M A N A F U *

MANAFU*

Bogdan Naumovici: Am remarcat o eficiență crescută a întâlnirilor online

Unul dintre cei mai apreciați publicitari români și probabil cel mai cunoscut director de creație de la noi, Bogdan Naumovici răspunde la întrebările comunității marcom, în newsletter-ul FOMO.. Citiți mai jos răspunsul din ediția de octombrie.

Crezi că vom putea face totul de la distanță în publicitate?
Cred că singurul lucru bun din toată povestea asta cu virusul vieții este că am descoperit că putem lucra, aproape bine merci, de acasă. Cu avantajul de care până acum se bucurau doar talking heads de la știri, respectiv că poți purta orice de la brâu în jos. Un pieptăne prin păr, cine are, puțin make up la doamne, un tricou călcat și gata, ești la birou in șort sau pijamale.

Nu tu stat o oră în trafic, nu tu căutat isteric loc de parcare, nu tu instalat de laptop și de proiector, nimic. Join meeting și toată lumea e mai profesionistă ca niciodată. Pe bune, chiar am remarcat o eficiență crescută a întâlnirilor online, un respect al timpului celorlalți, o dispoziție spre a termina întâlnirea cu decizii clare pe care nu o remarcam în întâlnirile față în față.

Într-adevăr, parcă lipsesc parantezele, divagațiile, micile bârfe, câte un compliment despre siluetă, unghii sau “ți-ai făcut ceva la păr”, care au savoarea lor și de care îmi e puțin dor, dar una peste alta, cred că întâlnirile remote vor deveni norma, pentru că sunt utile, eficiente și fac cel mai puțin deranj.
Da, vor mai fi și întâlniri față în față, la pitch-uri, pentru evaluat chimia reciprocă sau pe la proiecte importante în care vrei să iei temperatura camerei sau să îți pui în valoare talentul de vânzător, însă cred că regula jocului va deveni Zoom, Google Meets sau Teams.

A, și mai cred că vor dispărea congresele, întâlnirile corporate cu sute de oameni în locații interesante. Contabilii cred că au ciulit primii urechile când au auzit de aceste posibilități de întâlniri de la distanță, iar bugetele de travel ale multinaționalelor cred că vor la drumul dividendelor chiar înaintea saving-urilor din bugetele de marketing. Sigur, vor mai fi câțiva șefi care își vor mai face cumpărăturile pe Regent Street pe banii companiei, dar în rest, tare mi-e că singurele camere pentru care va mai plăti contabilitatea, pentru angajați, vor fi cele de la laptop.

Așteptăm orice întrebare pentru Bogdan pe adresa de e-mail de aici.

Abonează-te la FOMO.

FOMO. vine de la Fear Of Missing Out. Newsletter-ul se numește așa pentru că vă aduce toate știrile și resursele nou apărute în ultima lună, ca să nu simțiți că ați pierdut ceva. Dacă nu aveți timp să urmăriți știrile zilnice, acest newsletter este ce trebuie. E ca o revistă lunară pe care o primiți pe e-mail.