M A N A F U *

MANAFU*

De la media la continut


In timp ce unii se gandesc la disparitia print-ului la disparitia jurnalistilor, altii se gadesc la noi cai de a oferi continut. Nu stiu cum vor evolua mass-media in viitorul apropiat, dar simt ca asistam la o trecere de la ce numim noi jurnalism / media acum la noi forme continut si mijloace de a-l oferi celor interesati. Iar un bun exemplu il reprezinta probabil podcast-urile.

Mai putin populare la noi, podcast-urile au avut acum doi- trei ani un moment de mare glorie in US si inca se mai bucura si astazi de succes. Practic, vorbim despre o informatie (utila cel mai adesea) oferita ca o inregistrare audio (in general in format mp3).

Ideea de inregistrare audio exista de ceva vreme, insa ineditul podcast-urilor a fost dat de format (mp3 sau stream online) si poate de felul in care informatiile sunt oferite (foarte apropiat de blogging, nu?).

Unde suntem acum?

Imi vin in minte trei exemple relativ recente. Unul este Flipboard, prima “revista sociala” din lume, cum s-a autointitulat. Aceasta aplicatie pentru iPad preia continutul din conturile tale de Facebook si Twitter si le transforma in articole ca intr-o revista.

Starbucks este unul dintre campionii social media la nivel mondial. Una din “inventiile” sale recente este Startbucks Digital Network. Cand un client acceseaza reteaua wifi gratuita din cafenele, este condus catre o pagina speciala ce ofera o selectie de informatii din surse foarte cunoscute (NY Times, WSJ, USA Today etc) si  muzica de la iTunes.

Castigator al competitiei start-up-urilor de la TechCrunch Disrupt, Qwiki poate fi considerat un motor de cautare multimedia. Alegi un cuvant cheie si dupa ce apesi pe search primesti o scurta poveste narata de o voce calda de robot si sustinuta de imagini si clipuri video. Trebuie sa il incercati. E uimitor! Continutul este preluat de pe Wikipedia si alte surse si e compilat fara contributie umana.

Spre ce ne indreptam?

Probabil spre holograme care ne vor oferi in sufragerie continutul pe care il dorim. Ideea vine de la senzatia momentului in Japonia. Hatsune Miku este o cantareata creata pe calculator, care da concerte sub forma unei holograme, alaturi de o trupa reala. Ce ziceti de asta?

7 comentarii

  1. Georgel says:

    Ideea e ca evoluam…nu neaparat noi ca romani (noi poate mai incet, dar sigur) ci lumea asta. Video-ul e dovada vie si m-a lasat cu gura cascata…ce pot sa mai zic abia astept sa am o holograma in sufragerie.

  2. Mihai says:

    Oare cu ce difera tanti asta de Gorillaz? Tin minte ca vazui cateva prestatii live de ale lor si da, foloseau si ei o tehnologie asemanatoare pentru a aparea pe scena :-S

  3. Ionut Avram says:

    da e o ideea extraordinara> cantareata, frumoasa, adorata de public , nu trebuie platita, nu manaca, nu are nevoie de casa.
    am lasat si eu un comentariu pe aici poate din greseala mai intra vizitatori de ai tai si pe la mine.
    Felicitari pentru tot ce faci!

  4. Emil says:

    Mi se pare foarte bine pus la punct acest Qwiki. Cred că va avea succes în funcţie de câte cuvinte-cheie vor acoperi. Observ că acum este în stadiu alpha dar este superb ca şi concept.

  5. Bogdan T. says:

    Exact la asta ma gandeam cand am vazut exemplul lui Cristian. A fost un MTV Music Awards (sau cam asa ceva) cand imi amintesc ca au cantat pe scena sub forma de holograme.

    On topic: super interesant tema; si eu personal fac cercetari personale in ceea ce priveste presa tiparita comparativ cu cea online.

  6. Costin says:

    Un exemplu ar fi si paper.li- read Twitter as a daily newspaper

  7. Foarte tare ideea celor de la Qwiki

Comentează