M A N A F U *

MANAFU*

Un dialog direct, onest cu publicul

alexandru-paiusAlxandru Paius, senior parner la Image PR, vede ascensiunea social media, insa pentru moment media relations reprezinta cel mai solicitat serviciu in relatiile publice. Pentru viitor vede o complementaritate intre social media relations si media relations. Aceste idei fac parte dintr-un punct de vedere, solicitat de Strategist.ro, ce a avut ca inspiratie postul Public Relations Glue Factory, de pe blogul Lewis 360. Interlocutorul a fost invitat sa raspunda la cele doua intrebari de mai jos.

Asistam la o tranzitie de la media relations spre social media? Asistam la declinul pana la aproape disparitia media relations?

Cu siguranta asistam la „ascensiunea” social media, ca oameni de comunicare suntem foarte atenti la blog-uri, forumuri si alte canale in care regasim publicurile-tina, unde acestea se informeaza si isi formeaza opinii…

Spuneam „ascensiunea” social media si implicit social media relations, dar nu in detrimentul relatiei cu presa. Conduc o agentie de relatii publice de peste 14 ani si pot spune ca media relations a fost si ramane cel mai solicitat serviciu. Desi asistam la o perioada dificila pentru mass-media (in special pentru presa scrisa), nu cred ca este  realist sa spunem ca presa sau relatia cu presa vor disparea… Pentru noi, ca oameni de PR, media relations si social media relations se completeaza excelent, ambele ajutandu-ne sa ajungem la client, consumator, partener etc.

Care sunt directiile in care relatiile publice (in general) se indreapta?

Se vorbeste de ceva timp despre „putting the public back into public relations” si cred ca este o directie corecta, care ne aduce din nou catre radacinile si esenta relatiilor publice.. Iar aceasta directie este puternic legata de social media si alte fenomene care ne obliga sa reluam dialogul direct, onest cu publicul.

De aici si conceptul de „comunicare integrata” care este de asemenea pe buzele multor colegi de breasla. Focusul fiind pe publicul-tinta si pe obiectivele pe care ni le propun referitoare la acel public, instrumentele si limitarile nu isi au neaparat rostul.

O alta directie, evidenta deja pentru toata lumea, e legata de criza economica pe care o resimtim cu totii. Tind sa sper ca ea ne va obliga nu la compromisuri daunatoare pentru industria noastra, ci la o eficientizare a lucrului si la un management mai bun in domeniu. Cred ca suntem cu totii mult mai atenti la obiective si KPIs, la deadline-uri si organizare.

Daca ar fi sa vorbesc strict despre piata din Romania, as putea spune ca ea continua sa se profesionalizeze. Primim brief-uri tot mai bine scrise, lucram alaturi de oameni tot mai profi, care inteleg ca o campanie se relatii publice nu se cuantifica intr-o serie de „PR-uri” sau articole in presa. Si asta e un semn bun pentru noi.

Comentează