MANAFU*

Abonamente Evensys

Cât costă să îți încarci mașina electrică la stațiile E.ON Drive

Spre final de februarie, am fost la Iași la lansarea primei stații E.ON Drive din ceea ce va fi Autostrada Electrică ce unește Moldova cu Transilvania. Am scris deja aici despre eveniment.

Mai sunt însă câteva lucruri importante de spus, mai ales pentru cei care vor utiliza stațiile de încărcare actuale și viitoare. Trebuie reamintit că existau deja alte patru stații ale E.ON (la Târgu Frumos – jud. Iași, Cristeşti – jud. Iași, Tașca – jud. Neamţ şi Adjud – jud. Vrancea) și că în proiectul NEXT-E este implicată și rețeaua de benzinării MOL România.

Stația pe care am văzut-o eu la Iași este amplasată în benzinăria MOL din cartierul ieşean Păcurari, are o putere maximă de 93 kW și poate încărca 2 mașini în același timp. Dacă vii cu mașina electrică aici, timpul mediu de încărcare va fi de aproximativ 40 de minute pentru 80% din baterie. Staţia încarcă în curent alternativ – AC (11-22 kW) şi curent continuu – DC (11-22 kW).

Cum poți folosi stațiile de încărcare?

Ai două variante pentru încărcare, pentru plata serviciilor, vreau să spun. Poți opta pentru un cont E.ON cu credit sau să plătești la fiecare încărcare. Dacă vrei îți faci un cont, ceea ce e mai avantajos, intră mai întâi aici. Contul trebuie creditat cu 150 de lei. Dacă preferi să plătești punctual, atunci o vei face de aici.

Tarifele la staţie vor fi după cum urmează:


O altă “autostradă electrică”, care va lega municipiul Iaşi de Bucuresti, se află în plină dezvoltare.

Proiectul NEXT-E a fost realizat cu fonduri europene cu 18,84 milioane de euro și este integrat într-o viitoare rețea pan-europeană, ce va include 252 de puncte în 6 țări: Cehia, Slovacia, Ungaria, Slovenia, Croația și România.

În România, până în 2020, vor fi 40 astfel de stații, 19 fiind instalate de E.ON Energie România și 21 de MOL România, pe rutele: Suceava-Bacău-Călărași, Constanţa-Bucureşti-Timişoara şi Iaşi-Tîrgu Mureş – Alba Iulia.

4 comentarii

  1. Cristi says:

    Suntem inca la inceput cu adoptarea masinilor electrice.
    Intre timp, ia uitati ce se intampla in Germania :
    https://www.ryze.ro/masinile-electrice-autonome/

  2. Cu o masina electrica mica cu aprox 16Kwh faci 100Km. Ar insemna sa platesti 30Lei/100Km. (acasa platim 0,6lei/Kwh, ei cer 1,9Lei/Kwh)

    Cu o masina normala diesel/benzina ai un consum sub 5,5l/100Km ar insemna un cost de sub 30Lei/100Km.

    Ar trebui ca din certificatele verzi sa fie subventionate si statiile de incarcare dar pretul de vanzare al energiei sa fie apropiat de cel standard, nu de 3 ori mai mare!

    O masina electrica merita mai multi bani la achizitie pentru ca ar trebui sa-si recupereze diferenta de la o masina normala prin costul mic /km. Daca nu stai la casa cu curte ( sa o incarci acasa) nu merita de nici un fel sa cumperi asa ceva. Ar trebui ca toate firmele cu statii sa fie reglementate sa poti plati direct cu cardul, sa nu fii obligat sa ai abonament la ei ca sa poti sa incarci…etc

  3. Cristian, cred ca ce platim noi acasa e subventionat sau cu probabil nu poti vinde o utilitate la pret de utilizator casnic. Sunt sigur ca mai exista si alte costuri pe acolo. In plus, cred ca ar trebui sa facem mai degraba o comparatie cu consumul si costul carburantului clasic. Asta e primul pas.

    De acord ca in timp avem nevoue de mai multe statii si de sprijin (certificate, subventii).

  4. Costi says:

    Exact asta căutam și eu cât înregistrează contorul pentru o încărcare completa acasă. Astfel poți face calculul real cât vei plăti. P. S. Este diferența între kw și kWh energia electrică nu este ca merele sa le poți pune din stânga in dreapta.

Comentează