Pepsi gratis.

Următorul pas: Social Media Cross-Promotion

Suntem în era social media care ne-a pus la dispoziție noi canale de comunicare. Mai mult că oricând, companiile pot astăzi să intre în parteneriate de promovare și să dezvolte astfel campanii creative.

3 comentarii

  1. cismaru says:

    problema este ca foarte multe companii inca nu vor sa auda de cobranding, fiind de parere ca le va duce business-ul in cap. m-am lovit de asta in domeniul bancar, unde avusesem cateva idei misto, doar ca nu am gasit pe nimeni care sa constientizeze ca e win-win

  2. activitatile de cross-promotion sunt numeroase si se vad mai mult la micii comercianti, mai putin alergici la concepte de genul “protejarea brandului”…

    brandurile mari au o multitudine de factori pe care trebuie sa ii ia in considerare inainte de a colabora cu alte branduri, chiar si de acelasi calibru… nu ca ar fi lipsite de inventivitate, ci doar ca trebuie sa fie sigure ca nu se trezesc cu dureri de cap

  3. Stefan Craiciu says:

    Se pare ca Uber e un brand dorit pentru cross promotion. Dupa Uber-Zoe, vezi si Uber-Magnum si, mai recent, Uber-Prigat. E uber misto sa te asociezi cu Uber. Cred ca si functioneaza bine.

Comentează