M A N A F U *

MANAFU*

94% dintre români nu sunt împotriva publicității pe timpul Covid-19

Ca multe alte domenii, lumea marketingului este afectată de criza Coronavirusului. De la furnizorii din producția promoțională și organizatorii  de evenimente corporate până la  agențiile  de comunicare și publisherii din media online și print, toată lumea simte efectele Covid-19 în business. Campanii puse pe hold, comunicări oprite, campanii nelansate, bugete tăiate, campanii amânate etc.

Pe alte piețe, apar studii și articole în multe publicații care îndeamnă brand-urile să își continue activitatea, să comunice în continuare, să nu își abandoneze consumatorii. La noi, cel mai bun lucru care s-a întîmplat până acum în marketing în vremea pandemiei este studiul Kantar, recent dat publicității.

Am trimis deja cele mai importante concluzii din studiu tuturor abonaților FOMO Newsletter, însă le reiau și aici pentru că reprezintă o radiografie bună a publicității în România astăzi.

De ce să continuăm publicitatea?

Conform rezultatelor Kantar, doar 8% dintre persoane, la nivel global, așteaptă ca brandurile să reducă/ oprească reclamele și numai 6% dintre români.

“Astfel, pericolul ca brandurile să fie percepute ca insensibile este unul redus, dar reclamele trebuie să țină cont de context și de nevoile de acum ale consumatorilor”, menționează specialiștii Kantar România.

Pentru branduri, riscul de a fi “tăcute” printr-o tăiere radicală a costurilor cu publicitatea, poate să fie foarte mare pe termen lung.

“Pe termen scurt este posibil ca acest impact să fie doar unul minor în evoluția indicatorilor ce măsoară performanță brandurilor sau ai afacerii în general. Dar, conform unei analize din 2018 a Millward Brown (acum parte a Kantar) 60% dintre brandurile care au “tăcut” pentru mai mult de 6 luni, au înregistrat scăderi pentru cel puțin un indicator al performanței brandurilor”, mai spun reprezentanții Kantar România.

Ce fel de publicitate să facem?

Strategiile de comunicare pentru această perioadă trebuie să țină cont de trei aspecte prioritare: să ajute oamenii să se adapteze, să îi informeze despre ce fac concret și să inspire optimism.

Așteptările participanților la studiu sunt ca brandurile să vorbească despre cum îi ajută concret pe oameni în “noua rutină” (77% la nivel global și 67% în România), să informeze cu privire la eforturile pe care le fac ele pentru a gestiona situația (75% global și 63% în România) și să ofere un ton liniștitor (70% global și 71% în România).

 Ce să nu facem în publicitate?

Recomandarea specialiștilor Kantar este „să nu profite de situație sau să exagereze, este nevoie de o abordare sensibilă și echilibrată”. Deși așteaptă ca brandurile să comunice în continuare cu ei, 75% dintre respondenții la nivel global și 71% din România, consideră că brandurile nu ar trebui să “profite” de situația COVID-19 pentru a se promova exagerat sau fără să țină cont deloc de situația din jur.

Atenție și la umor, 4 din 10 respondenți global și respectiv 3 din 10 în România consideră că brandurile nu ar trebui să folosească umorul în perioada aceasta.

Unde să plasăm publicitatea?

Așa cum era de așteptat, consumul media a crescut în această perioadă în toate țările, pe măsură ce pandemia i-a afectat tot mai mult și oamenii au început să stea acasă. În (auto)izolare, navigarea web a crescut în cazul a 47% dintre persoane la nivel global și pentru 37% dintre români, consumul de TV clasic (liniar) cu 45% global și 27% în România, iar utilizarea social media cu 44% global și 30% în România.

„Digitalul oferă un sentiment mai puternic de control, prin posibilitatea mai mare de alegerea surselor, dar nu putem să nu rămânem atenți la tot ce se întâmplă”, apreciază analiștii Kantar România.

Abonează-te la FOMO

FOMO Newsletter ajunge lunar la 2700 de abonați în acest moment, în principal oameni din marketing, PR, digital, social media etc. Click aici!

2 comentarii

  1. […] 94% dintre români vor ca publicitatea să continue pe timpul Covid-19 […]

  2. Lacatus says:

    Nici eu nu sunt impotriva publicitatii.