M A N A F U *

MANAFU*

Cum abordeaza Nokia social media

Foto via Silkegb

Nokia si-a lasant la finalul saptamanii trecute contul oficial de Twitter pentru piata locala. Este inca un pas pe care Nokia il face dupa alte initiative desfasurate in ultimul an. Este de altfel un pas firesc pe care un lider al unei piete ar trebui sa il faca in general. In acest moment, prezenta in social media pentru Nokia Romania este marcata de campania “Goana dupa Ovi” (2009), contul de Facebook si cel de Twitter si activitatile de blogger outreach (gen “Bloggeri oficiali la NetCamp” si mai nou Mobile Marketing Conference”).

Goana dupa Ovi
A fost un concurs offline pentru promovarea serviciului Ovi, sustinut puternic de social media si online. A avut un blog, cont pe Twitter, pe Cirip si prezenta pe cele mai importante site-uri de videosharing (YouTube si Trilulilu) si pe cele mai mari retele sociale (Hi5, Neogen si Facebook).

Twitter
Desi activ de cateva zile si in plin proces de a atrage urmaritori, canalul de Twitter este destul de viu si chiar cu personalitate, judecand dupa aplombul unor tweet-uri. De urmarit in ce directii va fi folosit in principal.

Facebook
Activ de la inceputul anului, contul pe Facebook a crescut natural si a ajuns la aproape 1.000 de fani. Remarc insa interactiunea din cadrul paginii, ceea ce ma face sa cred ca in viitor Facebook ar putea fi un canal important in social media.

Blogger Outreach
La NetCamp 2008, Nokia a lansat ideea de “blogger oficial” la un eveniment. A continuat-o la NetCamp 2009 si a anuntat-o si pentru Mobile Marketing Conference, unde 6 bloggeri vor relata ce se intampla la eveniment folosind cate un terminal N900.

Evident, mai sunt si alti pasi de facut si probabil nu vor fi uitati. Imi aduc aminte ca la NetCamp, anul trecut, Philip Schwarzmann, editorul blogului Nokia Conversations, ne-a povestit cum foloseste Nokia social media. Chiar Nokia Conversations este un exemplu de blog de brand de succes. Dar am remarcat atunci si solutia pentru comunicare interna gen Twitter si platforma lor de bloguri.

Celor pasionati de social media le recomand si acest post despre cum Nokia se conecteaza cu consumatorii prin social media.

Nokia a lansat in urma cu doua saptamani versiunea in limba romana a Ovi Store, magazinul cu aplicatii pentru telefonul mobil, iar acum doua luni, a anuntat parteneriatul cu Roton pentru site-ul Music Non Stop. In prezent, Nokia deruleaza un concurs ce cumuleaza premii in valoare de 10,000 de euro, adresat dezvoltatorilor de aplicatii.

Comentează