M A N A F U *

MANAFU*

Cine urmareste influencerii din Romania si pe ce platforme

Subiectul „influenceri” nu este unul nou în peisajul online de la noi. Acum 11 ani, realizam împreună cu Carmen Holotescu primul sondaj online despre bloggerii români. Acum 9 ani, Daily Business făcea primul top cu influencers. Acum 7 ani, revista Biz pornea o serie de analize despre influencer marketing. Dacă la început termenul era asociat cu statutul de blogger, lucrurile s-au „complicat” între timp. Avem acum mai mulți creatori de conținut recunoscuți (bloggeri, youtuberi, vloggeri, instagrammeri și chiar facebookeri, dacă îi putem numi așa). Pe ei eu i-am grupat în 8 categorii, iar Starcom i-a adunat în 3 tipologii.

De curând, tot Starcom a lansat cea de-a patra ediție a studiului InfluenceMe, care a abordat subiectul „influenceri” din perspectiva platformelor sociale și a utilizatorilor săi. Ca și anul trecut, am avut un mic rol în această cercetare, așa că voi reveni și cu alte articole. Între timp vă las să consultați infograficul care sumarizează mare parte din studiu.