MANAFU*

Cand brandurile se inspira de la consumatori

Brandurile care își ascultă clienții vor avea întotdeauna de câștigat din asta. Când brandurile își transformă clienții în colaboratori, se pot întâmpla lucruri frumoase. De exemplu, în loc să creeze jucării de pluș simetrice, care să semene cu animalele cunoscute de copii, IKEA i-a transformat pe copii, din consumatori, în creatori. Scopul? Unul cât se poate de nobil.

Desenele create de 10 copii din 10 țări diferite au fost transformate de IKEA în jucării de pluș adevărate, pe care acum le-a pus în vânzare în magazinele sale din toată lumea. Chiar și pe site-ul românesc, în dreptul fiecărei jucării este trecut numele designer-ului. Iar în cazul liliacului negru, singura jucărie creată de un copil român, designer este Albert, în vârstă de opt ani.

Pentru fiecare jucărie de pluș sau carte de povești cumpărate din magazinele IKEA în perioada 1 noiembrie – 26 decembrie 2015, IKEA Foundation donează un euro pentru educația copiilor, iar asta se întâmplă în fiecare an din 2003 încoace. Banii merg către organizațiile UNICEF și Salvați Copiii, cu care IKEA Foundation colaborează în cadrul campaniei numite Soft Toys For Education. Aceste organizații direcționează fondurile către copiii care nu au acces la educație, schimbându-le, astfel, viitorul. În 13 ani, IKEA a strâns 77 de milioane de euro doar pentru acest scop, de a-i trimite la școală pe copiii din țările sărace.

Sunt 10 jucării noi anul acesta, alese cu greu dintr-un total de câteva mii de desene înscrise în concurs. Iată și povestea jucăriilor din colecția SAGOSKATT și cum, prin IKEA, copiii îi ajută pe copii:

Până la sfârșitul anului, fiecare jucărie de pluș pe care o cumpărăm de la IKEA va face un mic designer mândru și va ajuta un copil care a avut mai puțin noroc.

Sursa foto: IKEA și IKEA Foundation