M A N A F U *

MANAFU*

Informația care ajunge la cetățeni ar trebui controlată

Cred că mulți dintre noi simțim nevoia unor surse credibile și ar fi utile niște informări periodice oficiale. Piața tradițională de media (TV, radio, print) este foarte fragmentată și cele mai importante canale din perspectiva audienței (cotă de piață) sunt deținute de trusturi private. Dacă anunțurile despre Coronavirus ajung doar pe o stație TV, să spunem Pro TV sau TVR 1, obligi oamenii interesați să urmarească aceea stație și în acelați timp ratezi publicul care nu e interesat de programele televiziunii respective.

Mai mult, organismele statului nu pot favoriza un trust sau altul, pentru că nevoia de informare a cetățenilor este un drept, iar segmentare audienței între canale ar duce la o defavorizare a unor cetățeni și ar da un avantaj incorect anumitor canale care astfel ar atrage audiența. De aceea, ar fi poate utilă o intervenție din partea autorităților.

Nu sunt o entuziastă a reglementărilor, dar ținând cont de magnitudinea evenimentului și implicațiile sociale și economice, cred că Ministerul Sănătății / MAI ar trebui să controleze informația care ajunge la cetățeni. Simțim un entuziasm jurnalistic explicabil, ratingurile (audiența) au crescut ca la o finală de fotbal sau de “Românii au Talent”, așa că se impune nevoia unor reglementări.

Organismele statului ar putea pregăti 1-2 comunicate pe zi legate de evoluția situației și recomandări, iar stațiile TV, radio și presa ar trebui să preia în special aceste informații. Și poate să precizeze, că acestea sunt informațiile oficiale și restul informațiilor au surse neoficiale și că respectivul canal își avertizează audiența că ele sunt demersuri pur jurnalistice ale trustului și pot fi supuse unor inadvertențe.

Trăim un paradox: audiențele sunt mari, dar clienții de publicitate nu sunt foarte comfortabili să îți vadă brandurile asociate cu acest context negativ. Canalelor media le convine, căci această audiența crescută îi va avantaja în alocările de bugete din perioada următoare. Adică, chiar dacă nu am acum reclamă, audiențele mari mă ajută să am în viitor. Nu trebuie omis faptul că tot ce trăim zilele acestea are impact negativ asupra economiei și cu toții vom simți în buzunare efectele. Inclusiv trusturile media, agențiile de comunicare, clienții de publicitate.

Articol dintr-o serie de 12 puncte de vedere scrise de profesioniști din marketing, comunicare și digital, care au constituit primul newsletter special FOMO. Nu știi ce e FOMO? Află aici!