MANAFU*

Abonamente Evensys

Cât de mare este fenomenul AdBlock în România

Fenomenul AdBlock cunoaște vremuri din ce în ce mai interesante. Numărul celor care își instalează mici programe care blocheaza reclamele online este în creștere accelerată.

Sătui de numărul mare de bannere pe site-uri sau clipuri care întrerup experiența video online, românii caută soluții de a evita intruziunile advertiser-ilor.

Dacă în 2016, 14% dintre vizitatorii site-urilor mari locale foloseau un adblocker, acum numărul lor a ajuns la cel puțin 40%, după cum arată un studiu realizat de Exact Business Solutions.

4 comentarii

  1. Andrei says:

    Vorbim aici doar de traficul de Desktop, nu? Care este cat % din traficul total? 20-30%?

  2. necenzurat says:

    Vorba lu Scott Galloway de la NYU Stern: Advertising is the tax poor people pay for stuff.
    Acum nici asta nu mai renteaza.

    Ps: apropo de adblock, exista o lista (sau plugin separat) care blocheaza toate popupurile de cookie, in caz de cineva e deranjat de ele. https://www.i-dont-care-about-cookies.eu

  3. pcFrog says:

    Are dreptate Andrei, trebuie avut in vedere o departajare intre sesiuni.
    Nu stiu sa existe solutii de blocare a reclamelor in navigarea de pe telefon.

    Pe varianta desktop e adevarat multi folosesc aplicatii de blocare gen adblock tocmai pentru ca sunt sufocati de volumul mare de reclame prezent pe unele site-uri.

    Totusi, cine respecta munca unui creator de continut, dezactiveaza adblock-ul pe site-urile sau canalele de youtube ale acestora.

  4. […] general rata de folosire a AdBlock este destul de mică în România. Există un studiu din 2019 care spune că 40% din utilizatorii de internet români folosesc AdBlock, dar cifra e […]

Comentează