M A N A F U *

MANAFU*

Future of Media

Facebook face prostioare de PR

Vorba “se intampla si la case mai mari” a ajuns si la Facebook odata cu un mic scandal de PR. Marea retea sociala a angajat o cunoscuta agentie de PR, Burson-Marsteller, sa disemineze informatii negative despre Google in presa americana. In relatiile publice, aceasta tactica este cunoscuta sub numele “smear campaign“.

Desi la inceput jurnalistii au banuit ca in spatele informarii ar fi alte mari companii, in cele din urma un blog a descoperit ca este vorba de Facebook. Tinta era Google Social Circle, un serviciu care ar fi avut o problema cu protectia datelor personale. Cititi aici cum au decurs evenimentele, iar aici raspunsul Facebook.

La alt nivel si pe o alta piata, adica la noi, in aceeasi zi in care a “explodat” bomba cu Facebook si Google, un om de PR m-a intrebat daca stiu ceva de o campanie de acest gen in blogosfera, ce isi propunea sa creeze valva in jurul unei companii. Se intampla deci si la case mai mici. De fapt, un om de PR a declarat cu nonsalanta: “What PRs need to admit, rather than getting all high and mighty about the Burson-Marsteller incident, is that smearing is an integral part of PR“.

3 comentarii

  1. Alex Dima says:

    Deci nu doar la noi se intampla. E prea mare concurenta.

  2. Ivan Mihaela says:

    Din toata povestea aceasta, agentia de PR, Burson-Marsteller, cred ca a iesit cel mai rau, deoarece a adus intr-o situaie de ciza propriul client.
    @alex, casele mai mici invata de la cele mari si viceversa.
    Oricum, o agentie de PR care se respecta cred ca trebuie sa isi scoata din strategie smearing-ul. Nu mi se pare etic!

  3. Sorana Savu says:

    Am si eu un citat din partea unui senior global de PR – care conducea o agentie aflata la un moment dat pe prima pozitie din piata: we like clients with big problems and deep pockets. Ce pot sa spun? A fost inca unul dintre acele momente care iti taie orice chef de orice afiliere. Din experienta noastra, good clients don’t like agencies that like clients with big problems and deep pockets, iar mizeriile se afla mai devreme sau mai tarziu, deci decat sa faci un asemenea pocinog, mai bine iti sfatuiesti clientul sa se abtina de la asemenea cascadorii, cu curaj si integritate. Chiar daca asta s-ar putea sa te coste. In fond, daca mergi pe mana clientului, o sa-l coste pe el…si pe tine…

Comentează