M A N A F U *

MANAFU*

O lectie de storytelling

Ce înseamnă storytelling? Simplu spus, abilitatea de a spune povești. Ce înseamnă storytelling pentru un brand? Abilitatea de a găsi povești.

Tradițional, brandurile spun povești prin marketingul lor. De mulți ani, publicitatea TV ne fascinează prin aceste povești de brand. Există festivaluri mari care le celebrează. Există fani ai reclamelor și implicit ai brandurilor care spun povești frumoase.

Nike, IKEA, Guinness, Playstation, Stella Artois sunt câteva dintre brandurile care îmi vin mereu în minte atunci când mă gândesc la storytelling. Și ele sunt top-of-mind de 10-15 ani, pentru că mereu au știut să găsească povești.

Astăzi se vorbește foarte mult despre storytelling, însă nu toate brandurile reușesc să spună povești. John Lewis este probabil cel mai bun exemplu de “Așa DA!” din ultimii 10 ani, prin campania pe care an de an o lansează de Crăciun. Reclamele centrului comercial nu mai sunt considerate reclame. Sunt povești frumoase spuse cu măiestrie. Le puteți vedea aici.

Un exemplu recent este cel al lanțului de supermarketuri Edeka din Germania. Priviți ultimele lor reclame.

EATKARUS

ZEITSCHENKEN

HEIMKOMMEN

2 comentarii

  1. Mi se pare sau prima este filmata in Romania ?

  2. Nicu says:

    Nu cred ca-i filmata in Romania. Lipseste castronu’ cu ciorba :))