M A N A F U *

MANAFU*

Responsabilitate față de angajați și comunitate

Mai toată comunicarea s-a concentrat zilele acestea în interiorul companiilor. Angajații să fie safe, angajații să cunoască regulile de bază pentru protecția lor, angajații să cunoască protocoalele – dacă apare un caz, dacă închidem sucursale, dacă închidem business-ul etc., angajații să primească informații din cele mai credibile surse, să nu vină la birou dacă au fost plecați șamd.

Cuvintele cheie pentru comunicarea internă sunt transparență, consistență, sinceritate. Nu e o rușine să spui adevărul în situația asta. Cu cât suntem mai transparenți și sinceri cu atât mai multe șanse de supraviețuire avem. Comunicarea trebuie să se facă constant, nu doar o dată. Mai ales cu angajații. Apoi compania trebuie să se uite spre afacere: business continuity, client service, planul de criză (pe care îl avea – sper – la sertar și îl pune în aplicare).  Să nu uităm de responsabilitate însă.

Compania trebuie să se gândească la rolul pe care îl joacă ea în această poveste – mai presus de business. Trebuie să ne punem întrebarea: Dacă ajungem la scenariul cel mai sumbru, cum putem să ajutăm comunitatea, din care fac parte atât angajații, cât și clienții noștri? Ce știm noi să facem și ar putea să ajute comunitatea?

Mă uităm la China, fabricile de haine făceau măști din pânză. Citisem o știre și despre Sharp care și-a transformat fabrica de TV pentru a produce măști. Aș vrea să văd și în România astfel de cazuri. Sunt și la noi companii care au avut o reacție bună și rapidă, au luat măsuri care au în vedere sănătatea populației.

Nu cred că este momentul să ne concentrăm pe vânzări, nu cred că este momentul să profităm de situație pentru a vinde un papuc sau un cozonac, este momentul pentru solidaritate. Doar așa o să putem trece peste situație. M-am bucurat să aflu că există pe Facebook deja un grup de suport, cu oameni care se ajută între ei. Unul are spirt, altul făină. Ne întoarcem încet la trocul de altă dată. Și sper să văd cât mai multe companii care să își facă și ele datoria de “cetățean”.

Articol dintr-o serie de 12 puncte de vedere scrise de profesioniști din marketing, comunicare și digital, care au constituit primul newsletter special FOMO. Nu știi ce e FOMO? Află aici!