M A N A F U *

MANAFU*

I’Velo Urban, serviciu romanesc de bike-sharing pentru un Bucuresti mai putin poluat

ivelo

Folosit deja de ani buni în alte țări, serviciul de închiriere a bicicletelor cu autoservire este disponibil, începând de astăzi, și în România, mai precis în București. Am văzut pentru prima dată un sistem de bike-sharing la Paris, acum mai mulți ani. La noi se numește I’Velo Urban și este rezultatul unei colaborări între Asociația Green Revolution, Raiffeisen Bank și Kaufland România.

I’Velo Urban deține 6 stații de autoservire în acest moment, ce deservesc 210 biciclete, care vor putea fi închiriate 24 de ore din 24, în orice anotimp. Utilizatorii își aleg singuri bicicletele și le returnează în aceste stații amplasate în: Piața Universității, Piața Revoluției, Piața Romană, Piața Victoriei, Piața Charles de Gaulles, Kaufland Barbu Văcărescu.

Costurile sunt: 10 lei/zi, 35 lei/lună sau 100 lei/an. Costuri suplimentare: >30 minute: 4 lei, >60 minute: 8 lei, >90 minute: 20 lei, >120 minute: 25 lei.

Însă bicicletele pot fi folosite gratuit dacă sunt returnate în decurs de 30 de minute de la închiriere. Asta înseamnă că, dacă ai de făcut un drum scurt din punctul A în punctul B, nu mai trebuie să iei mașina ori să aștepți după mijloacele de transport în comun, ci poți să iei, gratuit, o bicicletă I’Velo.

Accesul la serviciile I’Velo Urban se face prin site-ul www.ivelo.ro, unde utilizatorul trebuie să își creeze un cont, sau prin înregistrarea la unul dintre centrele I’Velo Relax din Parcul Herăstrău (metrou Aviatorilor și Arcul de Triumf) și Parcul Tineretului (intrarea Gheorghe Șincai) pentru a primi Cardul I’Velo.

Scopul final al acestui concept este fluidizarea traficului. Bike sharing-ul are efecte benefice asupra sănătății bicicliștilor și contribuie la reducerea poluării fonice și a aerului din marile comunități. Bike sharing-ul este foarte popular în țările vestice, l-am văzut de mulți ani și mi-am dorit să avem și noi biciclete de închiriat.

7 comentarii

  1. […] – Serviciu Bike sharing. Sper să prindă și să țină cât mai mult. […]

  2. SirNeo says:

    Ideea este buna dar infrastructurămâne pentru bicicliști lipsește cu desăvârșire.

  3. Radu Vitonescu says:

    In Timisoara functioneaza deja de aprox un an si 6 luni, este gratis si statiile sunt langa statiile RATT.
    Traficul e la fel de aglomerat…

  4. Pe acelasi sistem de statii automatizate?

  5. Radu Vitonescu says:

    Da, se solicita un card la RATT(absolut gratis) si cu el se deschide bicicleta.
    dupa ce o folosesti o lasi in orice statie si o inchizi. Se poate folosi max o ora odata, suficient sa ajungi unde ai nevoie. Bicicletele nu sunt cine stie ce, dar sunt intretinute bine.
    http://ratt.ro/velo_tm.html

  6. Super tare! O sa vin la Timisoara in curand si voi testa.

  7. Șerban says:

    Sistemul e foarte bun. Păcat că sunt foarte puține stații și cardul ivelo trebuie ridicat doar din 2 puncte: Parcul Herăstrău sau Parcul Tineretului.
    Era bine să fi existat chiar în stația de biciclete un automat multilingv unde să plătești (cash sau cu card bancar) și să poți ridica imediat cardul. În felul ăsta serviciul ivelo putea fi folosit și de turiștii străini, care nu au timp de plimbări la punctele de ridicare.